راهنمای خرید گوشی تا 800 هزار تومان

راهنمای خرید گوشی تا 800 هزار تومان (ویژه نوروز 97)

در هر بازه قیمتی، موبایل‌های زیادی وجود دارند که هر یک با ظاهر و امکاناتی متفاوت جلب توجه می‌کنند. در ادامه خرید گوشی تا 800 هزار تومان را برای شما عزیزان راحت‌تر کرده‌ایم.

شاید ابتدا تصور کنید در این بازه قیمتی، گوشی‌های کمی حضور دارند و نیازی به گشت و گذار و بررسی در بازار نیست؛ اما این بازه را می‌توان یکی از شلوغ‌ترین بازه‌های قیمتی دانست که اکثرا با محصولات چینی و بعضا با کیفیت اشغال شده‌اند و انتخاب یک همراه مناسب در میان آن‌ها چندان کار آسانی نیست. بسیاری از افراد نیز در کنار تبلت بزرگ یا تلفن هوشمند گران‌قیمتشان، از یک موبایل ارزان‌تر استفاده می‌کنند و در مکان‌های عمومی با خود به همراه دارند. در هر صورت، هدف ما در راهنمای خرید گوشی تا 800 هزار تومان ، معرفی موبایل‌هایی با کیفیت خوب است که بتوانند شما را در اکثر مواقع همراهی کنند.

پس از نهایی شدن تصمیم‌تان، حتما از فروشگاه‌های معتبر و مورد اعتماد خرید کنید. برخی فروشنده‌ها با فروختن گوشی‌های قاچاق و رجیستر نشده سعی در کلاهبرداری و سودجویی دارند اما در صورت خرید از نمایندگی‌های معتبر و رسمی کمپانی‌ها، نه تنها می‌توان از اصالت دستگاه اطمینان حاصل کرد بلکه مشکلاتی نظیر رجیستری نیز گریبان‌گیر نخواهند شد.

در نظر داشته باشید قیمت‌های اعلام شده برای هر تلفن هوشمند به صورت میانگین قیمت بازار درج شده‌اند. توصیه می‌کنیم پیش از اقدام به خرید، حتما از فروشگاه مدنظرتان جدیدترین قیمت دیوایس را جویا شوید.

خرید گوشی تا 800 هزار تومان

گلکسی جی 1 مینی پرایم – Galaxy J1 mini prime

قیمت تقریبی: 445 هزار تومان

خرید گوشی تا 800 هزار تومان5.0 اینچ

480×800 پیکسل

خرید گوشی تا 800 هزار تومان
5 مگاپیکسل
VGA (جلو)
خرید گوشی تا 800 هزار تومانSpreadtrum SC9830
چهار هسته 1.5 گیگاهرتزی
رم: 1 گیگابایتخرید گوشی تا 800 هزار تومان
باتری: 1500 میلی آمپر
حافظه: 8 گیگابایت
قابلیت خاص

هنوز هم افراد زیادی پیدا می‌شوند که تلفن‌های کوچک و جمع و جور را به اسمارت فون‌های 5 اینچی و فبلت‌ها ترجیح دهند. یکی از بهترین گزینه‌ها برای این‌گونه افراد در راهنمای خرید گوشی تا 800 هزار تومان جی 1 مینی پرایم به شمار می‌آید که با قیمتی اقتصادی پشت ویترین فروشگاه‌ها قرار گرفته است. قیمت پایین این گوشی تاثیری در زیبایی آن نداشته و به طور کلی، جی 1 مینی پرایم بی شباهت به سری A محصولات سامسونگ نیست. نمایشگر این گوشی از نوع TFT بوده و زاویه دید وسیعی ندارد. همچنین به دلیل کوچک بودنش، تنها از دو لمس همزمان پشتیبانی می‌کند. با این وجود، دسترسی به تمامی بخش‌های گوشی بسیار راحت بوده و برای افرادی که دست‌های کوچکی دارند، انتخاب خوبی محسوب می‌شود. استفاده از پردازنده با سرعت 1.5 گیگاهرتز و یک گیگابایت رم، باعث شده هنگام کار با جی 1 مینی پرایم به هیچ وجه احساس کندی و لگ نداشته باشیم. نمی‌توانیم حساب ویژه‌ای روی دوربین 5 مگاپیکسلی دستگاه باز کنیم؛ چرا که تصاویر در روز با نویز همراهند و در شرایط نوری بد هم وضوح بالایی ندارند، گرچه وجود فلش در کنار لنز می‌تواند تا حدودی کیفیت تصاویر را بهبود ببخشد. باتری 1500 میلی آمپری دیوایس می‌تواند تا 8 ساعت مکالمه مداوم را برای کاربر به ارمغان بیاورد که رقم قابل توجهی است. همچنین با در نظر گرفتن ویژگی‌های نرم افزاری سامسونگ و رابط کاربری‌اش، می‌توان با روشن کردن حالت Ultra Power save چندین روز از شارژر بی نیاز ماند.

