روز مرگ استیون هاوکینگ از لحاظ کیهانی به آلبرت انیشتین و عدد پی مربوط بود!

روز مرگ استیون هاوکینگ از لحاظ کیهانی به آلبرت انیشتین و عدد پی مربوط بود!

خبر درگذشت استیون هاوکینگ، فیزیکدان نابغه در روز 14 مارس بسیاری از شیفتگان دنیای اخترفیزیک را شوکه کرد، اما جالب است بدانیم که روز مرگ استیون هاوکینگ با آلبرت انیشتین و عدد معروف پی مرتبط بود!

در کمال شگفتی، در ساعات اولیه روز چهارشنبه،‌ 14 مارس 2018 فرزندان استیون هاوکینگ (Stephen Hawking)، نابغه دنیای فیزیک نظری اعلام کردند که این دانشمند بی‌همتا از دنیا رفته است. هاوکینگ که متولد سال 1942 بود، با آرامش و در منزلش در کمبریج انگلستان چشم از جهان فروبست.

روز مرگ استیون هاوکینگ از لحاظ کیهانی به آلبرت انیشتین و عدد پی مربوط بود!

روز مرگ استیون هاوکینگ روز بسیار خاصی بود!

با این وجود جالب است بدانیم که این اتفاق در همان روزی رخ داد که دهه‌ها پیش، آلبرت انیشتین (Albert Einstein)، دانشمند فوق‌العاده سرشناس به دنیا آمدن و عجیب‌تر از همه اینکه خود انیشتین هم مانند هاوکینگ در سن 76 سالگی فوت کرد. از طرف دیگر، برحسب اتفاق روز مرگ استیون هاوکینگ در آمریکا،‌ روز عدد معروف پی یا همان π است که با مقدار تقریبی 3.14 نشان داده می‌شود و یکی از شناخته‌شده‌ترین ثابت‌های ریاضی به شمار می‌رود.

استیون هاوکینگ دانشمندی بود که درک ما از رویداد بیگ بنگ، یا همان انفجار بزرگ را شکل داد و نظریه‌ای قوی و بسیار منطقی‌تر از تئوری‌های پیشین در مورد آغاز جهان را به جوامع علمی و سایر مردم دنیا ارائه کرد. به علاوه، بسیاری هاوکینگ را به واسطه تلاش‌های بی‌وقفه‌اش در زمینه بررسی ماهیت سیاه‌ چاله‌ها می‌شناسند و در کنار پدیده معروفی به نام تابش هاوکینگ که به نام این محقق نابغه ثبت ‌شده،‌ شوخ‌طبعی و پشتکار هاوکینگ هم زبانزد مردم بود.

در روز مرگ استیون هاوکینگ خانواده او تاسف عمیق و اندوهشان را از مرگ این دانشمند بزرگ ابراز کردند و سه فرزند هاوکینگ در بیانیه‌ای گفتند که میراث به جا مانده از پدرشان تا سال‌ها زنده خواهد ماند. بر اساس یکی از نقل‌قول‌های معروف این نابغه فیزیک نظری، هاوکینگ گفته بود که جهان با تمام عظمتش بدون وجود عزیزانی که دوستشان داریم بی‌ارزش است.

دانشمندان برجسته سراسر دنیا مانند نیل دگراس تایسون (Neil DeGrasse Tyson) و لارنس کراس (Lawrence Krauss)، در کنار بسیاری از افراد سرشناس دیگر پیام‌های تسلیت خود را در روز مرگ استیون هاوکینگ منتشر کرده و تاسف خود را این اتفاق ناگوار ابراز کردند. هاوکینگ فردی بود که هیچ‌گاه نگذاشت بیماری نادر ضعف عصب حرکتی‌اش او را از کاوش در کیهان و جابه‌جایی مرزهای علم بازدارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

22 دیدگاه

  1. عالم مظهر خداست و تو خدارو نقض کردی

    خخخخخخخخخخخخ دممممت گرم داداش

  2. بمیر و از نو متولد شو پدر علم فیزیک مدرن بشریت تا ابد مدیون دستاوردها و عشق تو خواهد بود
    یاد بگیریم در مورد ابر مردی مث هاوکینگ قضاوت نکنیم همچی رو با هم قاطی نکنیم هر وقت دین رو قاطی چیزی بکنین آخرش به هیچ جا نمیرسین دوستان

  3. انسان بزرگی بود ، ولی یک اتییست و خداناباور بود
    بعد داستان ، عدد ، هفتاد و شش ، انیشتن ، اینا چیه باز …
    یارو خودش معرض میگه خدا نداریم با همه تلاش و علم اینا به این نتیجه رسید ما خود به خود و به وسیله علم طبیعت بوجود اومدیم
    پس خواهشا داستان مرگشم بزارین رو شانس نه معجزه کسایی که میگن خدا وجود نداره .دی اند

  4. یا خدا چیو به چی ربط میدن به عدد پییییییییییی؟؟

  5. بگین اینا هم معجزه س بگیید دیگه چقدر شایعه درست میکنید آخه

  6. جالبیش اینه، بعد مرگش 90% ایرانی ها شناختنش!! تا دیروز فکر می کردن بازیکن نفت و گاز گچسارانه! حالا دارن نقدش می کنن… جمع کنید بابا

  7. این مسخره بازی هایچه طرف مرده تموم شد رفت

  8. جالبه یه عده میگن چرا استیون هاوکینگ اعتقادی به خدا نداشت
    کسی که میتونه به پاسخ همه سوالات از راه علم برسه چطور قراره ماورا الطبیعه رو بپذیره؟
    روحش شاد

  9. شروع شد؛ بت سازی.

  10. حتی اگه این درست باشه خودش از نشانه های خداست که این روزهارو باهم جور کرده

  11. روز مرگ داوینچی رو با تولد رونالدو برزیلی رو ارتباط می دم

    کاری داره

    این بار با عدد نپر!

    با تشکر