راهنمای خرید گوشی از 800 تا یک میلیون و 500 هزار تومان

راهنمای خرید گوشی از 800 تا یک میلیون و 500 هزار تومان (ویژه نوروز 97)

اگر برای نوروز قصد دارید تلفن هوشمند میان‌رده و جدیدی خریداری کنید، با ما همراه باشید تا در راهنمای خرید گوشی از 800 تا یک میلیون و 500 هزار تومان نگاهی به بهترین‌های این بازه داشته باشیم.

اینک در آستانه نوروز قرار داریم و هموطنان زیادی قصد تعویض گوشی همراهشان را دارند. برخی نیز می‌خواهند یک تلفن هوشمند را به دوستان و آشنایانشان هدیه دهند و می‌خواهند در انتخابشان بهترین باشند. انتخاب یک تلفن هوشمند میان‌رده و بالارده در این بازه قیمتی کمی دشوار است، چرا که موبایل‌های بسیار زیادی در این رنج قیمت حضور دارند. چیزی که اوضاع را وخیم‌تر می‌کند، شباهت سخت افزاری و نزدیک بودن عملکرد گزینه‌های پیش رو است و در صورتی که اطلاعات لازم را درباره مشخصات فنی گوشی‌های امروزی نداشته باشید، احتمال خطا و انتخاب نادرست بالاست. اما در ادامه، به صورت خلاصه نگاهی به بهترین‌های بازار در بازه قیمتی 800 هزار تومان تا یک میلیون و 500 هزار تومان خواهیم انداخت و ویژگی‌های مثبت و منفی آن‌ها را زیر ذره‌بین خواهیم برد.

پیش از معرفی دیوایس‌ها و قابلیت‌هایشان، بهتر است نکات زیر را مدنظر داشته باشید.

  • مهم نیست که گوشی شما ساخت چه کشوری باشد، چرا که ممکن است براساس مکان زندگی‌تان، گوشی از کشورهای مجاور وارد شده باشد و در کشور متفاوتی تولید شده باشد. آنچه اهمیت دارد، گارانتی معتبر آن است.
  • همیشه از فروشگاه‌های معتبر و مورد اعتمادتان خرید کنید، ولی توصیه ما به شما این است که ترجیحا به نمایندگی‌های رسمی برندها برای خرید مراجعه کنید. در این صورت، احتمال اصل نبودن و واردات قاچاق دستگاه‌تان به صفر می‌رسد و نگرانی از بابت اصل نبودن قطعات و گوشی باقی نخواهد ماند. همان‌طور که می‌دانید، طرح رجیستری مدتی است برای برخی برندها آغاز شده و گوشی‌هایی که از راه‌های غیرقانونی وارد کشور شده باشند، هیچ‌گونه خدمات ارتباطی و مخابراتی دریافت نخواهند کرد.
  • قیمت‌های اعلام شده برای هر دستگاه به صورت تقریبی بوده و بسته به زمان و شهر شما ممکن است متفاوت باشد. بنابراین پیش از تصمیم نهایی و اقدام به خرید، حتما از فروشگاه مدنظرتان آخرین قیمت دستگاه را جویا شوید.

خرید گوشی از 800 تا یک میلیون و 500 هزار تومان

سامسونگ گلکسی جی 3 پرو – Samsung Galaxy J3 Pro

قیمت تقریبی: 825 هزار تومان

خرید گوشی از 800 تا یک میلیون و 500 هزار تومان5.0 اینچ

720×1280پیکسل

خرید گوشی از 800 تا یک میلیون و 500 هزار تومان
13 مگاپیکسل
5 مگاپیکسل (جلو)
خرید گوشی از 800 تا یک میلیون و 500 هزار توماناگزینوس 7570
چهار هسته 1.4 گیگاهرتزی
رم: 2 گیگابایت خرید گوشی از 800 تا یک میلیون و 500 هزار تومان
باتری: 2400 میلی آمپر
حافظه: 16 گیگابایت
قابلیت خاص

سری جی سامسونگ، مدت‌هاست که در بازار حضور قدرتمندی دارد و جی 3 پرو نیز آمده تا این حضور را تداوم ببخشد. کره‌ای‌ها جی 3 پرو را با بدنه فلزی مات ساخته‌اند که هنگام در دست گرفتن گوشی، باعث انتقال حس خوب کیفیت به کاربر می‌شود. به طور کلی، طراحی این گوشی شبیه به سری A این کمپانی بوده و سعی شده المان‌های طراحی زیبا و شکیل در آن دیده شود. مورددی که فقدان آن بسیار حس می‌شود، حسگر تشخیص اثر انگشت است که نسبت به هم قیمتی‌هایش، یک امتیاز منفی برای جی 3 پرو محسوب می‌شود. زیر نمایشگر با کیفیت این گوشی، چیپست نه چندان قدرتمندی قرار گرفته که گرچه پاسخگوی نیازهای روزمره و سبک کاربران است، اما نباید از آن انتظار اجرای بازی‌های سنگینی داشته باشیم. مصرف انرژی این چیپست اگزینوس به دلیل فرکانس پایینش کم بوده و بر همین اساس، جی 3 پرو به باتری 2400 میلی آمپری مجهز شده که می‌تواند یک روز تمام شارژدهی داشته باشد. دوربین اصلی دیوایس به یک سنسور 13 مگاپیکسلی مجهز شده که امکانات خاص و ویژه‌ای را در اختیار کاربر نمی‌گذارد اما کیفیت تصاویر آن خوب بوده و می‌توان روی آن حساب باز کرد.

میزو ام ایکس 6 – Meizu MX6

قیمت تقریبی: 870 هزار تومان

خرید گوشی از 800 تا یک میلیون و 500 هزار تومان5.5 اینچ

1920×1080 پیکسل

خرید گوشی از 800 تا یک میلیون و 500 هزار تومان
12 مگاپیکسل
5 مگاپیکسل (جلو)
خرید گوشی از 800 تا یک میلیون و 500 هزار تومانمدیاتک Helio X20
چهار هسته 1.4 + چهار هسته 1.9 + دو هسته 2.3 گیگاهرتزی
رم: 4 گیگابایت خرید گوشی از 800 تا یک میلیون و 500 هزار تومان
باتری: 3060 میلی آمپر
حافظه: 32 گیگابایت
قابلیت خاصحسگر تشخیص اثر انگشت

گرچه میزو برند چندان شناخته شده‌ای در بازار کشورمان نیست، اما نمایندگانی شایسته و قدرتمند دارد که برخی از آن‌ها در ایران به فروش می‌رسند. یکی از بهترین‌های میزو در راهنمای خرید گوشی از 800 تا یک میلیون و 500 هزار تومان ام ایکس 6 به شمار می‌رود که از بدنه‌ای فلزی تشکیل شده و با توجه به ابعاد نمایشگرش، چندان سنگین نیست. صفحه نمایش به کار رفته در این گوشی از نوع IPS و تمام اچ دی بوده که کیفیت بالایی از رنگ‌ها را در مقابل چشمان کاربر قرار می‌دهد و همچنان خوانایی نسبتا خوبی زیر نور مستقیم خورشید دارد. زیر این نمایشگر بزرگ، چیپست قدرتمند 10 هسته‌ای از خانواده مدیاتک قرار گرفته که قصد دارد تمامی تسک‌ها و فعالیت‌های سنگین سیستم عامل اندروید را ببلعد. در صورتی که از این چیپست کار سنگین نخواهید و استفاده معمولی کنید، گوشی حدود یک روز تمام می‌تواند از شارژ مجدد بی نیاز باشد. ام ایکس 6 به سنسور 12 مگاپیکسلی در عقب و 5 مگاپیکسلی در جلو مجهز شده که تصاویر با کیفیت و شارپی ثبت می‌کنند و گرچه قابل مقایسه با پرچمداران نیستند، اما در حد یک میان‌رده عملکرد قابل قبولی از خود ارائه می‌کنند. نسخه کارخانه‌ای سیستم عامل دیوایس اندروید مارشمالو است، اما خبر خوش آنکه کاربران می‌توانند پس از دریافت گوشی آن را به نسخه‌های جدیدتر اندروید به روز رسانی کنند تا از جدیدترین ویژگی‌ها و وصله‌های امنیتی اندروید بهره ببرند.