تی پی لینک نفوس سی 5 – TP Link Neffos C5

قیمت تقریبی: 455 هزار تومان

خرید گوشی تا 800 هزار تومان5.0 اینچ

720×1280 پیکسل

خرید گوشی تا 800 هزار تومان
8 مگاپیکسل
5 مگاپیکسل (جلو)
خرید گوشی تا 800 هزار تومانمدیاتک MT6735
چهار هسته 1.3 گیگاهرتزی
رم: 2 گیگابایتخرید گوشی تا 800 هزار تومان
باتری: 2200 میلی آمپر
حافظه: 32 گیگابایت
قابلیت خاص

در نگاه اول به سی 5، متوجه شباهت ظاهری آن به ال جی جی 3، پرچمدار سال‌های پیش کره‌ای‌ها می‌افتیم که گرچه بد نیست اما چندان هم به روز جلوه نمی‌کند. به طور کلی بدنه این گوشی محکم و از پلاستیک سخت ساخته شده و در دست خوب جای می‌گیرد. نمایشگر سی 5 چندان بزرگ نیست و از رزولوشن HD پشتیبانی می‌کند. یکی از نقاط قوت این نمایشگر، روشنایی نسبتا زیاد آن محسوب می‌شود که کار با آن زیر نور آفتاب را راحت‌تر می‌کند. مغز متفکر محصول تی پی لینک از خانواده مدیاتک بوده که سرعت نسبتا پایینی دارد، اما از یک گوشی در این رنج قیمتی، انتظاری بیش از این هم نمی‌رود. نقطه قوت پردازشی سی 5، رم دو گیگابایتی دیوایس است که در کمتر گوشی هم قیمتی دیده می‌شود. پشتیبانی از شبکه‌های 3G و 4G و دو سیم‌کارته بودن دستگاه، از جمله قابلیت‌های ارتباطی نفوس سی 5 محسوب می‌شوند. دوربین اصلی این گوشی 8 مگاپیکسلی بوده و عکس‌های زیبایی ثبت می‌کند؛ اما نباید از آن انتظار شاهکار هنری داشته باشیم چرا که در تصاویر نویزهای زیادی دیده می‌شوند. دوربین سلفی نیز از رزولوشن 5 مگاپیکسلی برخوردار است که می‌تواند از لحاظ کیفیت، رقبایش را شکست دهد. با توجه به ابعاد نمایشگر و حجم باتری و در صورت استفاده طبیعی از گوشی، سی 5 می‌تواند حدود یک روز به دور از پریز برق سپری کند.

شیائومی ردمی 5 ای – Xiaomi Redmi 5A

قیمت تقریبی: 480 هزار تومان

خرید گوشی تا 800 هزار تومان5.0 اینچ

720×1280 پیکسل

خرید گوشی تا 800 هزار تومان
13 مگاپیکسل
5 مگاپیکسل (جلو)
خرید گوشی تا 800 هزار توماناسنپدراگون 425
چهار هسته 1.4 گیگاهرتزی
رم: 3 گیگابایتخرید گوشی تا 800 هزار تومان
باتری: 3000 میلی آمپر
حافظه: 32 گیگابایت
قابلیت خاصاندروید نوقا

بیشتر محصولات شیائومی در دسته میان‌رده‌ها و پایین‌رده‌ها قرار می‌گیرند و 5 ای نیز از این قاعده مستثنا نیست. در نگاه اول 5 ای چندان بی شباهت به آیفون نیست و ظاهری گرچه تقلیدکارانه اما زیبا دارد. شیائومی از نمایشگری با کیفیت HD روی این گوشی استفاده کرده که کیفیت قابل قبولی ارائه می‌کند اما زیر نور مستقیم خورشید نمی‌تواند آنطور که باید عمل کند. یکی از پایه‌ای ترین و ضعیف‌ترین چیپست‌های کوالکام روی 5 ای سوار شده است که برای رفع نیازهای روزمره و سبک کافی به نظر می‌رسد اما اگر قصد دارید بازی‌های سنگینی اجرا کنید، باید به فکر افزایش بودجه‌تان باشید. نقطه قوت اصلی 5 ای و در واقع آنچه باعث شد تا این گوشی در راهنمای خرید گوشی تا 800 هزار تومان قرار بگیرد، استفاده از نسخه 7.1.2 اندروید به صورت کارخانه‌ای است که در هیچ یک از هم قیمتی‌هایش دیده نمی‌شود. چینی‌ها سنسور 13 مگاپیکسلی برای دوربین اصلی 5 ای برگزیده‌اند که تصاویری کم نویز و با کیفیت ثبت می‌کند. اما کیفیت تصاویر دوربین سلفی چنگی به دل نمی‌زنند و نمی‌توان روی آن حساب باز کرد. این گوشی می‌تواند با یک بار شارژ و استفاده معمولی کمی بیشتر از یک روز روشن بماند.

