ارتباط عجیب استیون هاوکینگ با آلبرت انیشتین و گالیله چه بود؟!

ارتباط عجیب استیون هاوکینگ با آلبرت انیشتین و گالیله چه بود؟!

به احتمال قوی تا این لحظه از درگذشت فیزیکدان برجسته، استیون هاوکینگ باخبر شده‌اید، با این حال کمی پس از این اتفاق صحبت‌های مختلفی در مورد ارتباط عجیب استیون هاوکینگ با با آلبرت انیشتین و گالیله مطرح شده است.

در روز چهارشنبه، 14 مارس 2018، فرزندان دانشمند نابغه انگلیسی استیون هاوکینگ (Stephen Hawking) خبر درگذشت پدرشان در سن 76 سالگی را منتشر کردند؛ در همین رابطه جالب است بدانیم که این اتفاق دقیقا در روز تولد نابغه دیگری از جهان فیزیک نظری، یعنی آلبرت انیشتین رخ داد و علاوه بر این موضوع که انیشتین هم در سن 76 سالگی از دنیا رفته بود، 14 مارس به صورت رسمی روز عدد ثابت معروف ریاضی، پی یا همان π بود.

ارتباط عجیب استیون هاوکینگ با آلبرت انیشتین و گالیله چه بود؟!

به علاوه تمام این موارد که در ذهن اکثر کاربران عادی مثل ما و شما، نمی‌توانند ارتباط خاصی با یکدیگر داشته باشند و به احتمال قوی همگی به صورت تصادفی همزمان شده‌اند، لازم است توجه داشته باشیم که هاوکینگ دقیقا در روز سیصدمین سالگرد مرگ گالیلئو گالیله، دانشمند برجسته ایتالیایی به دنیا آمد.

با این تفاسیر، ارتباط عجیب استیون هاوکینگ با سایر نابغه‌های برجسته تاریخ که به اعتقاد برخی در هر قرن تنها یکی از آن‌ها زاده می‌شود، چه بوده است و چگونه می‌توان همزمانی پدیده‌های ذکرشده را توجیه کرد؟!

ارتباط عجیب استیون هاوکینگ با دیگر نوابغ جهان

بسیاری استیون هاوکینگ را به واسطه فعالیت‌های گسترده‌اش در حوزه فیزیک نظری و به خصوص، بحث شگفت‌انگیز سیاه‌ چاله‌ها می‌شناسند و کتاب معروف این محقق برجسته، یعنی «تاریخچه مختصر زمان» (A Brief History of Time) را به عنوان تلاش موفقیت‌آمیز او برای معرفی کردن رازهای کیهان به زبان ساده، به مردم جوامع در نظر می‌گیرند.

هاوکینگ که در 8 ژانویه 1942 به دنیا آمده بود، عمر خود را در تلاشی بی‌وقفه و تحسین‌برانگیز صرف گسترش مرزهای علم کرد و در این مدت پیش‌گویی‌های عجیبی کرده بود و هشدارهای مهمی را به جهانیان داد.

به عنوان مثال این دانشمند نخبه بر اساس سال‌های مداوم تحقیق و پژوهش در حوزه‌های مختلف علمی گفته بود که انسان‌ها تنها تا 100 سال دیگر می‌توانند بر روی زمین زندگی کنند و در مصاحبه‌ای دیگر اشاره کرد که تا 6 قرن آینده سیاره به گویی از آتش تبدیل می‌شود. همچنین، صحبت‌های جنجالی هاوکینگ در مورد ارتباط با موجودات فضایی و خیرخواه نبودن آن‌ها در صورت کشف زمین، توجه بسیاری از دنبال کنندگان نظریه‌های مطرح‌شده در مورد فرازمینی ها را به خود جلب کرده بود.

ارتباط عجیب استیون هاوکینگ با آلبرت انیشتین و گالیله چه بود؟!

