دوربین سه بعدی گلکسی اس 10

آغاز توسعه دوربین سه بعدی گلکسی اس 10 برای رقابت با اپل

سامسونگ مشغول کار بر روی دوربین سه بعدی گلکسی اس 10 (Samsung Galaxy S10) پرچمدار سال آینده خود است. حتی گفته می‌شود برای این کار از یک شرکت به نام Mantis Vision کمک گرفته است. به نظر سال 2019، سال باشکوهی برای طرفداران گوشی های سامسونگ خواهد بود.

انتظار می‌رود پرچمداران سال آینده سامسونگ، گوشی های خانواده گلکسی اس 10 از دوربین سه بعدی برخوردار باشند، چرا که از همین حالا لیستی از قطعات جدید مورد نیاز شرکت سامسونگ رویت شده که این قطعه نیز جزوی از آنها است. به نقل از یک گزارش جدید از سوی کره جنوبی، سامسونگ مشغول همکاری با یک استارتاپ خاورمیانه‌ای به نام Mantis Vision برای توسعه بخشیدن یک دوربین سه بعدی است.

توسعه دوربین سه بعدی گلکسی اس 10 توسط Mantis Vision

سال 2019، دهمین سالگرد عرضه گوشی های پرچمدار سری گلکسی S سامسونگ است و به همین خاطر ما بر این باوریم که سامسونگ هم همانند اپل، قابلیت‌های قابل توجهی را در گوشی بعدی خود یعنی گلکسی اس 10 تعبیه خواهد کرد. گزارش‌ها حاکی از آن است که حتی نام این محصول شاید گلکسی اس 10 نباشد و به جای آن سامسونگ بخواهد نام دیگری را برای گوشی های قابل معرفی از این محصول به بعد انتخاب کند، اما از آنجایی که اطلاعات ما در این مورد در حد صفر است، فعلا پرچمدار سال آینده سامسونگ را با همین نام صدا می‌زنیم.

همانطور که در ابتدا گفته شد، دوربین سه بعدی گلکسی اس 10 یکی از قابل انتظارترین امکانات این گوشی خواهد بود که سامسونگ برای رقابت با اپل آن را آماده می‌کند. در این گزارش آمده است که کمپانی Mantis Vision مشغول کالیبره کردن ماژول دوربین ساخت شرکت Namuga برای ارائه قابلیت‌های سه بعدی است. Namuga اخیرا ماژول‌های دوربین گوشی های میان رده و پایین رده سری گلکسی A و گلکسی J سامسونگ را تامین کرده است.

سامسونگ گلکسی اس 9

اما دوربین سه بعدی گلکسی اس 10 چه امکاناتی را می‌تواند در اختیار کاربران قرار دهد؟ آن می‌تواند یک سیستم تشخیص چهره پیشرفته، چیزی شبیه به فیس آی دی بر روی آیفون 10 را به ارمغان بیاورد، پس می‌توان گفت که دیگر این محصول فاقد اسکنر اثر انگشت است. آن همچنین می‌تواند قابلیت AR Emoji که سامسونگ تعهد داده کپی برداری شده از انیموجی اپل نیست را نیز بهبود بخشیده و حرفه‌ای‌تر از آنچیزی که هستد ارائه کند. قابلیت ساخت کاراکترهای مجازی در گلکسی اس 9 ایرادهایی را به همراه دارد که امیدواریم در گلکسی S10 شاهد رفع و رجوع آن‌ها باشیم.

اما بزرگ‌ترین سوال این روزهای کاربران این است که آیا سامسونگ برای استفاده حداکثری از نمایشگر گوشی، همانند آیفون ایکس طراحی به سبک ناچ استایل با تکه‌ی بریده شده‌ای از صفحه را در دستور کار خود قرار می‌دهد یا فکر جدیدتری در سر دارد؟! سیستم عامل اندروید 8 اوریو پشتیبانی کامل از طراحی ناچ را به ارمغان آورده است، اما بعید به نظر می‌رسد که سامسونگ بخواهد سوار قطار دیگر سازندگان اندرویدی شود که راه اپل را به دنبال گرفته‌اند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

8 دیدگاه

  1. اره 10 ساله میشه حتما تغیرات اساسی داره یکیش اسنپدراگون 855 یا اکسینوز 9820 میشه ولی تا اسفند باید صبر بدیم ببینیم چه فرقهایی میکنه واقعا چون 10 ساله هم میشه معلوم نیست چه تفاوتهایی داره تا اسفند 97 باید صبر بدیم چه برنامه هایی داره خدا میدونه

  2. فقط میشد توی سلفی ها سایز دماغ همون واقعیت باشه خیلی خوب میشد

  3. رقابت های بعدی همش با دوربینه

  4. دوتاشون بدرد لای جرز دیوار میخورن

  5. از الان داره بازار گرمی میکنه حخخخ

  6. بنده خدا تازه میخواد جا پای فیس ایدی بزاره