هواوی وای 5 2017 – Huawei Y5 2017

قیمت تقریبی: 515 هزار تومان

خرید گوشی تا 800 هزار تومان5.0 اینچ

720×1280 پیکسل

خرید گوشی تا 800 هزار تومان
8 مگاپیکسل
5 مگاپیکسل (جلو)
خرید گوشی تا 800 هزار تومانمدیاتک MT6737T
چهار هسته 1.4 گیگاهرتزی
رم: 2 گیگابایتخرید گوشی تا 800 هزار تومان
باتری: 3000 میلی آمپر
حافظه: 16 گیگابایت
قابلیت خاص

از طراحی وای 5 2017 که شروع کنیم، ظاهری کاملا روتین و معمولی را خواهیم دید، دقیقا مشابه با سایر میان‌رده‌های هواوی. گرچه حاشیه‌های نسبتا زیاد نمایشگر، دوربین در وسط و بدنه پلاستیکی ترکیب چندان بدی محسوب نمی‌شوند اما برای یک میان‌رده در سال 2017، انتظار داشتیم چینی‌ها کمی تفاوت در ظاهر محصولاتشان ایجاد کنند. نمایشگر به کار رفته روی وای 5 از نوع IPS بوده که نوید زاویه دید نسبتا گسترده‌ای را به کاربر می‌دهد و کیفیت رنگ‌های آن خوب ارزیابی می‌شود. زیر این نمایشگر، قلب تپنده‌ای از نوع مدیاتک قرار گرفته که  از نقاط قوت دیوایس محسوب می‌شود. این پردازنده در کنار رم دو گیگابایتی، می‌تواند اکثر نیازهای روزمره را برطرف کند و شاهد کندی در عملکرد آن نخواهیم بود. دوربین اصلی دستگاه 8 مگاپیکسلی با فلش دوگانه در نظر گرفته شده که تصاویر آن کیفیت متوسطی دارند. دوربین سلفی وای 5 نیز مانند سایر هم قیمتی‌هایش از نوع 5 مگاپیکسلی بوده ولی نقطه تمایز آن، وجود فلش در کنار لنز سلفی به شمار می‌آید که در شرایط نوری ضعیف، کمک شایانی به افزایش کیفیت تصاویر می‌کند. پیش‌بینی می‌شود باتری 3000 میلی آمپری دستگاه بتواند یک روز کامل دوام بیاورد.

نوکیا 3 – Nokia 3

قیمت تقریبی: 540 هزار تومان

خرید گوشی تا 800 هزار تومان5.0 اینچ

720×1280 پیکسل

خرید گوشی تا 800 هزار تومان
8 مگاپیکسل
8 مگاپیکسل (جلو)
خرید گوشی تا 800 هزار تومانمدیاتک MT6737
چهار هسته 1.3 گیگاهرتزی
رم: 2 گیگابایتخرید گوشی تا 800 هزار تومان
باتری: 2650 میلی آمپر
حافظه: 16 گیگابایت
قابلیت خاص