ال جی ایکس پاور 2 – LG X Power 2

قیمت تقریبی: 900 هزار تومان

خرید گوشی از 800 تا یک میلیون و 500 هزار تومان5.5 اینچ

720×1280 پیکسل

خرید گوشی از 800 تا یک میلیون و 500 هزار تومان
13 مگاپیکسل
5 مگاپیکسل (جلو)
خرید گوشی از 800 تا یک میلیون و 500 هزار تومانمدیاتک MT6750
هشت هسته 1.5 گیگاهرتزی
رم: 2 گیگابایت خرید گوشی از 800 تا یک میلیون و 500 هزار تومان
باتری: 4500 میلی آمپر
حافظه: 16 گیگابایت
قابلیت خاصباتری با دوام بسیار بالا

طی دو سال اخیر، ال جی سیاست جدیدی برای گوشی‌های میان‌رده‌اش برگزیده و آن، آوردن شاخص‌ترین ویژگی آن‌ها در کنار نامشان است. همان‌طور که از نام ایکس پاور 2 نیز برمی‌آید، مهم‌ترین قابلیتش باتری بسیار حجیم آن شناخته می‌شود که می‌تواند تا دو روز به راحتی شارژدهی کند. نکته جالب آنکه علی‌رغم استفاده از باتری حجیم، وزن گوشی افزایش محسوسی نداشته و کره‌ای‌ها در ایکس پاور 2 هنر مهندسی خود را به رخ رقیبان کشیده‌اند. به نظر می‌رسد ال جی در این گوشی تنها روی باتری تمرکز ویژه‌ای داشته و روی دیگر بخش‌های دیوایس توجه چندانی نداشته است. پاور 2 از پردازنده 8 هسته‌ای در کنار دو گیگابایت رم برخوردار بوده که می‌تواند به راحتی پاسخگوی نیازهای روزمره و سبک کاربر باشد. نمایشگر 5.5 اینچی دستگاه گرچه رزولوشن بالایی ندارد اما همین عامل باعث شده تا مصرف انرژی توسط صفحه نمایش به حداقل برسد. دوربین مورد استفاده در پاور 2 گرچه از نوع 13 مگاپیکسلی بوده اما به خوبی تصوراتمان عمل نمی‌کند و تصاویر کمی نویز دارند و شفافیت تصاویر کمی جای بحث دارد. دوربین سلفی نیز تعریفی ندارد ولی کاربر را دلسرد نمی‌کند و می‌توان به وسیله آن تصاویر نسبتا شفاف و دقیقی ثبت کرد.

ال جی استایلوس 3 – LG Stylus 3

قیمت تقریبی: 930 هزار تومان

خرید گوشی از 800 تا یک میلیون و 500 هزار تومان5.7 اینچ

720×1280 پیکسل

خرید گوشی از 800 تا یک میلیون و 500 هزار تومان
13 مگاپیکسل
8 مگاپیکسل (جلو)
خرید گوشی از 800 تا یک میلیون و 500 هزار تومانمدیاتک MT6750
هشت هسته 1.5 گیگاهرتزی
رم: 2 گیگابایت خرید گوشی از 800 تا یک میلیون و 500 هزار تومان
باتری: 3200 میلی آمپر
حافظه: 16 گیگابایت
قابلیت خاصقلم استایلوس – حسگر تشخیص اثر انگشت

سری گلکسی نوت سامسونگ، دسته‌ای جدید در تلفن‌های هوشمند ایجاد کرد و ال جی در تلاش است تا با سری استایلوس خود، بتواند خواسته‌های کاربرانی را برآورده کند که نیازمند قلم دیجیتالی هستند اما نمی‌خواهند هزینه سنگینی بپردازند. استایلوس 3 همانند نسل پیشینش از بدنه‌ای پلاستیکی اما با کیفیت ساخته شده و در دست گرفتن آن حس خوشایندی دارد. قلم تعبیه شده درون دیوایس گرچه کیفیتی مشابه با گوشی‌های سری نوت ندارد اما به قابلیت‌های فراوانی مجهز شده که کارایی آن را تا حدود زیادی بالا می‌برد. شاید رزولوشن HD‌ برای نمایشگر 5.7 اینچی پایین به نظر برسد، اما کیفیت رنگ‌ها در استایلوس 3 خوب هستند و کاستی در آن دیده نمی‌شود. سرعت عکس‌العمل نمایشگر به قلم نیز بالاست و در مقایسه با نسل‌های پیشین استایلوس، شاهد پیشرفت چشمگیری در این زمینه هستیم. ال جی مهم‌ترین نقطه ضعف سری استایلوس یعنی سخت افزار ضعیف آن‌ها را دستخوش تغییر چندانی نکرده و نسل سوم استایلوس را با پردازنده 8 هسته‌ای و دو گیگابایت رم روانه بازار کرده که گرچه چندان ضعیف نیست و می‌تواند بدون لگ تا 10 برنامه را در پس‌زمینه باز نگه دارد، اما می‌توانست قدرتمندتر باشد. باتری به کار رفته در این گوشی در صورت استفاده معمولی می‌تواند یک روز کامل پاسخگوی کاربر باشد. استایلوس 3 به دوربین‌های با کیفیتی مجهز شده که تصاویری شارپ، شفاف و واضح ثبت می‌کنند اما گاهی اوقات کمی نویز در تصاویر دیده می‌شود که قابل چشم‌پوشی است. دوربین دوم 8 مگاپیکسلی نیز چه برای گرفتن تصاویر سلفی و چه برای مکالمات تصویری، کاملا مناسب ارزیابی می‌شود.

