ایبار

ایبار حمل و نقل بار را دیجیتال می‌کند

مدیران سامانه حمل و نقل الکترونیکی بار با نام ایبار در یک نشست خبری در روز یکشنبه 20 اسفندماه 1396 به تشریح اهداف و برنامه‌های خود و بررسی فعالیت یک سال اخبر خود پرداختند.

مدیران سامانه حمل و نقل الکترونیکی بار با نام ایبار در اولین نشست خبری خود به اعلام برنامه‌ها و اهداف خود پرداختند. ایبار ، سامانه و اپلیکیشن حمل و نقل بار است که با استفاده از فناوری‌های نوین علاوه بر الکترونیکی کردن سفارش حمل بار، دریافت بار و صدور بارنامه، امکان ردیابی بار را به فرستنده و گیرنده بار می‌دهد. مدیران این سامانه در نشست خبری خود روز یکشنبه 20 اسفند 96 به بررسی اهداف و برنامه‌هایی خود و همچنین شرح یک سال فعالیت خود پرداختند.

ایبار

محمد امین نورشاهی، مدیرعامل ایبار، در مورد راه‌اندازی این سامانه گفت:

ما با مبحث جاده ناآشنا نبودیم و در زمینه تبلیغات جاده‌ها از سال 84 فعال هستیم. بستر تلفن همراه بخش جدانشدنی زندگی است و بر این اساس ما فعالیت‌های زیادی در این زمینه داشته‌ایم.از سال 84 در آرتاتل به عنوان تولیدکننده محتوا با اپراتورها به خصوص ایرانسل همکاری کرده‌ایم. از اینجا ارتباط ما با فناوری اطلاعات و ارتباطات شکل گرفت.

نورشاهی افزود ما اپلیکیشن‌های مختلف از جمله حوزه‌های خودرو، فروشگاه شبانه، گردشگری و حوزه‌های دیگر داشتیم. ما در ایبار و یک اپلیکیشن دیگر در سال 96 حدود 15 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری کردیم بدون این که از جایی کمک بگیریم. مدیرعامل ایبار در مورد مشکلات موجود در سر راه‌اندازی این سامانه گفت فاصله بنادر تا دریافت کنندگان محصول در کشورمان لبه طور متوسط حدود 1 هزار کیلومتر است. شرکت‌های حمل و نقل به ما در دریافت اطلاعات کمک کردند. تعداد سفرهای باری در سال 95 حدود 27 میلیون بار و میزان وزنی آن 388 میلیون تن بوده است. همین آمار نشان می‌دهد که اهمیت الکترونیکی شدن حمل بار چقدر زیاد است.

ایبار

اهمیت طراحی هوشمند سامانه ایبار

فلاحی، مدیر فنی ایبار نیز در مورد اهمیت طراحی هوشمند این سامانه گفت:

در ایبار ما سیستم بسیار دقیق و هوشمندی را طراحی کردیم. الگوریتم هوشمندی را در آن به کار گرفتیم که مشکلات حوزه حمل و نقل بار را پوشش می‌دهد. زیرا حوزه حمل و نقل بار با سیستم حمل و نقل مسافر بسیار متفاوت است. در حوزه حمل و نقل بار برای تعیین کرایه مواردی چون فاصله مبدا و مقصد، زمان ارسال بار، نوع بار، نوع وسیله حمل کننده، نوع بسته بندی و مواردی دیگر تاثیرگذار است.

مدیر فنی ایبار افزود ضمن این که در جابجایی مسافر به صورت اینترنتی و الکترونیک، واسطه حذف می‌شود، اما در سامانه ما واسطه‌ها که باربری‌ها هستند حذف نشده و نخواهند شد. به گفته فلاحی، با این سامانه می‌توان فرآیند ارسال بار توسط راننده و مسیر ارسال را به طور کامل و دقیق ردیابی کرد و با ایبار می‌توان نظارت‌ها بر ارسال بارها در جاده‌ها را افزایش داد. فلاحی افزود هم‌اکنون ایبار در داخل خاک ایران فعال است و شامل ارسال بارها نهایت تا مرز کشور می‌شود. ردیابی سفارشات خارج از ایران در فازهای بعد محقق می‌شود.

مدیر فنی ایبار ضمن اشاره به آمادگی زیرساخت‌های این شرکت برای زیر بار بردن سرورها با تعداد فراوانی از داده و مولتی مدیا اعلام کرد ما پیش از این نیز تجربه کار با مولتی مدیای فراوان و رفع مشکلات را داشته‌ایم. ضمن اینکه باید در نظر داشت که رانندگان تصورشان از اینترنت فقط تلگرام است و تجربه کار با مرورگرها و دیگر اپلیکیشن‌ها را ندارند. به همین خاطر ما بات تلگرام را در کنار اپلیکیشن خود ارائه کردیم تا رانندگان ماشین‌های سنگین به راحتی بتوانند از ایبار استفاده کنند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

3 دیدگاه

  1. چقدر پیشرفت واقعا جالب بود

  2. سیبیلای این یارو چه باحاله… خخخ