استاد شدن در هر چیزی از زبان برندن برچارد

10 گام مهم برای استاد شدن در هر کاری از زبان برندن برچارد

آیا می‌خواهید در هر کاری که وارد می‌شوید موفق شده و یک استاد بلامنازع باشید؟ برندن برچارد (Brendon Burchard) مربی انگیزشی و نویسنده ی کتاب اسرار معنوی موفقیت 10 نکته طلایی را برای رسیدن به درجه استادی در هر کاری معرفی کرده است که در ادامه می‌توانیم بخوانیم.

برای نخستین بار بود که می‌خواستم در یک خیابان کوچک و در یک رویداد عمومی صحبت کنم. وقتی که در مقابل 50 نفر از مخاطبان ایستادم، مضطرب شده بودم و عرق می‌ریختم. در 10 دقیقه اول به یاد نمی‌آوردم چه حرف‌های مهمی را قرار بود به مخاطبان بگوییم. من به سختی می‌توانستم کلماتی که بارها برای گفتنشان تمرین کرده بودم را به یاد بیاورم. ذهن من طوری به جان من افتاده بود که هر کسی پیش خودش فکر می‌کرد من آدم احمقی هستم.

اما از آن روز سال‌ها گذشته است و حالا رو در روی بیش از 60 هزار نفر در کنفرانس‌های مختلف قرار می‌گیرم و حالا فیلم صحبت‌های من بیش از 200 میلیون بار به صورت آنلاین دیده شده است. من برندن برچارد، مربی انگیزشی و نویسنده کتاب اسرار معنوی موفقیت هستم.

واضح است چیزی در زندگی من تغییر کرده است

آیا شما هم برای آنکه مهارت‌هایتان را از صفر به درجه استاد شدن برسانید می‌ترسید؟ هر مهارتی را می‌توان به سرعت از طریق آنچه که من تسلت مترقی می‌نامم، به دست آورید. در این مقاله 10 گام بسیار مهم را به شما معرفی خواهیم کرد که می‌تواند از شما در هر کاری یک استاد بلامنازع بسازد. در ادامه با ما همراه باشید.

10 نکته برای استاد شدن در همه چیز

استاد شدن در هر چیزی از زبان برندن برچارد

=
1 – مهارتی که می‌خواهید در آن استاد شوید را تعیین کنید

حواستان را جمع کنید. به طور مثال من مهارت صحبت کردن را انتخاب کردم و تلاش کردم در آن استاد شوم.

2 – اهداف مدت داری برای راهی که می‌خواهید در آن گام بردارید تعیین کنید

هدف من این بود که بدون هرگونه یادداشتی بتوانم 60 دقیقه صحبت کنم. من با یک خلاصه کلی آغاز کردم و سپس یک صفحه از یادداشت‌ها را به صورت خلاصه شده با خود به همراه داشتم. پس از 10 مرتبه تکرار این کار، من عملا سخنرانی بدون صفحه نوشته را آغاز کردم.

3 – سطح بالایی از هیجانات را با خود در این راه همراه کنید

من همیشه به خودم یادآوری می‌کردم که چرا صحبت کردن در بهترین سطح خود از اهمیت بالایی برخوردار بود و سپس آغاز به سخنرانی می‌کردم. به خودم اجازه دادم گاهی ناامید شوم، اما دوباره به فرم ایده آل خود برگردم و پیشرفت کنم.

4 – عوامل موثر در موفقیت را تعیین کنید و نقاط قوت خود در آن مناطق را توسعه ببخشید

من متوجه شدم که مهم‌ترین بخش‌های یک سخنرانی عالی، چند داستان هیجان انگیز، سه نکته آموزشی روشن و یک تماس انگیزشی برای حرکت کردن است. من این عناصر را تمرین کردم و سعی کردم کاری به جز این انجام ندهم.

5 – تصویرسازی ذهنی را توسعه دهید تا بتوانید به وضوح موفقیت یا شکست را نشان دهید

برای سالها هر روز صبح بیدار می‌شدم و تصور می‌کردم که من یک سخنران قدرتمند هستم. من خوب و بد را تصور می‌کردم و چگونگی بهتر شدن را نیز همینطور.

6 – تمرین‌های چالش برانگیز برنامه ریزی شده توسط متخصصان را انجام دهید

من هیچ مربی نداشتم، بنابراین کتاب‌هایی که متخصصان نوشته بودند را می‌خواندم و تمرین می‌کردم تا از آن‌ها مواردی یاد بگیرم.

7 – پیشرفت خود را اندازه گیری کنید و یک بازخورد تهیه کنید

پس از هر تمرین، من ر مورد آنچه که احساس خوبی داشتم می‌نوشتم. من می‌نوشتم چه بخش‌هایی از تمرین خودم را دوست نداشتم و چگونه می‌توانم آن‌ها را بهبود ببخشم. سپس سخنرانی‌هایی را برای دوستان و سازمان‌های غیرانتفاعی کوچک به عنوان تمرین جدی‌تر انجام می‌دادم.

8 – یادگری خود را با تمرین یا رقابت با دیگران بهبود ببخشید

اگر چه من آماده نبودم، اما در یک کلاس درس به بحث و گفتگو می‌پرداختم. با این کار توانستم صحبت کردن و رقابت با دیگران را تمرین کنم. دانستن این که چه کسی برنده‌ی مبحث است، به من کمک کرد تا درک بیشتری از آنچه باید انجام دهم داشته باشم.

9 – به طور مدام اهداف بالاتری را تعیین کنید و آن‌ها را بهبود ببخشید

من اهداف خود را برای سخنرانی رو در روی 100 نفر، سپس هزار نفر و 10 هزار نفر تغیین می‌کردم. من همچنین اهدافی برای گفتن جک در حین سخنرانی‌های خود و یا حتی گریه کردن نیز تعیین می‌کردم.

10 – آنچه می‌آموزید را به دیگران نیز یاد دهید

من به طور منظم سخنرانی‌های جدید خود را اموزش می‌دادم.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

10 دیدگاه

  1. اگه با حرفه که همه استادن 🤣

  2. کم سوادی بزرگ ترین مانع مردمه

  3. علاقه و کنترل هیجان خیلی مهمه

    متاسفانه توی مملکت ما پول جلوی چشم مردم میگیره و افراد سعی دارن توی کاری استاد بشن که پول هست توش! و خانواده ها بچه هاشون به این کار دعوت می کنند! در حالی که علاقه مهم ترین عامل پیشرفته

  4. وقتی موقعیتشو نداشته باشی چطوری میخای برسی به اون استاد شدن>؟

  5. فقط تلاش و تکرار مهم تیرن چیزه

  6. ما هدفمون بالا هست راهی برای رسیدن بهش نیست

  7. اموختن به دیگران مهم تر از همه س اونجوری دیگه احمقی نمیمونه