ال جی کیو 6 – LG Q6

قیمت تقریبی: 960 هزار تومان

خرید گوشی از 800 تا یک میلیون و 500 هزار تومان5.5 اینچ

2160×1080 پیکسل

خرید گوشی از 800 تا یک میلیون و 500 هزار تومان
13 مگاپیکسل
5 مگاپیکسل (جلو)
خرید گوشی از 800 تا یک میلیون و 500 هزار توماناسنپدراگون 435
هشت هسته 1.4 گیگاهرتزی
رم: 3 گیگابایت خرید گوشی از 800 تا یک میلیون و 500 هزار تومان
باتری: 3000 میلی آمپر
حافظه: 32 گیگابایت
قابلیت خاصاندروید نوقا – نمایشگر با کیفیت

ال جی محصولات با کیفیت و متنوعی در دسته میان‌رده‌ها تولید کرده و ما نیز از این رو نمایندگان زیادی از کره را در راهنمای خرید گوشی از 800 تا یک میلیون و 500 هزار تومان گنجانده‌ایم. کیو 6 حاصل تلاش ال جی برای جبران فروش کمتر از انتظار جی 6 شناخته می‌شود و همان‌طور که در تصاویر نیز مشهود است، ظاهر آن شباهت بسیاری به پرچمدار 2017 این کمپانی دارد. ظاهر کیو 6 کاملا مدرن و امروزی بوده و باید ال جی را برای استفاده از چنین طراحی در گوشی‌های میان‌رده‌اش ستود. ال جی از ترکیب فلز و پلاستیک در ساخت کیو 6 استفاده کرده که نتیجه آن، احساس لوکس بودن و مرغوبیت هنگام در دست گرفتن گوشی شده است. اما نکته منفی درباره طراحی این گوشی، فقدان LED مربوط به نوتیفیکیشن‌هاست و برای چک کردن پیام‌ها یا تماس های از دست رفته، کاربر مجبور است صفحه نمایش را روشن کند. پیش از آنکه آیفون ایکس به حسگر تشخیص چهره مجهز شود، کیو 6 از آن بهره می‌برد اما دقت و امنیت آن کم بوده و گوشی تنها با عکس کاربر فریب می‌خورد. همچنین در شرایط نوری ضعیف نیز این حسگر نمی‌تواند قفل دستگاه را باز کند و به طور کلی، نمی‌توان آن را با فناوری مورد استفاده در آیفون ایکس مقایسه کرد. حسگر تشخیص اثر انگشت نیز به دلیل استفاده از فناوری تشخیص چهره از گوشی حذف شده است. نماینده ال جی قدرت پردازشی زیادی ندارد اما از پس کارهای روزمره و سبک به خوبی بر می‌آید. همچنین در صورت استفاده معمولی از گوشی و عدم تماشای طولانی مدت ویدیو، تقریبا یک روز از شارژ مجدد دستگاه بی نیاز خواهید بود. با این وجود تماشای ویدیو روی کیو 6 کاری بسیار لذت‌بخش بوده و حاشیه‌های اندک نمایشگر باعث جذابیت هرچه بیشتر این گوشی شده‌اند. دوربین‌های به کار رفته در این گوشی کیفیت قابل قبولی دارند و تصاویری شفاف و با وضوح بالا ثبت می‌کنند. در مقابل دوربین سلفی کیفیت متوسطی دارد و تصاویر آن چندان دقیق نیستند. با این وجود از لنزی واید در دوربین سلفی استفاده شده که می‌توان افراد بیشتری را در تصاویر سلفی گنجاند.

شیائومی می مکس 2 – Xiaomi Mi Max 2

قیمت تقریبی: یک میلیون و 50 هزار تومان

خرید گوشی از 800 تا یک میلیون و 500 هزار تومان6.44 اینچ

1920×1080 پیکسل

خرید گوشی از 800 تا یک میلیون و 500 هزار تومان
12 مگاپیکسل
5 مگاپیکسل (جلو)
خرید گوشی از 800 تا یک میلیون و 500 هزار توماناسنپدراگون 625
هشت هسته 2.0 گیگاهرتزی
رم: 4 گیگابایت خرید گوشی از 800 تا یک میلیون و 500 هزار تومان
باتری: 5300 میلی آمپر
حافظه: 16 گیگابایت
قابلیت خاصپردازنده قدرتمند – باتری با دوام – حسگر تشخیص اثر انگشت

اگر به فبلت‌های ارزان‌قیمت و در عین حال قدرتمند علاقه‌مندید، می مکس 2 می‌تواند یکی از بهترین انتخاب‌های شما باشد. این گوشی از شیشه و فلز ساخته شده و طراحی نسبتا ساده و شکیلی دارد. وزن 211 گرمی دیوایس کمی زیاد است اما با توجه به ابعاد آن، منطقی به نظر می‌رسد. مکس 2 از نمایشگر بزرگ 6.4 اینچی بهره می‌برد که کیفیت خوبی دارد و می‌تواند به جای یک مینی تبلت کارایی داشته باشد. زیر این نمایشگر غول پیکر، چیپست کوالکام قرار گرفته که روی سرعت 2 گیگاهرتز کلاک شده و نمی‌توان برنامه‌ای یافت که بتواند عرق این چیپ را در بیاورد. شیائومی کاملا متوجه مصرف انرژی بالای این پردازنده بوده و باتری 5300 میلی آمپری را برای مکس 2 برگزیده که می‌تواند یک روز کامل دوام بیاورد. در پشت دوربین 12 مگاپیکسلی کار گذاشته شده که تصاویری دقیق و واضح می‌گیرد اما نمی‌توان روی کیفیت آن هنگام زوم حساب کرد. همچنین در جلو نیز از سنسور 5 مگاپیکسلی استفاده شده که برای یک گوشی معرفی شده در سال 2017 کمی ناامید کننده به نظر می‌رسد.

هواوی پی اسمارت – Huawei P Smart

قیمت تقریبی: یک میلیون و 50 هزار تومان

خرید گوشی از 800 تا یک میلیون و 500 هزار تومان5.6 اینچ

2160×1080 پیکسل

خرید گوشی از 800 تا یک میلیون و 500 هزار تومان
13 مگاپیکسل
8 مگاپیکسل (جلو)
خرید گوشی از 800 تا یک میلیون و 500 هزار تومانHiSilicon Kirin 659
چهار هسته 1.7 + چهار هسته 2.36 گیگاهرتزی
رم: 3 گیگابایت خرید گوشی از 800 تا یک میلیون و 500 هزار تومان
باتری: 3000 میلی آمپر
حافظه: 32 گیگابایت
قابلیت خاصاندروید اوریو – نمایشگر با کیفیت – حسگر تشخیص اثر انگشت

در نگاه اول به پی اسمارت، متوجه شباهت بسیار زیادش به آنر 7 ایکس می‌شویم که البته برای یک گوشی با قیمتی پایین‌تر، جالب توجه است. این طراحی را پیش‌تر در میت 10 و ای 8 سامسونگ نیز دیده بودیم و حالا هواوی تلاش می‌کند تا این زبان طراحی را در گوشی‌های میان‌رده جا بیاندازد. بدنه فلزی، گوشه‌های گرد، نمایشگر کشیده با نسبت تصویر دو به یک و با حداقل حاشیه همه و همه جمع شده‌اند تا ظاهری زیبا و لوکس برای میان‌رده هواوی به ارمغان بیاورند. حسگر تشخیص اثر انگشت نیز در قسمت پشتی بدنه جا خوش کرده و با سرعت بسیار بالایی قفل دستگاه را باز می‌کند. چینی‌ها نمایشگری نسبتا بزرگ و با کیفیت را روی پی اسمارت کار گذاشته‌اند که به لطف نسبت دو به یک آن، می‌توان دو برنامه را به طور همزمان روی صفحه باز کرد. اما زیر کاپوت این گوشی، چیپستی قدرتمند در کنار سه گیگابایت رم قرار گرفته و هیچ‌گونه نگرانی بابت توان پردازشی دیوایس باقی نمی‌گذارد. نکته مهم درباره پردازنده پی اسمارت، مصرف انرژی بسیار پایین آن است که تنها با یکبار شارژ کامل، می‌توان تا دو روز از گوشی استفاده کرد. در پنل پشتی، از دوربین دوگانه‌ای استفاده شده که با کیفیت بسیار بالایی به تصویربرداری می‌پردازد. این گوشی در جلو نیز از سنسوری 8 مگاپیکسلی بهره می‌برد که گرچه دریچه دیافراگم چندان عریضی ندارد، اما روشنایی تصاویر سلفی آن مطلوب بوده و فراتر از بازه قیمتی‌اش عمل می‌کند. به طور کلی، پی اسمارت انتخاب بسیار خوبی برای کسانی به حساب می‌آید که می‌خواهند با هزینه‌ای معقول، امکانات موجود در پرچمداران مطرح بازار را تجربه کنند.

