کالبدشکافی گلکسی اس 9 پلاس

کالبدشکافی گلکسی اس 9 پلاس سامسونگ توسط iFixit

در کالبدشکافی گلکسی اس 9 پلاس سامسونگ (+Samsung Galaxy S9)، نگاهی دقیق‌تر به جزئیات این گوشی و طراحی اجزای داخلی آن خواهیم داشت.

اگرچه سخت افزار سری گلکسی S9 حالا دست‌خوش تغییر شده است، ولی عمده این موارد به دوربین دستگاه مربوط می‌شود. کالبدشکافی گلکسی اس 9 پلاس نشان می‌دهد استفاده از دیافراگم متغیر برای دوربین این پرچمدار جدید به واسطه یک طراحی ساده ممکن شده است. اگرچه دوربین‌های معمولی، دیافراگم پنج تیغه دارند، اما سامسونگ از دو تیغه با ظاهری مشابه حلقه استفاده کرده است. این موضوع باعث ایجاد محدودیت در عملکرد دوربین شده (شما تنها می‌توانید از میان دو دیافراگم مختلف انتخاب کنید) و از طرفی به آن کمک می‌کند که به طور نسبی کوچک باقی بماند.

یکی دیگر از موارد مهم در رابطه با این تلفن هوشمند، عدم وجود هرگونه سیستم تشخیص چهره پیشرفته است. سیستم دوربین و اسکنر عنبیه چشم، «تا حد بسیار زیادی» با نسل قبلی یکسان است. در نتیجه، چندان غافلگیرکننده نخواهد بود اگر بگوییم که ویژگی‌هایی همچون AR Emoji کاملا بعد نرم افزاری دارند. هرچند، این موضوع را بعد از کمی کار کردن با این قابلیت جدید نیز به خوبی می‌توان دریافت کرد.

احتمالا هنگام کالبدشکافی، شما در لحظه اول قادر به تشخیص تمامی این موارد نخواهید بود. در حالی که بسیاری از قطعه‌ها ماژولار بوده و می‌توان آنها را مستقل از سایر قطعات تعویض کرد، وجود نمایشگر منحنی و قاب شیشه‌ای پشتی، ورود به دستگاه و بررسی اجزای دیگر را بدون شکستن چیزی سخت می‌کند. تعویض نمایشگر را هم باید فراموش کنید چرا که تنها برای رسیدن به پنل، تمامی اجزای گوشی باید از یکدیگر جدا شوند. iFixit می‌گوید روزهای دسترسی آسان به گوشی های سامسونگ مدت زمان زیادی‌ست که دیگر وجود ندارند. در ادامه می‌توانید تصاویر کاملی از این بررسی را مشاهده کنید.

تصاویر کالبدشکافی گلکسی اس 9 پلاس