استیون هاوکینگ مخالفانش را با ویلچر زیر می‌گرفت!

استیون هاوکینگ مخالفانش را با ویلچر زیر می‌گرفت!

پس از انتشار خبر شوکه‌کننده درگذشت استیون هاوکینگ در سن 76 سالگی، در ادامه قصد داریم تا صحبت‌‌هایی جالب از بُعد انسانی شخصیت این دانشمند بزرگ را بازگو کنیم. جالب است بدانید استیون هاوکینگ مخالفانش را با ویلچر زیر می‌گرفت!

به احتمال قوی تاکنون اسم استیون هاوکینگ (Stephen Hawking)، دانشمند افسانه‌ای و نماد فیزیک تئوری قرن 21 به گوشتان خورده است؛ متاسفانه بسیاری از شیفتگان دنیای علم و کسانی که با این فیزیکدان بزرگ آشنا بودند، صبح 14 مارس 2018 را با خبر درگذشت هاوکینگ آغاز کردند.

استیون هاوکینگ که در سن 76 سالگی، در منزلش و با آرامش چشم از جهان فروبست، به واسطه دستاورد‌های علمی بزرگ در حوزه اخترفیزیک به شهرتی جهانی رسید؛ اما نکته‌ای که شاید به اندازه سایر ابعاد زندگی این محقق برجسته موردتوجه ما مخاطبان قرار نگیرد این است که هاوکینگ همانند تمامی ما یک انسان بود و دیگران اشک‌ها و لبخندهای او را در موقعیت‌های مختلف می‌دیدند.

در همین رابطه قصد داریم تا به یکی از شایعات مطرح‌شده در مورد استیون هاوکینگ بپردازیم که بُعد انسانی شخصیت او را نشان می‌دهد؛ صحبت‌های جالب و حتی بامزه‌ای که در مورد این نابغه بزرگ مطرح شده این است که هاوکینگ مخالفان و کسانی که موردعلاقه‌اش نبودند را با صندلی چرخ‌دار زیر می‌گرفت!

بله درست شنیدید؛ گفته شده که فیزیکدانی که یافته‌هایی شگفت‌انگیزی را در مورد سیاه چاله‌ها ارائه کرد و تصور ما از پدیده بیگ بنگ یا همان رویداد آغازگر جهان را شکل داد، با چرخ‌های ویلچرش از روی پای افراد رد می‌شد!

هاوکینگ به خاطر ابتلا به نوع خاصی از ناتوانی اعصاب حرکتی که با نام بیماری ALS هم شناخته می‌شود، بیشتر عمرش را بر روی صندلی چرخ‌دار گذراند؛ در کتاب “Stephen Hawking: An Unfettered Mind” با موضوع زندگی ‌نامه استیون هاوکینگ که در سال 2012 چاپ شد، کیتی فرگوسن (Kitty Ferguson)‌، نویسنده کتاب به این شایعه‌ی موجود در مورد هاوکینگ اشاره کرده بود.

یکی از معروف‌ترین موارد گزارش‌شده در مورد شیوه انتقام‌گیری هاوکینگ از افرادی که باعث دلخوری او می‌شدند، به شاهزاده چارلز (Prince Charles) مربوط می‌شود. فرگوسن در کتابش به زمانی که مراسم ورود استیون هاوکینگ به جامعه سلطنتی لندن در سال 1977 برگزار می‌شد، اشاره کرده و نوشته است که هاوکینگ در طول مراسم، به صورت اتفاقی از روی پای وارث کنونی تاج و تخت انگلستان رد شد!

اینطور که به نظر می‌رسد، شاهزاده چارلز با دیدن ویلچر هاوکینگ توجهش جلب می‌شود و این فیزیکدان بجسته هم در هنگام نمایش توانایی‌های این وسیله نقلیه شگفت‌انگیز از روی چارلز رد می‌شود؛ اتفاقی که برای افراد دیگری که مورد تایید هاوکینگ نبودند هم رخ داد.

شایعه‌های مربوط به این موضوع در زمان خود به حدی پخش شده بودند که گفته شد یکی از بزرگ‌ترین پشیمانی‌های هاوکینگ، زیر نگرفتن نخست‌وزیر سابق بریتانیا مارگارت تاچر بود!

البته همانطور که انتظار می‌رفت خود هاوکینگ تمامی شایعه‌های مربوط به این اتفاقات را رد کرده بود، اما این دانشمند سرشناس تلاش چندانی برای تبرئه خودش نمی‌کرد و حتی در زمانی که فرگوسن در مورد اتفاقات از او سوال کرد،‌ هاوکینگ به شکل مرموزی گفت که صحبت‌ها همگی دروغ هستند و او دامن زنندگان به این شایعات را زیر می‌گیرد!

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

15 دیدگاه

  1. کاش سعیدم اونجا بود زیرش میگرفت البته باید از رو گردنش رد میشد تا دیگه ما راحت شیم

  2. مردک دیوانه چرا مردم رو زیر میگرفته

  3. واقعا سخته بهترین سالهای عمرت روی بیلچر بشینی تا روزی که عمرت به پایان برسه ، خدا میدونه چی کشیده ، چقدر به خدا التماس کرده و خواهش کرده تا دوباره خوب بشه اما کسی نیست که صداش بشنوه ، الان بعضیا پیش خودشون فکر میکنن این خواسته خداست ، اگه ما هم جای ایشان بودیم مثل ایشان ذهنمون پر از سوالهایی میشد که جوابی ندارند ،حق داره که اعتقاد به خدا نداشته باشه ، واقعا مرد بزرگیه 🌷 روحش شاد

  4. چقدر جالب مردمو زیر میگیره اخی
    اون دنیا خدا بهش عوض بده

  5. بمیر و دوباره متولد شو از خدا ممنونیم که همچین آدم هایی رو خلق میکنه تا بتونیم جهان رو راحتتر بشناسیم و درک کنیم,خصوصا اینکه شاید هر 100 سال یه باز همچین دانشمند هایی متولد بشن-تکنولوژی و پیشرفت علم نجوم مدیون توست پدر علم نجوم مدرن🙏🙏🙏