سونی اکسپریا ایکس ای اولترا – Sony Xperia XA Ultra

قیمت تقریبی: یک میلیون و 80 هزار تومان

خرید گوشی از 800 تا یک میلیون و 500 هزار تومان6.0 اینچ

1920×1080 پیکسل

خرید گوشی از 800 تا یک میلیون و 500 هزار تومان
21.5 مگاپیکسل
16 مگاپیکسل (جلو)
خرید گوشی از 800 تا یک میلیون و 500 هزار تومانمدیاتک Helio P10
چهار هسته 1.0 + چهار هسته 2.0 گیگاهرتزی
رم: 3 گیگابایت خرید گوشی از 800 تا یک میلیون و 500 هزار تومان
باتری: 2700 میلی آمپر
حافظه: 16 گیگابایت
قابلیت خاصدوربین قدرتمند

ایکس ای اولترا دیگر فبلت حاضر در راهنمای خرید گوشی از 800 تا یک میلیون و 500 هزار تومان به حساب می‌آید که مشخصات خوبی دارد. چشم بادامی‌ها این گوشی را به نمایشگر عظیم 6 اینچی و با رزولوشن بالا مجهز کرده‌اند تا احساس کمبود در زمینه نمایشگر نداشته باشید. پردازنده به کار رفته در ایکس ای اولترا گرچه چندان جدید و قدرتمند نیست، اما می‌تواند عملکردی روان و بدون مکث از خودش بر جای بگذارد و حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. با توجه به ابعاد بزرگ نمایشگر، باتری 2700 میلی آمپری برای ایکس ای اولترا در حد یک شوخی است اما سونی ترجیح داده از به جای حجیم‌تر ساختن باتری، در قسمت‌های نرم افزاری بهینه‌سازی انجام دهد و تا حدودی موفق نیز شده است. این گوشی به زحمت می‌تواند یک روز کامل را بدون اتصال به شارژر سپری کند و اگر مدت زمان زیادی خارج از خانه هستید، توصیه می‌کنیم به جز مصارف عادی استفاده دیگری از گوشی نکنید. برگ برنده ایکس ای اولترا، دوربین‌های آن هستند که عکاسی را به کاری بسیار لذت‌بخش بدل می‌کنند. این گوشی برای عاشقان عکاسی و معتادان به سلفی می‌تواند بهترین گوشی با قیمت اقتصادی برشمرده شود. تعبیه دکمه اختصاصی شاتر نیز می‌تواند نشان دهنده میزان اهمیتی باشد که سونی برای عکاسی در این گوشی قائل شده است.

ال جی ایکس ونچر – LG X Venture

قیمت تقریبی: یک میلیون و 280 هزار تومان

خرید گوشی از 800 تا یک میلیون و 500 هزار تومان5.2 اینچ

1920×1080 پیکسل

خرید گوشی از 800 تا یک میلیون و 500 هزار تومان
16 مگاپیکسل
5 مگاپیکسل (جلو)
خرید گوشی از 800 تا یک میلیون و 500 هزار توماناسنپدراگون 435
چهار هسته 1.4 + چهار هسته 1.1 گیگاهرتزی
رم: 2 گیگابایت خرید گوشی از 800 تا یک میلیون و 500 هزار تومان
باتری: 4100 میلی آمپر
حافظه: 16 گیگابایت
قابلیت خاصطراحی ضدآب و ضربه – باتری با دوام – حسگر تشخیص اثر انگشت

همیشه عادت داشتیم گوشی‌های مستحکم و تنومند را در قالب نسخه‌ای بازنگری شده از پرچمداران سامسونگ و بعضا پرچمداران سونی و ال جی ببینیم. اما این بار ال جی آمده تا قاعده بازی را تعویض و نماینده‌ای محکم، سرسخت و مقاوم با قیمتی اقتصادی را روانه بازار کند. همان‌طور که از نام گوشی نیز برمی‌آید، ونچر مخصوص افرادی است که همواره درحال کوهنوردی و طبیعت‌گردی هستند و ممکن است تلفن هوشمندشان از دستشان روی صخره یا درون آب سقوط کند. بدنه ونچر از پلاستیک بافت دار و بسیار مستحکمی ساخته شده تا هنگام برخورد به سطوح مختلف، هیچ‌گونه آسیبی نبیند. همچنین ونچر موفق به دریافت گواهینامه IP68 شده و می‌تواند تا عمق 1.5 متری آب به مدت 30 دقیقه دوام بیاورد. ال جی قابلیت‌های متنوعی برای محصول جدیدش تدارک دیده و ونچر را قادر ساخته تا بتواند دستان کاربر را حتی زمانی که دستکش پوشیده شناسایی کند و به لمس پاسخ دهد. نکته جالب در مورد ونچر، حسگر تشخیص اثر انگشت آن است که در رقیبانش کمتر دیده می‌شود. سخت افزار ایکس ونچر، پاشنه آشیل آن محسوب می‌شود که متاسفانه در این زمینه به منظور کاهش هرچه بیشتر قیمت، کاستی‌های زیادی مشاهده می‌کنیم. چیپست مورد استفاده در این گوشی تنها پاسخگوی نیازهای روزمره و اپلیکیشن‌های سبک بوده و نمی‌توان از آن انتظار کارهای سنگین را داشت. اما باتری دیوایس به واسطه حجم بالای خود و مصرف بسیار پایین پردازنده‌اش، با یکبار شارژ کامل و استفاده سنگین از آن، تا یک روز و نیم دوام می‌آورد که رکورد قابل توجهی است. دوربین اصلی دستگاه گرچه در روز و شرایط نوری مساعد تصاویر زیبا و شارپی ثبت می‌کند، اما هنگام شب چندان موفق نیست و تصاویر نویز زیادی دارند. دوربین سلفی نیز می‌توانست رزولوشن بیشتری داشته باشد اما لنز واید آن، مرهمی است بر رزولوشن اندکش. نمایشگر به کار رفته در ونچر نیز عملکرد بسیار خوبی دارد و رنگ‌های آن زنده و با کیفیت هستند. به نظر می‌رسد تنها بخش قابل تامل این گوشی سخت افزار پردازشی نسبتا ضعیف آن محسوب می‌شود و در سایر زمینه‌ها، مشکل خاصی دیده نمی‌شود. اگر استفاده شما از موبایل‌تان در حد برقراری تماس، چک کردن شبکه‌های اجتماعی و تصویربرداری است و همچنین عاشق طبیعت‌گردی هستید، در خرید ایکس ونچر شک نکنید.