نوکیا پس از اتمام تاریخ قراردادش با مایکروسافت، بار دیگر به تولید تلفن‌های هوشمند روی آورده و از جمله آن‌ها، گوشی‌های سری ایکس هستند که گجت‌هایی اقتصادی محسوب می‌شوند. نوکیا 3 طراحی نسبتا زیبا و امروزی دارد و می‌توان محصول تیم طراحی فنلاندی‌ها را جوان پسند نامید. نمایشگر به کار رفته در این گوشی کیفیت بالایی ندارد اما با توجه به قیمتش، خوب ارزیابی می‌شود. توصیه می‌کنیم در محیط‌های پوشیده با گوشی کار کنید، چرا که زیر نور مستقیم آفتاب خوانایی نمایشگر تا حدود زیادی کاهش پیدا می‌کند. بخش پردازشی نوکیا 3 چندان قدرتمند نیست اما تیم نرم افزاری نوکیا با طراحی رابط کاربری ساده و سبک، سعی داشته‌اند عملکردی روان و بدون مکث را برای کاربر به ارمغان بیاورند و البته تا حدود زیادی هم موفق شده‌اند. نوکیا دو دوربین 8 مگاپیکسلی برای دوربین اصلی و سلفی دستگاه در نظر گرفته که به لطف پیکسل‌های بزرگ دوربین‌ها، کیفیت تصاویر از دوربین‌های 8 مگاپیکسلی دیگر بهترند. اما ب این وجود نمی‌توان روی تصاویر نوکیا 3 در شرایط نوری صعیف حساب باز کرد. استفاده از نسخه هفتم سیستم عامل اندروید از جمله نقاط قوت محصول نوکیا برشمرده می‌شود که مصرف انرژی را به حداقل رسانیده و دستگاه می‌تواند یک روز کامل را بدون نیاز به شارژ دوباره سپری کند.

تی پی لینک نفوس ایکس 1 لایت – TP Link Neffos X1 Lite

قیمت تقریبی: 635 هزار تومان

خرید گوشی تا 800 هزار تومان5.0 اینچ

720×1280 پیکسل

خرید گوشی تا 800 هزار تومان
13 مگاپیکسل
5 مگاپیکسل (جلو)
خرید گوشی تا 800 هزار تومانمدیاتک MT6750
چهار هسته 1.0 + چهار هسته 1.5 گیگاهرتزی
رم: 2 گیگابایتخرید گوشی تا 800 هزار تومان
باتری: 2550 میلی آمپر
حافظه: 16 گیگابایت
قابلیت خاصحسگر تشخیص اثر انگشت

گرچه برند تی پی لینک را پیش از این بیشتر در محصولات تجهیزات شبکه دیده بودیم اما مدتی است این کمپانی به ساخت تلفن‌های هوشمند نیز روی آورده و محصولات خوبی را روانه بازار کرده است. ایکس 1 لایت برخلاف سی 5 شباهتی به گوشی‌های ال جی نداشته و طراحی منحصربفردی دارد. بدنه پشتی از دور به فلز می‌ماند اما از پلاستیک مرغوبی ساخته شده و زیر دوربین نیز حسگر تشخیص اثر انگشت جا خوش کرده است که در این بازه قیمتی، انتظار آن را نداشتیم. نمایشگر HD ایکس 1 لایت می‌تواند به خوبی نتایج زحمات پردازنده‌اش را به نمایش بگذارد. این پردازنده در کنار رم دو گیگابایتی‌اش عملکردی بسیار روان در نسخه 7 سیستم عامل اندروید را از خود به نمایش می‌گذارد و می‌توان روی آن برای کارهای روزمره و سبک حساب باز کرد. دوربین 13 مگاپیکسلی نصب شده روی این گوشی می‌تواند عکس‌های با کیفیتی بگیرد، اما مقداری نویز در تصاویر دیده می‌شود که قابل چشم پوشی است. فلش دوگانه دو رنگ و لنز سلفی با کیفیت از جمله امتیازاتی هستند که ایکس 1 لایت را به گوشی محبوب دوست‌داران عکاسی بدل می‌کند. باتری دیوایس نیز با توجه به مصرف پایین پردازنده، می‌تواند تا یک روز کامل پاسخگوی نیازهای کاربر باشد.

ایسوس زنفون 2 لیزر – Asus Zenfone 2 Laser

قیمت تقریبی: 650 هزار تومان

خرید گوشی تا 800 هزار تومان5.5 اینچ

720×1280 پیکسل

خرید گوشی تا 800 هزار تومان
13 مگاپیکسل
5 مگاپیکسل (جلو)
خرید گوشی تا 800 هزار توماناسنپدراگون 615
هشت هسته 1.5 گیگاهرتزی
رم: 2 گیگابایتخرید گوشی تا 800 هزار تومان
باتری: 3000 میلی آمپر
حافظه: 16 گیگابایت
قابلیت خاصفوکوس لیزری

