آموزش استفاده از هات اسپات آیفون

آموزش استفاده از هات اسپات آیفون از طریق وای فای، بلوتوث یا USB

در این مقاله به آموزش استفاده از هات اسپات آیفون از سه طریق وای فای، بلوتوث و یا کابل USB خواهیم پرداخت. شما به راحتی می‌توانید آیفون خود را از طریق قابلیت Personal Hotspot به یک هات اسپات وای فای تبدیل کرده و اینترنت موبایلی آن را با دیگران به اشتراک بگذارید.

گوشی های هوشمند نه تنها اتصال به اینترنت را در هر کجا برای ما مهیا می‌کنند، بلکه می‌توانند دیگر دیوایس‌های ما را نیز صاحب اینترنت کنند. زمانی اتصال به اینترنت بسیار گران تمام می‌شد، اما حالا با افزایش سرعت اینترنت، قیمت داده‌ها نیز کاهش پیدا کرده است. حالا شما می‌توانید نه تنها بر روی گوشی خود، بلکه بر روی تبلت، لپ تاپ و حتی تلویزیون هوشمندتان نیز از اتصال موبایلی استفاده کنید.

به همین بهانه ما در اینم قاله قصد داریم آموزش تبدیل آیفون به هات اسپات وای فای از طریق وای فای، بلوتوث و یا یک کابل یو اس بی را تقدیم محترم کنیم.

هات اسپات موبایل چیست؟

یک هات اسپات موبایل راهی برای اشتراک گذاری اتصال اینترنت گوشی هوشمند شما با سایر دیوایس‌ها است. کلمه‌ی هات اسپات به اتصال وای فای مرتبط است، اما در این مورد شما می‌توانید از بلوتوث و یا حتی کابل USB نیز برای اشتراک اینترنت خود استفاده کنید.

آموزش استفاده از هات اسپات آیفون

این قابلیت در آیفون اپل Personal Hotspot نام دارد که یکی از گزینه‌های بخش تنظیمات گوشی شما است.

• تبدیل آیفون به هات اسپات وای فای

ابتدا به مسیر Settings > Personal Hotspot رفته و سپس آن را به حالت فعال دربیاورید تا هات اسپات در دسترس قرار گیرد. شما شاید این گزینه را در منو تنظیمات مشاهده نکنید که در این مورد نیاز دارید ابتدا اینترنت گوشی‌تان را تنظیم کنید و یک نام برای آن انتخاب کنید. برای این کار می‌توانید با سرویس مخابراتی که از آن استفاده می‌کنید تماس گرفته و درخواست کمک کنید.

آموزش استفاده از هات اسپات آیفون

شما همچنین ممکن است گزینه‌ای به نام Set Up Personal Hotspot را مشاهده کنید که هرچند هات اسپات را فعال می‌کند، اما بدون کمک گرفتن از سرویس مخابراتی‌تان نمی‌توانید از این قابلیت استفاده کنید.

آموزش استفاده از هات اسپات آیفون

متاسفانه بسیاری از کاربران با فعال سازی این قابلیت در آیفون خود با مشکل مواجه هستند. اگر شما هم با موانع مختلفی برای این کار روبرو هستید، از بخش نظرات همین مطلب آن‌ها را با ما درمیان بگذارید.

• اتصال به یک هات اسپات آیفون

برای اتصال به یک هات اسپات آیفون توسط وای فای مراحل زیر را طی کنید:

  1. در آیفون خود به آدرس Settings > Personal Hotspot بروید.
  2. بر روی لپ تاپ یا دیگر دیوایس خود، در لیست شبکه‌های موجود به دنبال آیفون‌تان گشته و آن را انتخاب کنید.
  3. رمز عبور به نمایش درآمده بر روی صفحه آیفون مرجع (هات اسپات) را در دیوایس دوم وارد کرده و اتصال را بزنید.
  4. زمانی که به هات اسپات آیفون خود متصل شدید، یک نوار آبی بر روی صفحه آن نمایان می‌شود. با ضربه بر روی آن می‌توانید به صفحه تنظیمات هات اسپات بروید.

برای اتصال به یک هات اسپات آیفون توسط بلوتوث مراحل زیر را طی کنید:

  1. از صفحه تنظیمات گوشی، گزینه Personal Hotspot را فعال کنید.
  2. به مسیر Settings > Bluetooth رفته و مطمئن شوید که بلوتوث فعال است.
  3. بر روی لپ تاپ یا دیوایس دوم خود، آیفون هات اسپات شده را شناسایی کرده و اتصال بلوتوثی را بین آن‌ها برقرار کنید.
  4. زمانی که اتصال بلوتوثی برقرار شد، از کامپیوتر خود به صفحه تنظیمات شبکه رفته، حالا می‌توانید نام آیفونتان را به عنوان یک شبکه فعال مشاهده کنید.
  5. با فرض بر اینکه این تنها اتصال فعال شماست، کامپیوتر شما باید به صورت خودکار به اینترنت هات اسپات آیفون متصل شود.

