دیافراگم متغیر دوربین گلکسی اس 9

نحوه عملکرد دیافراگم متغیر دوربین گلکسی اس 9 را در این ویدیو تماشا کنید

دیافراگم متغیر دوربین گلکسی اس 9 (Samsung Galaxy S9)، یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های پرچمدار تازه‌نفس سامسونگ است که در ویدیوی جدید “JerryRigEverything” از کالبدشکافی این گوشی، با عملکرد آن آشنا خواهیم شد.

دو گوشی گلکسی S9 و گلکسی +S9 در نمایشگاه MWC 2018 به صورت رسمی معرفی شدند تا سامسونگ رقابت در حوزه موبایل را با قدرت بالاتری دنبال کند. دیافراگم گلکسی اس 9 از f/1.5 (که عریض‌ترین در میان تلفن های هوشمند است) به f/2.4 تغییر می‌کند؛ ویژگی بسیار خوبی که در ثبت تصاویر در محیط‌های پرنور یا کم‌نور و هم‌چنین ضبط ویدیوهایی با نرخ فریم بالا کاربردی خواهد بود. به لطف ویدیویی که اخیرا کانال یوتیوب “JerryRigEverything” از کالبدشکافی پرچمداران سامسونگ منتشر کرده است، ما حالا با نحوه عملکرد دیافراگم متغیر دوربین گلکسی اس 9 نیز آشنا هستیم.

بعد از جدا کردن اجزای داخلی، “Zack Nelson” به بررسی دوربین و ساختار آن می‌پردازد. مطابق با این ویدیو، سمت چپ دوربین یک اهرم کوچک وجود دارد که مسئول باز و بسته شدن است:

دیافراگم متغیر دوربین گلکسی اس 9

با در نظر گرفتن فضای بسیار محدود در گوشی های هوشمند مدرن، مکانیک این دوربین بسیار جذاب است. با اضافه شدن این قابلیت به گوشی های سری گلکسی S9 می‌توانیم در آینده شاهد بهتر شدن این ویژگی و استفاده از آن در سایر محصولات این خانواده نیز باشیم.

دیافراگم متغیر دوربین گلکسی اس 9 برای ضبط ویدیوهای با نرخ فریم بسیار بالا، کاربردی است

زمانی که شما قصد ضبط ویدیوها با نرخ فریم بسیار بالا را داشته باشید، شاتر دوربین نیاز دارد با سرعت فوق‌العاده بالایی عمل کند که در نتیجه آن، نور کمتری توسط سنسور دریافت می‌شود. در این صورت، ضبط ویدیوهای صحنه آهسته در محیط‌های تاریک‌تر کار بسیار دشواری خواهد بود، خصوصا زمانی که در مورد دوربین اسمارت فون ها صحبت می‌کنیم. همین موضوع نیز باعث شد تا سامسونگ با استفاده از دیافراگم عریض‌تر، ضبط ویدیوهای صحنه آهسته در چنین مکان‌هایی را آسان‌تر کند. نقش دیافراگم عریض‌تر f/1.5 هنگام ثبت تصاویر در محیط‌های تاریک نیز پررنگ است. زمانی که محیط به اندازه کافی روشن نباشد، دوربینی با دیافراگم ثابت مجبور است به منظور اطمینان از اکسپوژر مناسب، روی ISO و کنترل‌های سرعت شاتر تکیه کند.

از طرفی، ثبت تصاویر با دیافراگم عریض‌تر به خاطر اختلالات لنز می‌تواند به تصاویری بلورتر منتهی شود. در نتیجه، سامسونگ از سیستمی جدید استفاده کرده است که به واسطه آن، تنها زمانی که روشنایی محیط کمتر از 100 لوکس باشد، از دیافراگم عریض‌تر استفاده خواهد شد و در حالت عادی، محتوا با دیافراگم f/2.4 (که در مقایسه با دیافراگم f/1.7 گلکسی اس 8 باریک‌تر است) ثبت می‌شوند. در ادامه می‌توانید ویدیوی کالبدشکافی گلکسی S9 را تماشا کنید:

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. چقدر باید برای این برند تبلیغ بشه؟ صف های خرید گلکسی اس 9 هم تشکیل شد و تبلیغاتشون جواب داد. بسه دیگه اینقدر برای این گوشی و این برن تبلیغ نکنید چهارتا خبر هم از برندهای دیگه مثل اپل و ال جی بزنید