تراشه هلیو پی 60

تراشه هلیو پی 60 با پشتیبانی از هوش مصنوعی در راه گوشی های میان رده است

مدیاتک با انتشار اطلاعاتی کامل از ویژگی‌های تراشه هلیو پی 60 (MediaTek Helio P60)، از ارائه رسمی آن خبر داد. این چیپ قدرتمند به زودی در بسیاری از اسمارت فون ها به گار گرفته می‌شود.

پیش‌تر مدیاتک با حضور در نمایشگاه MWC 2018، تراشه هلیو پی 60 را پیش روی همگان قرار داده بود. این محصول جدید با پشتیبانی از قابلیت‌های هوش مصنوعی می‌تواند تجربه کار کردن با موبایل را دگرگون کند. پس از مدتی کوتاه، حالا مدیران طی مراسمی رسمی در مجتمع “Beijing 798 Art Zone”، جزئیات بیشتری از تراشه هلیو پی 60 را در اختیار علاقه‌مندان قرار داده‌اند.

تراشه هلیو پی 60

یکی از جنبه‌های جذاب تراشه هلیو پی 60 ، بهره‌گیری آن از فناوری ساخت 12 نانومتری TSMC است. در واقع، این نخستین چیپ برای تلفن های هوشمند با فناوری 12 نانومتری است که در مقایسه با تراشه‌های 14 نانومتری همچون اسنپدراگون 660 که قدرت‌بخش بسیاری از گوشی های موبایل است، بهره‌وری بالاتری دارد. مدیاتک می‌گوید تا سال 2019 و زمانی که از فناوری ساخت 7 نانومتری استفاده کند، روی تراشه‌های 12 نانومتری متمرکز خواهد شد.

کاهش 12 درصدی مصرف تراشه هلیو پی 60

مدیران می‌گویند چیپ جدید هلیو P60 در کارایی و بازده خلاصه می‌شود. هلیو P60 در مقایسه با چیپ نسل قبلی هلیو P30، مصرف برق را هنگام استفاده‌های سنگین تا 25 درصد کاهش می‌دهد. در مجموع، حالا مصرف برق این چیپست 12 درصد کاهش پیدا کرده است. این موضوع از آنجایی که P60 را می‌توان یکی از گزینه‌های رده‌بالای مدیاتک برای سال 2018 در نظر گرفت، اهمیت بسیار زیادی داشته و می‌تواند به عملکرد بهتر محصولات این شرکت در پرچمداران میان رده منتهی شود.

پردازنده‌ای متشکل از چهار هسته قدرتمند Cortex-A73 و چهار هسته کم‌مصرف Cortex-A53 با کلاک 2 گیگاهرتز، پردازنده سیگنال تصویر سه هسته‌ای و واحد پردازش هوش مصنوعی دو هسته‌ای به منظور مدیریت ویژگی‌هایی مدرنی که به هوش مصنوعی، واقعیت افزوده و واقعیت مجازی نیاز دارند، برخی از مهم‌ترین ویژگی‌های چیپست جدید مدیاتک محسوب می‌شوند. به علاوه، گوشی های مجهز به هلیو P60 با پشتیبانی از قابلیت‌هایی همچون سیستم تشخیص چهره و ثبت تصاویر بوکه با دوربین تکی و دوربین دوگانه ارائه خواهند شد.

تراشه هلیو پی 60

پس از دنبال کردن یک استراتژی شکست‌خورده، مدیاتک امیدوار است با این چیپ جدید، باز هم وارد رقابت جدی با سایر سازندگان شود. انتظار می‌رود اوپو R15 همراه با هلیو پی 60 به فروش رسد. به علاوه، امسال شاهد عرضه محصولات میان رده سازندگان دیگری همچون شیائومی و میزو با این چیپ خواهیم بود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*