قیمت لوازم خانگی

قیمت لوازم خانگی در سال آینده افزایش خواهد یافت

قیمت لوازم خانگی در سال 1397 با افزایش 15 تا 20 درصدی مواجه می‌شود. رئیس انجمن تولیدکنندگان لوازم خانگی ضمن اعلام این خبر، به مشکلات موجود در بازار لوازم خانگی کشورمان اشاره کرد.

محمدرضا دیانی، رئیس انجمن تولیدکنندگان لوازم خانگی در یک نشست خبری از افزایش قیمت لوازم خانگی در سال آینده خبر داد. وی در این رابطه گفت:

هر چند در سال جاری رشد خوبی در تولید لوازم خانگی داشتیم، اما تقاضای عقب‌ماندگی در این حوزه همچنان وجود دارد و به دلیل وابستگی مواد اولیه به نرخ ارز، شرایطمان بسته به زمان تغییر می‌کند. برای این که بتوانیم نسبت به سال گذشته، سهم مواد خود را در قیمت تمام شده داشته باشیم، باید سود 15 تا 20 درصدی قیمت لوازم خانگی مد نظر قرار بگیرد و با توجه به این که با وجود شرایط سخت در سال جاری، تولیدکنندگان لوازم خانگی با همان نرخ‌های قبلی به کار خود ادامه داده‌اند، 15 تا 20 درصد نسبت به قیمتی که باید در بازار داشته باشیم عقب هستند.

افزایش 15 تا 20 درصدی قیمت لوازم خانگی

به این ترتیب به طور حتم با آغاز سال 97 شاهد رشد 15 تا 20 درصدی قیمت لوازم خانگی خواهیم بود. دیانی در ادامه از واردات برخی کالاها از کشورهایی مانند ترکیه و کره جنوبی انتقاد کرد و گفت با توجه به این که ما به ترکیه مواد اولیه می‌فروختیم، آن‌ها برای این واردات تعرفه گذاشته و ما را محدود کرده‌‌اند و اجازه نمی‌دهند مانند قبل به این کشور صادرات داشته باشیم. اما کالاهای بادوامی که کالای پایه نیز محسوب نمی‌شوند و نیز کالاهای لوکسی که ارزش افزوده بالایی دارند از ترکیه وارد کشورمان می‌شوند. این در حالی است که ما برای واردات این کالاها تعرفه ترجیحی در نظر گرفته‌ایم و به آن‌ها امکان ورود داده‌ایم، در شرایطی که ترکیه‌ای‌ها حتی واردات پتروشیمی از ایران به کشورشان را نیز محدود کرده‌اند.

قیمت لوازم خانگی

رئیس انجمن تولیدکنندگان لوازم خانگی در ادامه افزود سیاست‌های وارداتی ما متناسب با شرایط پیرامونی نیست. کره‌ای‌ها با ما 6 میلیارد دلار فاینانس امضا کردند و دو سال است که ما را بازی می‌دهند. چرا جلوی واردات از کره گرفته نمی‌شود؟ آن‌ها سالانه 6 یا 7 میلیارد دلار واردات به ایران دارند، اما هیچ اقدامی در رابطه با فاینانس‌ها انجام نداده‌اند. وی همچنین به بحران موجود در صنعت اشاره کرد و گفت:

صنعت به شدت دچار بحران و آسیب در بخش نقدینگی شده است. در حال حاضر شرایط به گونه‌ای است که نمی‌توانیم بانک‌ها را نیز سرزنش کنیم. همه با هم گرفتار شده‌ایم و نمی‌توانیم به بانک‌ها زور بگوییم. در حال حاضر قدرت خرید مردم تضعیف شده و تصمیم در رابطه با افزایش توان خرید و توان تولید داخل گرفته نمی‌شود. عملیاتی شدن تصمیماتی مانند کارت اعتباری خرید کالای ایرانی و ارائه تسهیلات به بخش تولید می‌تواند کمک‌کننده باشد، اما فعالیت‌های در خوری انجام نشده است.

دیانی در پایان با انتقاد از بی توجهی به حوزه صنعت، اظهار کرد زمانی که سفته‌بازی صورت می‌گیرد، پول‌های سرگردان به سمت دلار هجوم می‌آورند. قطعا اگر حرکتی در بخش اقتصادی نداشته باشیم، در آینده منافع ملی و حیات اقتصادی ما به خطر می‌افتد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. عجب الان که قرار آزادسازی خرید و فروش سهام عدالت از سال 97 انجام بشه از این طریق میخوان تلافی کنن!!! خخخخخخخخخخخخ
    😀
    😀
    😀

  2. ۱۵ ،۲۰ درصد معقوله ولی ۴۰٫۵۰ درصد نه