اگر به دنبال گوشی اقتصادی هستید که بتوانید با خیال راحت با آن عکاسی کنید، ایسوس زنفون 2 لیزر را در لیست خرید نوروزیتان قرار دهید. این گوشی در کنار لنز بزرگ 13 مگاپیکسلی‌اش از فرستنده مادون قرمز برخوردار بوده که اولین بار در LG G3 دیده بودیم. بدین ترتیب می‌توان در کسری از ثانیه روی سوژه فوکوس انجام داد و با کیفیت بالایی به عکاسی پرداخت. امکانات زیادی در بخش اپلیکیشن دوربین دیوایس دیده می‌شود و می‌توان وظیفه عکاسی از جمع را بدون هراس بر عهده گرفت. پردازنده مورد استفاده دز محصول تایوانی‌ها گرچه سرعت چندان بالایی ندارد اما به خوبی پاسخگوی نیازهای روزمره و معمولی کاربران است و حتی با ذخیره تصاویر و فیلم‌های زیاد، سرعت عملکرد دستگاه کاسته نمی‌شود. قاب پشتی گوشی کمی انحنا داشته و هنگام قرارگیری روی سطوح صاف وضعیت مناسبی ندارد. نکته منفی دیگر درباره این گوشی، مکان نامناسب دکمه پاور دستگاه است که در لبه بالایی قرار گرفته و دسترسی به آن اصلا آسان نیست. با همه این تفاسیر، طراحی کلی دیوایس ارگونومیک بوده و به خوبی در انحنای کف دست جای می‌گیرد. نمایشگر دستگاه گرچه کیفیت خارق‌العاده‌ای ندارد اما برای تماشای فیلم و وبگردی گزینه مناسبی به شمار می‌رود. باتری زنفون 2 لیزر می‌تواند حدود یک روز با استفاده معمولی دوام بیاورد.

هواوی پی 8 لایت 2017 – Huawei P8 Lite 2017

قیمت تقریبی: 680 هزار تومان

خرید گوشی تا 800 هزار تومان5.2 اینچ

1920×1080 پیکسل

خرید گوشی تا 800 هزار تومان
12 مگاپیکسل
8 مگاپیکسل (جلو)
خرید گوشی تا 800 هزار تومانHiSilicon Kirin 655
چهار هسته 1.7 + چهار هسته 2.1 گیگاهرتزی
رم: 3 گیگابایتخرید گوشی تا 800 هزار تومان
باتری: 3000 میلی آمپر
حافظه: 16 گیگابایت
قابلیت خاصحسگر تشخیص اثر انگشت – دوربین و پردازنده قدرتمند

هواوی در اقدامی عجیب، دست به آپدیت سخت افزاری و نرم افزاری پی 8 لایت، یکی از محصولات قدیمی‌اش زد و آن را با مشخصاتی جدید روانه بازار کرد. بدنه دستگاه از ترکیب شیشه و فلز ساخته شده که در راهنمای خرید گوشی تا 800 هزار تومان در زمره گوشی‌هایی قرار می‌گیرد که بالاترین کیفیت ساخت را دارا هستند. پی 8 لایت جدید از چیپ پردازشی بسیار قدرتمندی بهره می‌برد که حرف‌های زیادی برای گفتن دارد و حتی در برابر پرچمداران کمپانی‌های بزرگ نیز به خوبی عرض اندام می‌کند. استفاده از این چیپ در یک محصول میان‌رده تعجب برانگیز است، چرا که چینی‌ها در محصولات گران‌قیمت‌تر و جدیدتری مانند پی 10 لایت نیز از همین چیپ استفاده می‌کنند و ارزش زیادی برای آن قائلند. در بدنه پشتی دیوایس، شاهد طراحی ساده و در عین حال زیبایی هستیم که دوربین اصلی و حسگر تشخیص اثر انگشت در آن خودنمایی می‌کنند. دوربین اصلی دیوایس به لنز 12 مگاپیکسلی مجهز شده که می‌تواند با کیفیت فول اچ دی به ضبط فیلم بپردازد. این قابلیت از جمله نقاط قوت پی 8 لایت جدید محسوب می‌شود که در هیچ یک از هم‌قطارهایش دیده نمی‌شود. دوربین سلفی نیز 8 مگاپیکسلی بوده و می‌تواند سلفی‌هایی دقیق و شارپ بگیرد. حسگر تشخیص اثر انگشت از نوع همیشه فعال بوده و سرعت بسیار بالایی هنگام شناسایی اثر انگشت دارد. پی 8 لایت در صورت استفاده معمولی و غیر سنگین تا یک روز کامل می‌تواند از شارژ مجدد بی نیاز باشد.