سامسونگ گلکسی ای 5 2017 – Samsung Galaxy A5 2017

قیمت تقریبی: یک میلیون و 300 هزار تومان

خرید گوشی از 800 تا یک میلیون و 500 هزار تومان5.2 اینچ

1920×1080 پیکسل

خرید گوشی از 800 تا یک میلیون و 500 هزار تومان
16 مگاپیکسل
16 مگاپیکسل (جلو)
خرید گوشی از 800 تا یک میلیون و 500 هزار توماناگزینوس 7880
هشت هسته 1.9 گیگاهرتزی
رم: 3 گیگابایت خرید گوشی از 800 تا یک میلیون و 500 هزار تومان
باتری: 3000 میلی آمپر
حافظه: 32 گیگابایت
قابلیت خاصحسگر تشخیص اثر انگشت – طراحی ضدآب

خانواده ای سامسونگ، محصولات میان‌رده و بالارده کره‌ای‌ها را تشکیل می‌دهد که از ظاهری شبیه به پرچمداران و مشخصات سخت افزاری و نرم افزاری قابل توجهی بهره می‌برند. ای 5 2017 نیز از این قاعده مستثنی نیست و شباهت بسیاری به پرچمدار زمان خودش، یعنی گلسی اس 7 دارد. بدنه ای 5 از ترکیب شیشه و فلز ساخته شده و هنگام در دست گرفتن، به هیچ وجه احساس در دست گرفتن یک میان‌رده را نخواهید داشت. سامسونگ ای 5 2017 را ضد آب طراحی کرده و این گوشی می‌تواند در عمق 1.5 متری به مدت نیم‌ساعت دوام بیاورد. این دیوایس به چیپست اختصاصی سامسونگ مجهز شده که در کنار سه گیگابایت رم، از پس تمامی اپلیکیشن‌ها و بازی‌های سنگین بر می‌آید. در مقایسه با اس 7، ای 5 از پورت USB-C‌ استفاده می‌کند که تاثیر به سزایی در سرعت شارژ شدن گوشی داشته است. پردازنده کم مصرف ای 5 جدید، باعث شده با یک بار شارژ کامل دستگاه تا یک روز و نیم بتوانید از گوشی استفاده کنید. اما در قسمت نمایشگر شاهد کمترین تغییرات نسبت به مدل‌های پیشین هستیم و کره‌ای‌ها از همان صفحه نمایش AMOLED با تراکم پیکسلی 424 بر اینچ استفاده کرده‌اند که هنوز هم کیفیت قابل قبولی دارد و رنگ‌های آن زنده و به واقعیت شبیه هستند. دوربین تعبیه شده در ای 5 2017 از تکنولوژی خاصی بهره نمی‌برد، اما با این وجود تصاویر نسبتا دقیقی ثبت می‌کند. نکته منفی در مورد دوربین این گوشی، عدم تعادل رنگ‌ها و فقدان تراز سفیدی مطلوب است که کمی توی ذوق می‌زند. احتمالا در آپدیت‌های بعدی سیستم عامل، مشکلات رنگ دوربین کاملا مرتفع خواهند شد. دوربین سلفی نیز از سنسوری 16 مگاپیکسلی برخوردار است که کیفیت بسیار بالایی دارد، ولی نمی‌تواند به خوبی روی سوژه‌ها فوکوس کند.

میزو پرو 6 – Meizu Pro 6

قیمت تقریبی: یک میلیون و 300 هزار تومان

خرید گوشی از 800 تا یک میلیون و 500 هزار تومان5.2 اینچ

1920×1080 پیکسل

خرید گوشی از 800 تا یک میلیون و 500 هزار تومان
21 مگاپیکسل
5 مگاپیکسل (جلو)
خرید گوشی از 800 تا یک میلیون و 500 هزار تومانمدیاتک Helio X25
چهار هسته 1.4 + چهار هسته 2.0 + دو هسته 2.5 گیگاهرتزی
رم: 4 گیگابایت خرید گوشی از 800 تا یک میلیون و 500 هزار تومان
باتری: 2560 میلی آمپر
حافظه: 32 گیگابایت
قابلیت خاصپردازنده قدرتمند – دوربین با کیفیت

شاید در نگاه اول به 6 پرو متوجه نشوید این یک آیفون است یا یک گوشی اندرویدی؛ چرا که طراحی میزو کاملا شبیه به آیفون بوده و البته این حجم از شباهت را نمی‌توان تصادفی نامید! در هر صورت، پرو 6 ظاهری زیبا و مدرن دارد و در دست به خوبی جای می‌گیرد. نه تنها ظاهر این گوشی، بلکه بسیاری از قابلیت‌هایش نظیر 3D Press نیز تقلیدی از قابلیت لمس سه بعدی اپل است که گرچه کاربرد چندانی ندارد اما ویژگی اضافه‌ای نسبت به رقیبان محسوب می‌شود. نمایشگر دیوایس بسیار با کیفیت و روشن بوده و رنگ‌ها را با کیفیت بالایی به نمایش می‌گذارد. زیر این نمایشگر با کیفیت، چیپستی بسیار قدرتمند قرار گرفته که با 10 هسته پردازشی، از پس تمامی اپلیکیشن‌های سیستم عامل اندروید به راحتی بر می‌آید. گرچه میزو از باتری حجیمی در پرو 6 استفاده نکرده اما با تجهیز آن به فناوری شارژ سریع، می‌توان آن را تنها در عرض 10 دقیقه 26 درصد شارژ کرد. دوربین اصلی و فلش آن نیز هماهنگ با طراحی بدنه بوده و به صورت دایره‌ای طراحی شده‌اند. سنسور 21 مگاپیکسلی دستگاه با سرعت و دقت بسیار بالایی تصویربرداری می‌کند و می‌توان روی تصاویر آن حساب ویژه‌ای باز کرد. دوربین سلفی نیز گرچه رزولوشن چندان بالایی ندارد اما تصاویری شفاف، واضح و پر نور ثبت می‌کند و عملکرد بسیار خوبی از خود به نمایش می‌گذارد.

سونی اکسپریا ایکس ای 1 پلاس – Sony Xperia XA1 Plus

قیمت تقریبی: یک میلیون و 300 هزار تومان

خرید گوشی از 800 تا یک میلیون و 500 هزار تومان5.5 اینچ

1920×1080 پیکسل

خرید گوشی از 800 تا یک میلیون و 500 هزار تومان
23 مگاپیکسل
8 مگاپیکسل (جلو)
خرید گوشی از 800 تا یک میلیون و 500 هزار تومانمدیاتک Helio P20
چهار هسته 1.6 + چهار هسته 2.3 گیگاهرتزی
رم: 4 گیگابایت خرید گوشی از 800 تا یک میلیون و 500 هزار تومان
باتری: 3430 میلی آمپر
حافظه: 32 گیگابایت
قابلیت خاصاندروید نوقا – دوربین با کیفیت

