ارز دیجیتالی تلگرام

خرید ارز دیجیتالی تلگرام برای ایرانی‌ها امکان‌پذیر نخواهد بود

خرید ارز دیجیتالی تلگرام موسوم به گرم (Gram) برای ایرانی‌ها و مردم چند کشور دیگر از جمله کریمه، کوبا، کره شمالی و سوریه ممنوع اعلام شد. به این ترتیب، تلگرام هم به جمع تحریم‌کنندگان ایران پیوست.

به نظر می‌رسد که تلگرام قصد دارد به افراد و کشورهایی که در لیست تحریم‌های سازمان ملل، اتحادیه اروپا، آمریکا و انگلیس قرار دارند، اجازه شرکت در فروش اولیه سکه‌های دیجیتالی در شبکه باز خود (TON) را ندهد. با این حساب، اهالی کشورهای ایران، کره شمالی، سوریه، کوبا و شبه جزیره کریمه، فعلا اجازه خرید ارز دیجیتالی تلگرام را نخواهند داشت.

ارز دیجیتالی تلگرام

این تصمیم توسط سرمایه‌گذاران گروه تلگرام گرفته شده و علاوه بر افراد تحت تحریم، همسران، فرزاندان، خواهران و برادران آن‌ها نیز توسط تلگرام تحریم می‌شوند. همچنین تمامی افرادی که در کشورهای تحت تحریم شامل ایران، کوبا، کره شمالی، شبه جزیره کریمه و سوریه زندگی می‌کنند نیز مجاز به خرید ارز دیجیتالی گرم نخواهند بود. تصمیم اتخاذ شده توسط سرمایه‌گذاران تلگرام، حداقل توسط دو نفر مورد تایید قرار گرفته است؛ یک تاجر روسی که هویتش فعلا مشخص نیست و مدیر یک شرکت سرمایه‌گذاری که هر دو جزو مشارکت‌کنندگان در پروژه شبکه باز تلگرام هستند، از جمله تاییدکنندگان این تحریم به شمار می‌روند.

ارز دیجیتالی تلگرام چیست؟

چندی پیش برای اولین بار اعلام شد که تلگرام قصد دارد فناوری بلاک چین (Blockchain) خود را راه‌اندازی کند. بر این اساس، پلتفرم شبکه باز تلگرام (Telegram Open Network) و ارز دیجیتالی گرم، امکان انجام معاملات بر بستر پیام رسان تلگرام را فراهم می‌کنند. این شرکت در تلاش است تا 1.2 میلیارد دلار برای ساختن یک اقتصاد مجازی در اپلیکیشن تلگرام و ایجاد یک پلتفرم برای پرداخت مبتنی بر فناوری بلاک چین سرمایه‌گذاری کند. با استفاده از ارز دیجیتالی تلگرام ، مخاطبان این شبکه اجتماعی می‌توانند مبادلات خود را به راحتی بر بستر این پیام رسان انجام دهند و امکان پرداخت از طریق ارز دیجیتالی گرم را برای کاربرانشان فراهم کنند.

باید دید آیا تصمیم تلگرام مبنی بر ممنوعیت دسترسی ایرانی‌ها به ارز دیجیتالی گرم، تاثیری بر فعالیت این پیام رسان محبوب در کشورمان خواهد گذاشت یا خیر؟

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

5 دیدگاه

  1. حالا کی ارز می خواست ، همون واتس آپ و وایبر بهتره گور پدر تلگرام

  2. ارز دیجیتالو بیخیال

  3. بجهنم این همه نداشتیم چی شده حالا

  4. خخخ واسه ما چی امکان پذیر بوده؟؟