میزو ام 3 نوت – Meizu M3 Note

قیمت تقریبی: 725 هزار تومان

خرید گوشی تا 800 هزار تومان5.5 اینچ

1920×1080پیکسل

خرید گوشی تا 800 هزار تومان
13 مگاپیکسل
5 مگاپیکسل (جلو)
خرید گوشی تا 800 هزار تومانمدیاتک Helio P10
چهار هسته 1.8 + چهار هسته 1.0 گیگاهرتزی
رم: 2 گیگابایتخرید گوشی تا 800 هزار تومان
باتری: 4100 میلی آمپر
حافظه: 16 گیگابایت
قابلیت خاصحسگر تشخیص اثر انگشت – پردازنده قدرتمند

ام 3 نوت از جمله تلفن‌های هوشمندی محسوب می‌شود که در کنار بهره‌گیری از سخت افزار مناسب و قدرتمند، در بازار کشور چندان شناخته شده نیست. این گوشی از نمایشگری با کیفیت فول اچ دی برخوردار است که می‌تواند تصاویر را با کیفیت بالایی نمایش دهد و همچنین مصرف انرژی نسبتا پایینی دارد. زیر این نمایشگر بزرگ چیپ هلیو پی 10 قرار گرفته که پیش از این روی پرچمداران عرض اندام می‌کرد و حالا راه به گوشی‌های چینی باز کرده است. بنابراین نمی‌توان اپلیکیشنی را یافت که بتواند عرق این پردازنده را به راحتی در بیاورد. دوربین 13 مگاپیکسلی دیوایس تصاویر زیبا و با کیفیتی را به ثبت برساند و می‌‌تواند چهره، لبخند و سوژه را به خوبی تشخیص دهد. نکته مهم درباره ام 3 نوت، حسگر تشخیص اثر انگشت آن است که سرعت بالایی در شناسایی انگشت صاحبش دارد و نقطه قوت بزرگی برای این گوشی برشمرده می‌شود. گرچه نسخه اندروید این گوشی نسبتا قدیمی بوده اما میزو با ارائه آپدیت‌های نرم افزاری، جدیدترین وصله‌های امنیتی و امکانات اندروید را روی ام 3 نوت پیاده کرده تا کاربرانش احساس کاستی و قدیمی بودن نکنند. باتری حجیم دستگاه می‌تواند بیشتر از یک روز در فضای بیرون از خانه ام 3 نوت را روشن نگه دارد.

سونی اکسپریا ایکس ای – Sony Xperia XA

قیمت تقریبی: 730 هزار تومان

خرید گوشی تا 800 هزار تومان5.0 اینچ

720×1280 پیکسل

خرید گوشی تا 800 هزار تومان
13 مگاپیکسل
8 مگاپیکسل (جلو)
خرید گوشی تا 800 هزار تومانمدیاتک Helio P10
هشت هسته 2.0 گیگاهرتزی
رم: 2 گیگابایتخرید گوشی تا 800 هزار تومان
باتری: 2300 میلی آمپر
حافظه: 16 گیگابایت
قابلیت خاصپردازنده و دوربین قدرتمند

ژاپنی‌ها معروف به طراحی گوشی‌های مکعب مستطیلی هستند اما در برخی موارد مانند ایکس ای، عملکرد خوب تیم طراحی سونی باعث شده تا این گوشی در لیست راهنمای خرید گوشی تا 800 هزار تومان قرار بگیرد. سونی در این گوشی حاشیه‌های طرفین دستگاه را به صفر رسانده و این موضوع باعث افزایش هرچه بیشتر زیبایی آن شده است. ایکس ای از بدنه‌ای پلاستیکی برخوردار است و در زمره خوش دست‌ترین‌های این بازه قیمتی قرار می‌گیرد. نمایشگر این گوشی گرچه رزولوشن نسبتا پایینی دارد، اما انتقادی به آن وارد نیست و کیفیت قابل قبولی از خود ارائه می‌کند. در مدارهای XA پردازنده هلیو پی 10 دیده می‌شود که به خوبی پاسخگوی نیازهای کاربر است. دوربین مورد استفاده در این گوشی در کمپانی سونی تولید شده و تصاویری با کیفیت بسیار بالا ثبت می‌کند. تنها موردی که ممکن است کاربر را کمی دلسرد کند، سرعت نمایش و پردازش نهایی تصاویر ثبت شده است که به واسطه کیفیت بالای تصاویر به راحتی رفع می‌شود. دوربین سلفی دستگاه نیز 8 مگاپیکسلی بوده و برای تماس‌های تصویری یا گرفتن سلفی بسیار مناسب ارزیابی می‌شود. دیوایس در شرایط استفاده معمولی، می‌تواند تا یک روز کامل بدون شارژ مجدد روشن بماند.

شیائومی ردمی نوت 4 ایکس – Xiaomi Redmi Note 4X

قیمت تقریبی: 750 هزار تومان

خرید گوشی تا 800 هزار تومان5.5 اینچ

1920×1080پیکسل

خرید گوشی تا 800 هزار تومان
13 مگاپیکسل
5 مگاپیکسل (جلو)
خرید گوشی تا 800 هزار توماناسنپدراگون 625
هشت هسته 2.0 گیگاهرتزی
رم: 2 گیگابایتخرید گوشی تا 800 هزار تومانخرید گوشی تا 800 هزار تومان
باتری: 4100 میلی آمپر
حافظه: 32 گیگابایت
قابلیت خاصپردازنده و دوربین قدرتمند – حسگر تشخیص اثر انگشت

شیائومی گوشی‌های مقرون به صرفه زیادی تولید کرده که مشخصات سخت افزاری بسیار قدرتمندی را ارائه می‌دهند. از جمله این گوشی‌ها ردمی نوت 4 ایکس شناخته می‌شود که گرچه حالا کمی قدیمی شده اما هنوز هم می‌تواند با گوشی‌های بالارده و قدرتمند امروزی رقابت کند. ظاهر دستگاه نسبتا ساده و شکیل طراحی شده و البته از یک گوشی در این بازه قیمتی، بیشتر از این هم انتظار نمی‌رود. شیائومی از آلومینیوم در ساخت بدنه نوت 4 ایکس استفاده کرده است. این یعنی هنگامی که گوشی را در دست می‌گیرید، حس خوب مرغوبیت به شما القا می‌شود. نمایشگر 5.5 اینچی دیوایس از نوع IPS بوده و با رزولوشن فول اچ دی تصاویری شارپ، زیبا و با کیفیت نمایش می‌دهد. اما زیر این صفحه نمایش بزرگ چیپ پردازشی قدرتمند کوالکام قرار گرفته که کلاک شده و با سرعت بسیار بالایی وظایف محول شده‌اش را انجام می‌دهد. تقریبا هیچ برنامه‌ای را نمی‌توان یافت که بتواند عرق این چیپ قدرتمند را در بیاورد. دوربین 13 مگاپیکسلی اصلی دیوایس تصاویر با کیفیت و واضحی ثبت می‌کند و با توجه به بزرگی اندازه لنز، تصاویر ثبت شده هنگام شب نیز از روشنایی مطلوبی برخوردارند. زیر دوربین اصلی نیز حسگر تشخیص اثر انگشت قرار گرفته که با سرعت بالایی قفل دستگاه را باز می‌کند. دوربین سلفی نیز از نوع 5 مگاپیکسلی بوده که البته می‌توانست کیفیت بالاتری داشته باشد اما با این وجود، شما را ناامید نخواهد کرد. شیائومی باتری بزرگ و حجیمی برای محصول خود برگزیده اما با توجه به کلاک شدن پردازنده و ابعاد بزرگ نمایشگر، نمی‌توان دوامی بیشتر از یک روز را برای آن متصور شد.

آنر 8 لایت – Honor 8 Lite

قیمت: 770 هزار تومان

خرید گوشی تا 800 هزار تومان5.2 اینچ

1920×1080پیکسل

خرید گوشی تا 800 هزار تومان
12 مگاپیکسل
8 مگاپیکسل (جلو)
خرید گوشی تا 800 هزار تومانHiSilicon Kirin 655
چهار هسته 2.1 + چهار هسته 1.7 گیگاهرتزی
رم: 3 گیگابایتخرید گوشی تا 800 هزار تومان
باتری: 3000 میلی آمپر
حافظه: 16 گیگابایت
قابلیت خاصحسگر تشخیص اثر انگشت – پردازنده قدرتمند – نمایشگر با کیفیت

طراحی ظاهر آنر 8 لایت شاید تنها یک لنز با آنر 8 تفاوت داشته باشد، یعنی هنگام تماشای این گوشی، همان ظاهر زیبا، یکپارچه و یک دستی را مشاهده می‌کنیم که در آنر 8 می‌بینیم؛ با این تفاوت که دوربین نسخه لایت از نوع دوگانه نیست. همچنین جنس بدنه پلاستیکی بوده و در کناره‌ها نیز از فلز استفاده شده است تا حس خوبی هنگام در دست گرفتن گوشی به کاربر القا شود. نمایشگر با کیفیت آنر 8 لایت از نوع IPS و با تراکم پیکسلی بالاست که می‌تواند با کیفیت بالایش کاربر را به وجد آورد. عملکرد لمسی مناسب و پاسخگویی سریع آن به لمس انگشت، از جمله نقاط قوت این صفحه نمایش برشمرده می‌شود. اما زیر این نمایشگر با کیفیت، چیپستی از دیار چین قرار گرفته که از لحاظ قدرت با اسنپدراگون 808 برابری می‌کند. بنابراین نه تنها نیازهای روزمره، بلکه کارهای سنگین زیادی را می‌توان با استفاده از آنر 8 لایت انجام داد و نگرانی بابت توان پردازشی محصول هواوی وجود ندارد. حسگر پرسرعت تشخیص اثر انگشت از دیگر جذابیت‌های آنر 8 لایت محسوب می‌شود که می‌تواند با حسگر پرچمداران رقابت کند. خوشبختانه دوربین اصلی مورد استفاده در این گوشی همان لنز اصلی در آنر 8 بوده و کیفیت بسیار بالایی دارد. همچنین دوربین سلفی نیز با گشودگی دهانه دیافراگم f/2.0 تصاویر عریضی ثبت می‌کند که نسبت به رقیبانش، برتری محسوسی به شمار می‌آید. از دیگر فاکتورهایی که بین آنر 8 و نسخه محدود آن مشترکند، گنجایش باتری آن‌هاست که نوید استفاده طولانی مدت از دیوایس را می‌دهد.

کدام یک انتخاب شماست؟

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

16 دیدگاه

  1. سلام گوشی ایسوس زنفون 2لیزر میخوام بخرم خریدش به چه صورتی امکان داره؟

  2. سلام به همه .باید بگم گوشی زیر 1 تومن دیگه گوشی حساب نمیشه واس هر شرکتی هم که میخواد باشه …

    چون با خرید این گوشیهای از همه نظر دوچار مشکل خواهیم شد که نگم بهتره بقول دوست عزیر یکم بیشتر روی

    پولتون بزاریبد و یه گوشی بهتر بخرین …….

  3. گوشی های شرکت هایه یومی و دوگی و ورنی خیلی قویتر و به صرفه ترن
    من خودم گوشی یومی پلاس داشتم فوقولعاده بود
    خیلی به نظرم اشتباه نوشتی
    گوشی های یومی و ورنی و دوگی و … رو حتما باید در نظر بگیری
    ویرایش کنید لطفا

  4. گوشی شیائومی ردمی نوت فور ایکس بهترین میان رده موجوده که تمامی نیاز کاربران را تامین می کند.

  5. خرید گوشی که پردازنده ای بجز کوالکام داشته باشه اشتباهه محضه، خداروشکر نوکیا داره با اسنپ میزنه که گوشی های سال 2018 همشون از بهترین پردازنده های میان رده استفاده میکنن نوکیا 6 نسخه جدید و نوکیا 7 پلاس با بهترین پردازنده بهترین دوربین و بهترین پشتیبانی عرضه میشن در ضمن مقاومترین بدنه رو دارن میتونین پیج jerry rig everything رو تو یوتیوب ببینید که نوکیا 6 رو بررسی میکنه و خودش میگه که بجز می میکس شیاومی که بدنش از سرامیکه نوکیا مقاوم ترین گوشی در برابر خط و خش و خمیدگیه

  6. به نظر من کسی که میخواد 800 تومن بده یه کم دیگه بذاره روش بره سراغ میان رده های بهتر

  7. هواوی پی 8 لایت 2017 اقتصادی ترین گوشی لیسته، چون این لیست باید اسمش بزاریم «پایین رده های شدید اقتصادی!

  8. دوستانی که قصد خرید گوشی تا 800 هزار تومان دارن به هوآوی آنر 6 ایکس هم فکر کنن، گوشی خیلی خوبیه و قیمت حدود 800 تومن

  9. به نظر من اصلا راهنمایی خوبی نبود
    گوشی هایی مثله یومی اس۱ یا اس ۲ لایت یا کریستال
    یا یوفون میکس
    یا میزوو ام ۶یا ایکس
    یا ایسون پگ ایسون 3 یا 4ای
    و… که خیلی از اینا قویتر و به صرفه ترن خیییلییی
    فقط یه چک کوچولو قیمت و مشخصات یومی اس 2 لایتو بکنید

  10. ممنون از راهنماییتون ولی آنر هفت ایکس هم گزینه ای مناسبه

  11. اینا همشون زیر 200 دلار هستن
    بدبخت به ما