چندماه پیش، سونی برای تداوم حضور سری ایکس خود در بازار، دست به معرفی سری ایکس ای 1 پلاس زد و آن را با مشخصات قدرتمندی روانه بازار کرد. این گوشی از پلاستیک ساخته شده اما در کناره‌ها از فلز استفاده شده تا حس بهتری هنگام در دست گرفتن آن به کاربر منتقل شود. نمایشگر ایکس ای 1 پلاس از نوع IPS بوده که رزولوشن نسبتا بالایی دارد. سونی در این گوشی از چیپست قدرتمندی از خانواده مدیاتک بهره گرفته که توان پردازشی بالایی ارائه می‌کند و کاملا متناسب با اپلیکیشن‌های سنگین امروزی است. باتری در نظر گرفته شده برای ایکس ای 1 پلاس گرچه حجم زیادی ندارد اما می تواند پس از یک بار شارژ کامل تقریبا یک روز شارژدهی داشته باشد. چشم بادامی‌ها همانند سایر محصولاتشان، در ایکس ای 1 پلاس نیز از دوربینی قدرتمند استفاده کرده‌اند که تصاویر بسیار دقیق و شفافی ثبت می‌کند، اما متاسفانه امکان فیلم‌برداری با کیفیت 4K توسط این گوشی فراهم نیست. دوربین 8 مگاپیکسلی سلفی نیز نوردهی خوبی دارد و می‌توان سلفی‌های با کیفیتی با آن ثبت کرد. اگر به دنبال موبایلی با ابعاد بزرگتر اما با برند سونی هستید، بهتر است نگاهی به ایکس ای 1 اولترا بیاندازید که نمایشگری 6 اینچی دارد اما باتری آن به میزان قابل توجهی از ایکس ای 1 پلاس ضعیف‌تر و کم حجم‌تر است. ایکس ای 1 اولترا با قیمت تقریبی یک میلیون و 415 هزار تومان در بازار یافت می‌شود.

هواوی میت 10 لایت – Huawei Mate 10 Lite

قیمت تقریبی: یک میلیون و 340 هزار تومان

خرید گوشی از 800 تا یک میلیون و 500 هزار تومان5.9 اینچ

2160×1080 پیکسل

خرید گوشی از 800 تا یک میلیون و 500 هزار تومان
16 مگاپیکسل
13 مگاپیکسل (جلو)
خرید گوشی از 800 تا یک میلیون و 500 هزار تومانHiSilicon Kirin 659
چهار هسته 1.7 + چهار هسته 2.36  گیگاهرتزی
رم: 4 گیگابایت خرید گوشی از 800 تا یک میلیون و 500 هزار تومان
باتری: 3340 میلی آمپر
حافظه: 64 گیگابایت
قابلیت خاصاندروید نوقا – حسگر تشخیص اثر انگشت – دوربین و نمایشگر با کیفیت

طراحی میت 10 لایت از همان زبان طراحی مشخص هواوی برای سری میت تبعیت می‌کند. بدنه از جنس آلومینیوم مرغوبی ساخته شده و لبه‌ها نیز به شکل گرد طراحی شده‌اند تا گوشی خوش دست‌تر شود. دوربین دوگانه‌ای در قسمت پشتی میت 10 لایت قرار گرفته که کمی از سطح گوشی بیرون زدگی دارد و همچنین فلش LED دوربین نیز به شکل عجیبی در بالای ماژول دوربین قرار گرفته است. دوربین اصلی دیوایس در نور و شرایط نوری مساعد، تصاویری بسیار با کیفیت، شارپ و شفاف ثبت می‌کند و می‌توان به لطف دوربین دوگانه، از افکت‌های تصویری بوکه و پرتره استفاده کرد. همچنین فیلم‌برداری با میت 10 لایت با کیفیت فول اچ دی انجام می‌شود و فقدان کیفیت 4K کمی توی ذوق می‌زند. هواوی در جلو از دو دوربین برای گرفتن سلفی استفاده کرده است. این یعنی امکان اعمال افکت پرتره و گرفتن تصاویری با کیفیت و عمیق وجود دارد. در مجموع میت 10 لایت جزو معدود گوشی‌هایی است که از چهار دوربین برای تصویربرداری استفاده می‌کند و البته خروجی‌های آن‌ها نیز کاملا رضایت‌بخش هستند. نمایشگر نسبتا بزرگ این گوشی رزولوشن بالایی نیز ارائه می‌کند و کیفیت تصویر آن بسیار بالاست. همچنین میزان خوانایی آن زیر نور مستقیم خورشید تا حدود زیادی حفظ می‌شود و تماشای فیلم روی آن بسیار لذت‌بخش است. چینی‌ها میت 10 لایت را به چیپست میان‌رده‌ خود مجهز کرده‌اند که عملکردی در حد و اندازه یک پرچمدار از خودش نشان می‌دهد. اکثر اپلیکیشن‌ها و بازی‌های سنگین روی محصول هواوی به راحتی و با سرعت هرچه بیشتر باز می‌شوند و هیچ‌گونه مکثی هنگام باز کردن برنامه‌های سنگین وجود ندارد. نکته مهم آنکه در زمان پیک کارکرد پردازنده، دمای گوشی تغییر زیادی نمی‌کند و اصطلاحا دستگاه داغ نمی‌کند. شاید روی کاغذ ظرفیت باتری گوشی کمی نگران‌کننده به نظر برسد، اما خوشبختانه در واقعیت همه چیز متفاوت است. در صورتی که از میت 10 لایت استفاده‌ای سبک و معمولی داشته باشید، پس از یک بار شارژ کامل حدود یک روز و حتی بیشتر از یک روز از شارژ مجدد بی نیاز خواهید بود.

هواوی نووا 2 پلاس – Huawei Nova 2 Plus

قیمت تقریبی: یک میلیون و 350 هزار تومان

خرید گوشی از 800 تا یک میلیون و 500 هزار تومان5.5 اینچ

1920×1080 پیکسل

خرید گوشی از 800 تا یک میلیون و 500 هزار تومان
12 مگاپیکسل
20 مگاپیکسل (جلو)
خرید گوشی از 800 تا یک میلیون و 500 هزار تومانHiSilicon Kirin 659
چهار هسته 1.7 + 2.36 گیگاهرتزی
رم: 4 گیگابایت خرید گوشی از 800 تا یک میلیون و 500 هزار تومان
باتری: 3340 میلی آمپر
حافظه: 64 گیگابایت
قابلیت خاصاندروید نوقا – دوربین سلفی با کیفیت – حسگر تشخیص اثر انگشت

گرچه هواوی این روزها از تقلید کور کورانه فاصله گرفته اما هنوز هم در برخی محصولاتش، کپی کاری بیداد می‌کند. هواوی نووا 2 پلاس در قاب پشتی شباهت بسیار زیادی به آیفون 7 پلاس دارد که البته به خودی خود بد نیست، اما ترجیح می‌دادیم چینی‌ها از زبان طراحی مختص خودشان در تولید محصولاتشان استفاده کنند. قاب پشتی نووا 2 پلاس ظاهری بسیار ساده و در عین حال شیک دارد که از فلز ساخته شده و حس خوبی را به کاربر منتقل می‌کند. چیپست به کار رفته در این گوشی عینا مشابه با میت 10 لایت بوده و در قدرتمندی آن شکی نیست. بدین ترتیب با خرید آن می‌توانید از اجرای برنامه‌های سبک و بازی‌های نسبتا سنگین اطمینان حاصل کنید. همچنین باتری 3340 میلی آمپری دستگاه می‌تواند حدود یک روز و نیم شما را از شارژر و پریز برق بی نیاز کند. نمایشگر مورد استفاده در این موبایل از پنل LCD بهره می‌برد که رنگ‌ها را با کیفیت بسیار بالایی به نمایش می‌گذارد، اما نقطه ضعف آن در میزان روشنایی‌اش است و در محیط‌های رو باز و زیر نور مستقیم خورشید خوانایی تا حدی کاهش می‌یابد. چینی‌ها از دو سنسور برای دوربین اصلی نووا 2 پلاس استفاده کرده‌اند تا عمق تصاویر به خوبی ثبت شوند. بدین ترتیب افکت بوکه و تصاویر پرتره به سادگی هرچه بیشتر اعمال می‌شوند و این نشان از قدرت تیم هواوی در زمینه دوربین دارد. اما فقدان قابلیت ضبط ویدیو با کیفیت 4K، کمی توی ذوق می‌زند و بهتر بود در چنین موبایلی که روی دوربین آن تمرکز ویژه‌ای شده، تمامی امکانات مربط به دوربین فراهم باشند و حسرتی به دل صاحبانش باقی نماند. در نمای جلویی دیوایس شاهد سنسوری 20 مگاپیکسلی هستیم که نهایت جزییات را ثبت می‌کند و با گشودگی دهانه دیافراگم f/1.8، تصاویر عریض و زیبایی می‌توان گرفت.

آنر 7 ایکس – Honor 7X

قیمت تقریبی: یک میلیون و 400 هزار تومان

خرید گوشی از 800 تا یک میلیون و 500 هزار تومان5.9 اینچ

2160×1080 پیکسل

خرید گوشی از 800 تا یک میلیون و 500 هزار تومان
16 مگاپیکسل
8 مگاپیکسل (جلو)
خرید گوشی از 800 تا یک میلیون و 500 هزار تومانHiSilicon
چهار هسته 1.7 + چهار هسته 2.3 گیگاهرتزی
رم: 4 گیگابایت خرید گوشی از 800 تا یک میلیون و 500 هزار تومان
باتری: 3340 میلی آمپر
حافظه: 64 گیگابایت
قابلیت خاصاندروید نوقا – پردازنده قدرتمند – نمایشگر با کیفیت – حسگر تشخیص اثر انگشت

از طراحی گوشی که شروع کنیم، به ظاهری ساده، زیبا و شکیلی می‌رسیم که گرچه بی شباهت به پرچمداران مطرح بازار موبایل نیست، اما برای یک گوشی میان‌رده بسیار خوب ارزیابی می‌شود. طراحی قاب پشتی کمی شلوغ‌تر و نوآورانه‌تر از نووا 2 پلاس انجام شده و در مجموع شاهد ظاهر بهتری در نمای پشتی هستیم. بدنه از آلومینیوم ساخته شده و مقاومت خوبی در برابر جذب اثر انگشت از خودش نشان می‌دهد و همچنین، حس لوکس بودن را به کاربر القا می‌کند. نمایشگر بزرگ آنر 7 ایکس تراکم پیکسلی بالایی دارد و رنگ‌هایی که در آن به نمایش در می‌آیند تا حدود زیادی شبیه به واقعیت هستند. همچنین به لطف بزرگ بودن صفحه نمایش، امکان اجرای دو برنامه روی صفحه به صورت همزمان نیز وجود دارد و مالتی تسکینگ با راحتی بیشتری انجام می‌شود. زیر این نمایشگر چیپست‌ اختصاصی هواوی قرار گرفته‌اند و نمی‌توان اپلیکیشنی یافت که بتواند عرق این چیپست را در بیاورد. این پردازنده با لیتوگرافی 16 نانومتری تولید شده که مصرف انرژی بسیار پایینی دارد و بدین ترتیب، پس از یک بار شارژ کامل می‌تواند حدود دو روز روشن بماند. دو سنسور در قاب پشتی برای دوربین اصلی تعبیه شده‌اند که گرچه مشخصات بالایی ندارند، اما مملو از امکانات متنوعی هستند. برای نمونه، حالت تصویربرداری متحرک حالت جدیدی است که هواوی با الهام از قابلیت Live Photo در آیفون‌ به نرم افزار دوربین آنر 7 ایکس اضافه کرده است. تصاویر ثبت شده توسط هر دو دوربین اصلی و سلفی، کاملا شفاف و واضح هستند و می‌توان روی آن‌ها حساب ویژه‌ای باز کرد.

بلک بری پریو – ‌BlackBerry Priv

قیمت تقریبی: یک میلیون و 435 هزار تومان

خرید گوشی از 800 تا یک میلیون و 500 هزار تومان5.5 اینچ

2560×1440 پیکسل

خرید گوشی از 800 تا یک میلیون و 500 هزار تومان
16 مگاپیکسل
2 مگاپیکسل (جلو)
خرید گوشی از 800 تا یک میلیون و 500 هزار توماناسنپدراگون 808
چهار هسته 1.8 + دو هسته 1.4 گیگاهرتزی
رم: 3 گیگابایت خرید گوشی از 800 تا یک میلیون و 500 هزار تومان
باتری: 3410 میلی آمپر
حافظه: 32 گیگابایت
قابلیت خاصنمایشگر خمیده – کیبورد فیزیکی

یکی از متفاوت‌ترین گوشی‌ها در راهنمای خرید گوشی از 800 تا یک میلیون و 500 هزار تومان بلک بری پریو برشمرده می‌شود که نه تنها تحت برند خاصی تولید می‌شود، بلکه حالت و پلتفرم خاصی نیز دارد. پریو از پلاستیک با کیفیتی ساخته شده و حالتی کشویی دارد. دکمه‌های کیبورد فیزیکی دیوایس به تایپ دقیق و بدون اشتباه کمک شایانی می‌کنند و در کمتر می‌توان کیبوردی فیزیکی، لمسی و دقیق در یک موبایل یافت که در بازه قیمتی معقولی قابل خرید باشد. نمایشگر پریو از دو طرف کمی خمیده است اما نه به اندازه گوشی‌های edge سامسونگ؛ بدین صورت که لبه‌های نمایشگر بیشتر از سری اج تخت هستند و آسیب‌پذیری دستگاه را نیز به مراتب کاهش داده‌اند. بلک بری از چیپستی مشابه با ال جی جی 4 در پریو استفاده کرده که گرچه ضعیف نیست اما چندان قدرتمند نیز عمل نمی‌کند؛ با این وجود می‌توان روی برنامه‌های معمولی و بازی‌های نیمه سنگین حساب باز کرد. باتری دیوایس در حالت استفاده معمولی یک روز تمام دوام می‌آورد و خوشبختانه از فناوری شارژ سریع نیز پشتیبانی می‌کند. بدین ترتیب دیگر نیازی نیست تا زمان زیادی برای شارژ دستگاهتان منتظر بمانید. پریو به سنسوری 18 مگاپیکسلی آلمانی مجهز شده که می‌تواند تصاویری شفاف و واضح ثبت کند. همچنین امکان فیلم‌برداری با رزولوشن 4K نیز فراهم شده که از جمله نقاط قوت اصلی این گوشی محسوب می‌شود. در مقابل، دوربین سلفی تنها از رزولوشن 2 مگاپیکسل پشتیبانی می‌کند و تنها در مواقع ضروری راه‌گشاست.