با این وجود، می‌توان به صورت کلی گفت که هاوکینگ هم درست مثل گالیله و انیشتین، فردی انقلابی در علم بود و دید جهانیان را به دنیای اطراف عوض کرد. گالیله در زمان خود تلاش‌های زیادی برای پیشرفت علم کرده بود و بسیاری او را به عنوان پدر ستاره شناسی و فیزیک مدرن می‌شناسند. از طرف دیگر انیشتین هم نظریه‌های شگفت‌انگیزی را ارائه داد که همگی گواه تاثیر عجیب او بر روی دانش بشر هستند.

خود هاوکینگ هم با نظریه‌پردازی در مورد رویداد بیگ بنگ یا همان انفجار بزرگ، نحوه پیدایش هر آنچه که در اطراف خود می‌بینیم را توضیح داد و دید ما را به آغاز هستی دگرگون کرد.

بنابراین،‌ همانطور که اشاره شد ‌آیا ممکن است که همزمان شدن مرگ استیون هاوکینگ با تولد انیشتین و همچنین، مرگ گالیله و تولد هاوکینگ، اتفاقی نبوده باشد؟ آیا با توجه به تئوری‌های توطئه و صحبت‌های مختلف در مورد ارتباط مرموز و پنهانی پدیده‌های مختلف، می‌توان ادعا کرد که در علمی تخیلی‌ترین حالت ممکن، ارتباط عجیب استیون هاوکینگ و سایر نوابغ انقلابی دنیا تنها از لحاظ علمی نبوده است؟ فعلا که به جز حدس و گمان و نظریه‌پردازی، اقدام دیگری در مورد این همزمانی‌ها صورت نگرفته است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

15 دیدگاه

  1. خیلیام معتقدند هاوکینگ خیلی وقت پیش مُرده بوده ویک ربات که توسط ناسا بسیار شبیهش ساخته شده رو میدیدیم😐😐و صدایی که میشنیدیم درواقع صدای ابرقدرتها واسه تغییر افکار مردم دنیاس وهاوکینگ بهترین تریبون واسه اینکاره.دلایلشونم اینه که بیماریش باید درعرض چندسال ازبین میبردش یا تغییر نکردن رنگ موها و فرم کلی صورت بدلیل پیرشدن و….ازاین داستانها زیاده دلایل اثبات و رد کردنشونم زیادتر.مث اینکه میگن اینشتین شیعه بوده😂😂😂😂😂.

  2. inke komake ziadi b bashar kardo rad nemikonam.dastesh dard nakone vaghean..vali dasht kam lotfi mikard

  3. dg kheili dasht ziade ravi mikard…bade inke goft mn midoonm ghable BIG BANG chi boode mord….hade khodeto dashte bash…faghat moonde bood begi khodam..

  4. منم روز تولدملکه الیزابت بدنیا اومدم…میشه ملکه بشم؟؟؟؟؟؟ مردک یه وری….تو خودت زنده موندنت معجزه بودی چیو رد میکردی؟؟؟خودتو؟

  5. به نظرم استیون در حال مرگ بوده و نهایتا به خاطر کارهای بکرش برای علم عمدا مرگش رو همزمان با دانشمندان بزرگ کردن چون تولدش اتفاقی با یک دانشمند بزرگ بوده ، الله رحمت السین

  6. یاد و خاطرش گرامی

  7. استیون و البرت انیشتین اگر نبودن الان ما خیلی عقب تر از اینا بودیم

  8. اگه دیگه دست بردار این شدن این مردم

  9. این چن روزه انقد از این آقا خبر خوندم کلا دیگه عقاید خودمم یادم رفت

  10. هر سه نفر از بهترین های تاریخ بشر بودن!

    و زندگی گالیله از اون 2تا جالب تر و عجیب تر

  11. امیدوارم اکثر عقاید هاوکینگ اشتباه باشه

  12. هیچ ارتباطی نداشتن! مطلب خرافی نکنید

    والا D: