سامسونگ گلکسی نوت 9

خبری از اسکنر اثر انگشت روی نمایشگر در گلکسی نوت 9 نیست

بر اساس شایعات، اسکنر اثر انگشت روی نمایشگر یکی از اصلی‌ترین ویژگی های سامسونگ گلکسی نوت 9 (Samsung Galaxy Note 9) خواهد بود. اما در این مطلب با یک تحلیل، این شایعه را به طور کامل رد می‌کنیم.

سامسونگ نتوانست اسکنر اثر انگشت روی نمایشگر را برای گلکسی اس 8 و گلکسی اس 9 توسعه بدهد. از آنجایی که تا امروز دو گوشی مجهز به این تکنولوژی معرفی شده و بیشتر موانع برداشته شده‌اند، اکنون بسیاری پیش‌بینی می‌کنند گلکسی نوت 9، نخستین گوشی سامسونگ دارای اسکنر اثر انگشت روی صفحه نمایش خواهد بود.

اما مینگ-چی کو، تحلیلگر مشهوری که وی را به خاطر پیش‌بینی‌های دقیقش درباره گوشی های آیفون می‌شناسند، معتقد است سامسونگ گلکسی نوت 9 به یک اسنکر اثر انگشت مخفی شده زیر شیشه نمایشگر مجهز نخواهد شد.

مشکلات اسکنر اثر انگشت روی نمایشگر

به عنوان نمونه می‌توان به عدم کارکرد صحیح این نوع اسکنر حین استفاده از محافظ نمایشگر اشاره کرد. پیشتر و بعد از بررسی‌های دقیق ویوو ایکس 20 پلاس یو دی مشخص شد حسگر اثر انگشت این گوشی در زمان قرار گرفتن محافظ‌های نمایشگری که از یک حد مشخص ضخامت بیشتری دارند، عملکرد صحیحی نخواهد داشت، چرا که عملیات بازتاب نور مورد نیاز به منظور احراز هویت با مشکل مواجه می‌شود.

اسکنر اثر انگشت روی نمایشگر

به نظر لایه محافظ برای اسکنر اثر انگشت روی صفحه نمایش بیش از حد ضخیم بوده و از کارکرد صحیح آن جلوگیری می‌کند. به این ترتیب شاید سامسونگ از قرار دادن آن بر روی پرچمدار آتی سری نوت پشیمان شود. اما سیناپتیکس به عنوان اولین تولیدکننده اسکنر اثر روی نمایشگر اپتیکال اعلام کرد احتمالا مینگ-چی کو، تکنولوژی اپتیکال را با التراسونیک (فرا صوت) که قرار است در گلکسی نوت 9 سامسونگ به کار رود اشنباه گرفته است، چرا که سامسونگ احتمالا تجربه کار و آزمایش بر روی هر دو را داشته است.

همانطور که در ویدیوی زیر مشاهده می‌کنید، اسکنر اثر انگشت روی نمایشگر ویوو ایکس 20 پلاس یو دی حتی در زمان قرار گرفتن برخی از انواع محافظ‌ها بر روی صفحه نمایش آن به طور قابل قبولی کار می‌کند. پس این موضوع بهانه خوبی برای سامسونگ به منظور دست کشیدن از پیاده‌سازی آن بر روی گلکسی نوت 9 نیست.

سامسونگ گلکسی نوت 9

از طرفی دیگر و بر اساس ویدیوی دوم، حتی اگر بر روی محافظ خط و خش بیفتد، اسکنر اثر انگشت روی نمایشگر گوشی ویوو باز هم عملکرد صحیحی خواهد داشت. پس چه دلیل دیگری برای سامسونگ به منظور به تعویق استفاده از این نوع اسکنر بر روی گلکسی نوت 9 و موکول کردن آن به پروژه گلکسی اس 10 باقی می‌ماند؟