انتخاب شما کدام یک است؟

 

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

29 دیدگاه

  1. بحث کیفیته نه برند
    پس برند نوکیا کو؟
    تو همچین رده قیمتی کلی موبایل بهتر از اینا میشه گرفت
    htc u ultra..htc one A9..xiaomi mi note
    من خودم xiaomi redmi5دارم ازش هم رازیم

  2. بدون هرگونه تعصب ، فقط از نظر فنی میگم

    اسنپداراگون 636 کوالکام
    با آنتوتو 110 هزار و
    فست شارژ 4 که نیم ساعته 70 درصد شارژ میکنه
    و مودم Cat x12 با سرعت یک گیگ بر ثانیه
    طراحی 14 نانومتری که داغ نمیکنه

    بهمراه دوربین دوگانه 16 و 5 سامسونگ و دوربین سلفی 20 مگاپیکسلی سامسونگ برای فیس آنلاک

    باتری 4000 میلی آمپر برای سه روز کافیه

    صفحه نمایش 18:9 کشیدع با حاشیه کم
    از تمام گوشی های این مقاله بهتره

    این مشخصات گوشی Redmi Note 5 pro
    هست به قیمت 260 دلار ، حدود یک و دویست خودمون

  3. این مقاله اصلا کامل نیست
    گوشی های نوکیا پس کجای این لیست هستن؟
    بهترین انتخاب تو این رنج قیمت یعنی htc u ultra پس کجاست؟

  4. اگه یه گوشیه با استایل میخواید که پرستیژ آیفون رو داشته باشه و با اعتماد به نفس زیاد ازش استفاده کنید حتما این دو گوشیه میزو رو از نزدیک ببینید. ظرافت و زیبایی در کنار رابط کاربری فوق العاده فلایمی که بسیار با استایل، با گرافیک قوی و بسیار روان و بهینه شده هست شونه به شونه آی او اس لذت کار با موبایل رو بهتون القا میکنه.

  5. بهترین گزینه به ترتیب LG Q6 و آنر 7 ایکس، اگرررر خواستید میت 10 لایت هم گزینه بدی نیست

  6. پس نوکیا چی شد؟چرا اسمی از نوکیا در بین این گوشی ها نیست!؟ نوکیا 6 مدل 2018! یا مثلاً نوکیا۷ پلاس، NOKIA+7 !؟ ولی این پیش بینی من هست که نوکیا دراین سال جدید روحیه ما را مثل قدیما سرحال میکنه

  7. در این رده بندی، گوشی های زیر ۱ ملیون سامسونگ بازنده هستن حرفی برا گفتن ندارن
    ولی برعکسش، بالای یک ملیون ، فک میکنم مطمئن ترینشون هم میتونه باشه….دوستان تجربه ای دارین؟

  8. بدون شک همشون عالیین، ولی انتخاب من xa1 plus هستش، مانیتور عالی، دوربین های قدرتمند، اسپیکر 88 دسی بل، باتری بی نظیر و….. یک پکیج کامل و بی نقص

  9. پس اچ تی سی چی، جزوه بهترینهاست

  10. واقعا متاسفم که بین اینهمه گوشی و برند مختلف، اسمی از گوشی های GLX نبردید
    مدل اریا 1 که یکی از نقاط قوتش باتری غول اسای 6000 میلی امپری هستش
    و جدیدا یه گوشی جدیده که دارن روش کار میکنن به نام شاهین که تحت برند جنرال لوکس میخواد عرضه بشه.
    طراحی بی نظیر و صفحه نمایش بدون حاشیه با اندازه 6 اینچ
    باتری 5000 میلی امپر ساعتی با بهره گیری از فناوری فست شارژ
    سی پی یو 8 هسته با فرکانس 2.3 و 1.7 گیگا هرتزی و… که میتونین از سایت glx.ir ببینین
    امیدوارم توی راهنمای خرید های بعدی، گجت نیوز یکم به گوشی های تولید خودمون هم اهمیت بده. مرسی

    • داری شوخی می کنی دیگه دوست عزیز؟؟

      چون GLX رسما گوشی های مونتاژی هستن از برندهای گم نام! و کیفیت پایینی دارند، رو کاغذ شاید خوب باشن ولی در عمل نه

      • عزیز من
        مگه همین کمپانی هایی که الان نبدیل به یه غول فناوری شدن اوایل چی بودن؟
        شرکت GLX حدود سه یا چهارساله که به تولید اسمارتفون رو اورده و هنوز نیاز به زمان بیشتری برای اثبات برند خودش داره
        شما که میگین کارش مونتاژ هست درست اینو من خودمم قبول دارم ولی اینو هم نمیشه قبول کرد که مثلا شرکت هایی مثل هواوی یا سامسونگ همون اول گوشی هایی به این کیفیت میساختن
        همونا هم یه زمانی با مونتاژ قطعات تونستن اولین گوشی های هوشمندشون رو تکمیل کنن

      • عزیز من منتاژی شاید باشه ولی اگه مثل کبک سرتو نکنی زیر برف میبینی که دوربین هاش رو سونی طراحی کرده و از پردازنده ای استفاده میکنه که HTC. استفاده پس بهتره اول امتحان کنیم بعد نظر بدیم البته ممکنه شما سونی و… رو شرکت گمنام بدونی

  11. عالی بود ادامه بدین

  12. بین نوا 2 پلاس و آنر 7 ایکس و میت 10 لایت کودوم بهتره؟؟؟؟؟؟

    • از نظر من کلا میت 10 لایت رو بزار کنار
      اگه دوربین مد نظرته بدون شک بهترین اتخاب نوا 2 پلاسه
      ولی اگه ظاهر برات مهم تره 7اکس بهتره
      همه چیزشون شبیه همه ولی از نظر من 7اکس ارزش خربد بیشتری نسبت به نوا 2 پلاس داره
      ولی یه چیزی هم بگم که 7x از پورت usb type-c استفاده نمیکنه پس یعنی فست شارژ درکار نیست
      تنها نقطه ضعفش همینه

  13. اسنپدراگون 625 قدرتمند حساب میشه و تمام بازیای سنگین اجرا میکنه؟؟

    • سلام
      بله من ردمی نوت چهار دارم و اسنپ 625 داره و هر بازی ای ک بگی روش اجرا میشه، بازیای موبایل داداش آنچنان پیشرفتی هم نکردن ک اسنپ 625 نتونه از پسشون بر بیاد

  14. سلام خسته نباشید پس محصولات بی‌نظیر شیائومی مثل redmi 5Plus و A1 چیزی ارائه نکردید

  15. سلام
    دوستان لطفا راهنمایی کنن. در تاریخ 10/12/96 یه گوشی آ5 سامسونگ رو با گارانتی اینتر خریدم. وقتی شماره سریال گوشی رو برای استعلام گارانتی به 300042132 میفرستم جواب میده اتمام گارانتی تا 9/8/98 یعنی حدود 20 ماه. سوال من اینه مگه گارانتی اینتر 18 ماهه نیس؟ در ضمن به سامانه همتا و بخش استعلام اصالت که شماره سریال گوشی رو ارسال میکنم میگه شناسه دستگاه ثبت شده و قانونی است.

  16. gadgetnews برای ماشین هم گفته بودی راهنمای خرید میزاری + نظرسنجی

    بد قولی نکن

    با تشکر

  17. بهترین انتخاب Sony Xperia XA Ultra

  18. gushi haye umi s2 va s2 pro ya z1 pro
    ya ulefone t1 ya power 3
    ya vernee x
    ya …
    sharaf daran be ina
    tushun kolan ye honer o p smart khube
    yezare deghat dashte bashid gushi dorost hesabi be mardom pishnahad bedid

  19. برای چی نوکیا ۶ رو نیاوردین که جز بهترین هاست تو رنج قیمت یک میلیون؟؟؟؟!؛؛؛؛؛

  20. یکی بخاد یک و سیصد بده برای نوا پلاس سیصد دیگه بزاره روش نوکیا 8 بگیره

  21. ممنون از مقاله صادقانه شما عالی بود