برای اتصال به یک هات اسپات آیفون توسط کابل USB مراحل زیر را طی کنید (فقط لپ تاپ و کامپیوتر):

  1. از صفحه تنظیمات گوشی، گزینه Personal Hotspot را فعال کنید.
  2. آیفونتان را با استفاده از کابل لایتنینگ به کامپیوترتان وصل کنید.
  3. بر روی کامپیوتر به ننظیمات شبکه رفته، حالا باید آیفون را به عنوان یک شبکه USB مشاهده کنید. ممکن است در ابتدای اتصال گوشی به کامپیوتر، درایورهای آیفونتان نصب شوند.
  4. با فرض بر اینکه این تنها اتصال فعال شماست، کامپیوتر شما باید به صورت خودکار به اینترنت هات اسپات آیفون متصل شود.

برای استفاده از هات اسپات آیفون ، گزینه‌ی وای فای ساده‌ترین روش است، در حالی که اتصال با USB می‌تواند پایدارتر باشد. متاسفانه در تست‌هایی که انجام دادیم هیچ گاه موفق نشدیم تا از طریق بلوتوث، از هات اسپات آیفون در یک لپ تاپ مک بوک استفاده کنیم. شما چطور؟

نکته جالب اینجاست که اگر تصمیم بگیرید با کابل USB از این قابلیت بهره‌مند شوید، کامپیوترتان هم زمان آیفون شما را نیز شارژ خواهد کرد تا از خالی نشدن باتری آن در هنگام استفاده، اطمینان حاصل کنید. اگر از وای فای برای اتصال به هات اسپات آیفون استفاده کنید، باتری گوشی شما با سرعت بیشتری به سمت خالی شدن می‌رود.

• چه مقدار دیتا استفاده کرده‌اید؟

این که چه مقدار دیتا در روش هات اسپات آیفون استفاده می‌شود کاملا به نوع استفاده شما بستگی خواهد داشت. به‌روزرسانی‌های پس زمینه و پشتیبانی‌گیری‌های کامپیوترها می‌تواند حجم وسیعی از اطلاعات را استفاده کند، بنابراین پیش از آن که کامپیوترتان را به اینترنت آیفون خود متصل کنید از غیرفعال کردن موارد بلااستفاده مطمئن شوید.

آموزش استفاده از هات اسپات آیفون

برای مشاهده میزان دیتای استفاده شده، می‌توانید از نرم افزارهای فایروال مختلف استفاده کنید.

• آیا استفاده از Personal Hotspot مطمئن است؟

اگر اتصال اینترنت خودتان را در یک فضای عمومی از طریق وای فای به اشتراک بگذارید، ممکن است نگران امنیت گوشی‌تان باشید. مسئله مهمی که باید به شما یادآوری کنیم این است که شما دسترسی به اطلاعات آیفونتان را به اشتراک نمی‌گذارید، بلکه دیوایس خود را به عنوان یک گذرگاه برای دسترسی به اینترنت در معرض استفاده قرار می‌دهید. اطلاعات شخصی شما حتی در صورتی که شخص ثالثی بتواند رم عبور اتصال به Personal Hotspot آیفونتان را به دست آورد، در خطر نخواهد بود.

آموزش استفاده از هات اسپات آیفون

شما می‌توانید همیشه ببینید که چه تعداد دیوایس به هات اسپات آیفون شما متصل هستند. اگر اتصال اینترنت گوشی‌تان در حال اشتراک گذاشتن باشد، در قسمت بالای گوشی یک نوار آبی رنگ را مشاهده خواهید کرد. شما همچنین می‌توانید رمز عبور Personal Hotspot گوشی‌تان را نیز از طریق آدرس Settings > Personal Hotspot تغییر دهید. شما حتی می‌توانید نام هات اسپات آیفون خود را نیز با تغییر نام گوشی‌تان از طریق آدرس Setttings > General > About > Name تغییر دهید.

در نظر داشته باشید که هر کسی می‌تواند به هات اسپات شما دسترسی پیدا کرده و از اتصال اینترنت استفاده کند، بنابراین پیش از استفاده آن شخص از وی بخواهید که اطلاعات حجیم را دانلود نکرده و یا به تماشای آنلاین فیلم نپردازد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

6 دیدگاه

  1. عالییییی عالیییییی

  2. منم نمیتونم hotspot رافعال کنم همین error رامیده چیکارکنم

  3. منم این مشکلو دارمًSet up personal hotspot contact carrie

  4. Set up personal hotspot
    این پیغام میده چیکار کنم؟!

  5. Set up personal hotspot contact carrier
    لطفا راهنمایی کنید

  6. درود بر شرفتون ولی بلد بودم