یکی از پاسخ‌ها می‌تواند بازاریابی باشد. محصولات سری نوت سامسونگ به خاطر داشتن نمایشگرهایی بسیار بزرگ و از آن مهمتر، به خاطر مجهز شدن به قلم منحصربه‌فرد دارای قابلیت‌های فوق‌العاده ویژه S Pen، جذابیت کافی برای کاربران دارند، اما همانطور که امسال نیز در گلکسی اس 9 مشاهده کردیم، سامسونگ به سختی توانسته ویژگی‌های جدیدی همچون AR Emoji و دوربین دارای گشودگی دریچه دیافراگم متغیر را به آن اضافه کند تا بلکه با گلکسی اس 8 تفاوت داشته باشد.

اگر شرکت نتواند باز هم چنین ویژگی‌های نوینی به گلکسی اس 10 اضافه کند، فروش این محصول با مشکل مواجه خواهد شد، چنانکه اکنون نیز پیش فروش اولیه پرچمدار سال 2018 در مقایسه با مدل قبلی 30 درصد کمتر بوده و تحلیلگران تصور می‌کنند این کاهش تا انتها ادامه داشته باشد. پس منطقی است سامسونگ، اسکنر اثر انگشت روی نمایشگر را برای گلکسی اس 10 نگه داشته و از به کار بردن آن بر روی گلکسی نوت 9 خودداری کند.

سامسونگ گلکسی نوت 9

بر اساس گزارش‌ها، سامسونگ از حدود دو سال پیش مشغول توسعه حسگر اثر انگشت اپتیکال بوده و تامین‌کنندگان زیادی را نیز به این منظور پیدا کرده است. اما موضوع مشکل‌ساز برای شرکت، کاهش دقت و سرعت این سد امنیتی حین کار گذاشته شدن آن زیر پنل‌های دارای انحنای سامسونگ بوده است.

غول کره‌ای بر روی نمایشگر زیبای Infinity Display خود تاکید زیادی دارد، به همین دلیل بخش تحقیق و توسعه آن به فعالیت‌های خود ادامه خواهند داد تا وقتی که از تحت تاثیر قرار نگرفتن اسکنر اثر انگشت روی نمایشگر حین ترکیب آن با Infinity Display مطمئن شوند.

در حال حاضر که گلکسی اس 9 هنوز به بسیاری از بازارها وارد نشده است، صحبت درباره گلکسی اس 10 بسیار زود است، اما در هر صورت این گوشی مجهز به یک تراشه 7 نانومتری بوده و از مودم‌ 5G داخلی بهره‌مند خواهد شد. با گذر زمان، اطلاعات بیشتری پیرامون حسگر اثر انگشت آن به دست خواهیم آورد، همانطور که مدت‌ها قبل از معرفی پرچمداران سال 2018 سری S، از مشخصات دوربین‌های خاص آن‌ها مطلع بودیم.

گلکسی اس 9 پلاس

با توجه به این بررسی انتظار داریم گلکسی نوت 9 به همان حسگر اثر انگشت عادی قرار گرفته در پنل پشتی مجهز شود. سال گذشته و همانند پرچمداران سری S سال 2017، این سد امنیتی در کنار دوربین قرار داشت که رساندن انگشت به آن را به خاطر دراز بودن بدنه سخت می‌کرد. اما امسال نحوه قرارگیری آن در گلکسی نوت 9 مطمئنا همانند سامسونگ گلکسی اس 9 پلاس خواهد بود که خود تغییری بسیار مهم در مقایسه با نسل قبلی محسوب می‌شود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

7 دیدگاه

  1. اصلا اثر انگشت روی صفحه کند میکنه از پایه باهاش مخالفم

  2. سامسونگم زیر قولش زد پس

  3. اثر انشگت روی صفحه زیاد جالب نیست

  4. آخه سامسونگو چه به این کارا

  5. اووووف فک کن این عکس واقعی باشه.شدید طرفدار سونیم البته بدون تعصبش ولی سری نوت سامسونگ یه چیز دیگس.