3 خودرو جدید سایپا برای سال 97

با 3 خودرو جدید سایپا برای سال 97 آشنا شوید

چند مدل خودرو جدید سایپا قرار است سال آینده وارد بازار کشورمان شود. این خودروها از برندهای مختلفی نظیر رنو، نیسان و زوتی هستند که در ادامه می‌توانید با آن‌ها آشنا شوید.

شرکت سایپا طی سالیان اخیر روند رو به رشدی را طی کرده است و از جدیدترین دستاوردهای آن‌ها می‌توان به همکاری گسترده با سیتروئن فرانسه در قالب یک شرکت مشترک به نام سایپا-سیتروئن اشاره کرد. این شرکت هم اکنون مشغول فراهم آوردن توان تولید خودرویی به نام سیتروئن C3 در کارخانجات داخل ایران است. اما این شرکت به طور کلی 3 مدل مشخص را قرار است در سال آینده روانه بازار ایران کند. در ادامه می‌توانید با 3 خودرو جدید سایپا برای سال 97 آشنا شوید.

3 خودرو جدید سایپا برای سال 2017

رنو کوئید

3 خودرو جدید سایپا برای سال 97 - رنو کوئید

شرکت سایپا در راستای استحکام بخشیدن به توان خود، ظاهرا قصد دارد 4 خودروی دیگر را در سال 97 روانه بازار کند که از مهم‌ترین آن ها می‌توان به رنو کوئید اشاره کرد. این خودرو به صورت مونتاژ شده وارد بازار ایران می‌شود و قرار است جانشینی برای پراید باشد. سایپا دو مدل پیشرانه 0.8 لیتری و 1 لیتری را برای این خودرو در نظر گرفته است که به ترتیب قادر به تولید 54 و 68 اسب بخار هستند. علاوه بر این، نیروی تولیدی نیز توسط یک گیربکس 5 سرعت دستی یا اتوماتیک به چرخ‌ها منتقل خواهد شد.

نیسان کیکس

3 خودرو جدید سایپا برای سال 97 - نیسان کیکس

پارس خودرو، یکی از زیرمجموعه‌های کمپانی سایپا که در گذشته با عرضه اتومبیل‌های نیسان ماکسیما و تینا آن را به خوبی می‌شناسیم، حال در حال تدارک عرضه‌ی یک خودروی دیگر این برند ژاپنی با نام نیسان کیکس است. به نظر این شرکت می‌تواند با مونتاژ خودرو نیسان کیکس بتواند قیمت مدل وارداتی آن را شکسته تا مشتریان بیشتری قادر به خریداری آن باشند. نیسان کیکس به دو نوع پیشرانه 1.6 لیتری با توان تولید 113 و 118 اسب بخار مجهز خواهد شد و با توجه به نیازهای بازار خودرو کشورمان یک گیربکس اتوماتیک CVT همراه این مدل‌ها خواهد بود.

زوتی T600

3 خودرو جدید سایپا برای سال 97 - زوتی T600

سایپا برند زوتی را با مدل Z300 یا مدل مونتاژ‌ شده‌ی آریو به ایرانیان معرفی کرد. هرچند این خودرو که از امکانات نسبتا خوبی نیز برخوردار بود، به جهت استراتژی نامناسب تبلیغاتی سایپا فروش خوبی را تجربه نکرد.

حال سایپا به فکر آن افتاده تا یک خودرو کراس اوور به نام زوتی T600 را مهیای ورود به بازار ایران کند. خودروی شاسی بلند زوتی قرار است با دو پیشرانه توربوشارژ شده با توان تولید 188 اسب بخار و گشتاور 250 نیوتن‌متر و یک گیربکس 6 سرعت اتوماتیک دوکلاچ وارد بازار کشورمان شود. این خودرو از سیستم دیفرانسیل جلو بهره می‌برد.