نگران‌کننده‌ترین صحبت های استیون هاوکینگ در مورد موجودات فضایی، زنان و نسل بشر

عجیب‌ترین و جنجال‌برانگیزترین صحبت های استیون هاوکینگ؛ موجودات فضایی، زنان و نسل بشر

در این مطلب قصد داریم تا تعدادی از عجیب‌ترین و جنجال‌برانگیزترین صحبت های استیون هاوکینگ را در مورد موضوعات مختلفی مانند موجودات فضایی، زنان و نسل بشر بررسی کنیم.

با وجود اینکه استیون هاوکینگ (Stephen Hawking)، فیزیکدان بزرگ انگلیسی تنها می‌توانست به کمک دستگاهی پیشرفته و به سختی صحبت کند، تا به امروز نقل‌قول‌های شنیدنی و مهمی از این دانشمند نابغه به جا مانده که نقطه‌نظر شگفت‌انگیز و منحصر به فرد هاوکینگ که در طول سال‌ها دانش‌اندوزی شکل ‌گرفته را نشان می‌دهند.

هاوکینگ که در اولین ساعات روز چهارشنبه، 14 مارس در منزلش، در سن 76 سالگی از دنیا رفت، میراثی جاودان از علم و دانش را به جا گذاشت که در قالب کلمات فرزندان او، تا سال‌ها برای بشریت به عنوانی گنجینه‌ای ارزشمند در نظر گرفته می‌شوند.

نگران‌کننده‌ترین صحبت های استیون هاوکینگ در مورد موجودات فضایی، زنان و نسل بشر

با این تفاسیر، در میان صحبت های استیون هاوکینگ که در مصاحبه‌ها، گردهمایی‌ها و مقالات مختلف مطرح شده‌اند، هشدارهایی نسبتا ترسناک و عجیب در مورد مسائلی چون ارتباط با موجودات فضایی، آینده بشر و موضوعاتی مشابه وجود دارد که تصور به حقیقت پیوستن آن‌ها به هیچ وجه خوش‌آیند به نظر نمی‌رسد. در ادامه قصد داریم تا تعدادی از ترسناک‌ترین نقل قول های استیون هاوکینگ را بازگو کنیم؛‌ با ما همراه باشید.

نگران‌کننده‌ترین صحبت های استیون هاوکینگ

در جریان یک گردهمایی مربوط به 5 نوامبر 2017 که در چین برگزار شده بود،‌ استیون هاوکینگ به عنوان دانشمندی باتجربه هشدار داد که جمعیت رو به رشد انسان‌ها بر روی زمین و نیازهای این جمعیت به انرژی، احتمالا سیاره ما را تا سال 2600 غیرقابل‌سکونت می‌کند!

نگران‌کننده‌ترین صحبت های استیون هاوکینگ در مورد موجودات فضایی، زنان و نسل بشر

در 20 ژوئن همان سال فستیوالی هنری و علمی به نام استارماس (Starmus) در کشور نروژ برگزار شده بود که هاوکینگ به عنوانی یکی از اعضای کمیته مشاوران فستیوال، صحبت‌های جالبی را در مورد نسل بشر، در آن مطرح کرد؛ این محقق بزرگ پرسید که آیا باید زمینیان از بابت امنیت سیاره خود اطمینان خاطر داشته باشند و در گوشه‌ای از کیهان بدون نگرانی زندگی کنند؟ در ادامه هاوکینگ گفت که جواب این سوال منفی است و از آنجایی که سیاره ما از جهات مختلفی مورد تهدید قرار گرفته، خوش‌بین بودن برای او کار سختی است.

نگران‌کننده‌ترین صحبت های استیون هاوکینگ در مورد موجودات فضایی، زنان و نسل بشر

«اگر روزی از طرف سیاره‌ای مانند Gliese 832c که پتانسیل میزبانی حیات فرازمینی در آن بالاست،‌ پیامی دریافت کنیم که به تمدنی از موجودات فضایی مربوط است، باید در پاسخ دادن به این پیام محتاط باشیم و در نظر بگیریم که آشنایی به تمدنی که از نسل بشر پیشرفته‌تر است، الزاما پیامد خوش‌آیندی برای انسان‌ها نخواهد داشت.»

این‌ها بخشی از صحبت های استیون هاوکینگ در مستندی به نام خود او بود که سال 2016 پخش شد و در آن،‌ با اشاره به حادثه اکتشاف قاره آمریکا و کشته شدن تعداد زیادی از بومیان این قاره توسط یک تمدن پیشرفته دیگر، هشدارهای این نابغه دنیای علم در مورد ارتباط با فرازمینی ها مطرح شد.

نگران‌کننده‌ترین صحبت های استیون هاوکینگ در مورد موجودات فضایی، زنان و نسل بشر

در طی یکی از تورهای علمی برگزارشده موزه‌ای در لندن، هاوکینگ گفت که مشکل بزرگ انسان‌ها پرخاشگری و تخطی از حقوق یکدیگر است. این رفتار برخلاف دوران غارنشینی که زمانی موفقیت بشر را تضمین می‌کرد و استفاده از آن به نوعی لازم بود، در حال حاضر به تهدیدی جدی علیه حیات تمامی انسان‌ها مبدل شده است؛ تور علمی موردنظر در سال 2015 برگزار شد.

در واکنش به یکی از تصمیمات رئیس جمهور فعلی آمریکا، دونالد ترامپ در رابطه با خروج ایالات متحده از توافقنامه آب و هوایی پاریس، صحبت های استیون هاوکینگ با رسانه بی بی سی توجه زیادی به خود جلب کرد؛ هاوکینگ گفت که وضعیت جوی سیاره در فرآیند گرمایش زمین، به نقطه‌ای بدون بازگشت رسیده و اقدام جدید ترامپ می‌تواند باعث شود که در آینده نزدیک دمای کره خاکی ما به سیاره زهره برسد. در این جرم آسمانی دمای میانگین سطح 250 درجه سلسیوس است و بارش باران اسید سولفوریک در آن پدیده‌ای عادی به شمار می‌رود.

نگران‌کننده‌ترین صحبت های استیون هاوکینگ در مورد موجودات فضایی، زنان و نسل بشر

در جریان یک سخنرانی مربوط به سال 2016 که در انگلستان برگزار شد، استیون هاوکینگ گفت که با وجود پایین بودن اهمیت و میزان خطرهای تهدیدکننده سیاره زمین در یک مدت سال، با گذر زمان و مجموع خطرات موجود رو هم انباشته شده و به عنوان مثال تا هزار یا ده هزار سال دیگر وقوع فاجعه بر روی سیاره ما غیرقابل جلوگیری خواهد بود.

هشدارهای هاوکینگ در مورد خطرات هوش مصنوعی (AI) بسیار موردتوجه بود و یکی از این هشدارها به دسامبر 2014 مربوط می‌شد که این نابغه فیزیک نظری گفت، توسعه کامل هوش مصنوعی می‌تواند آغازگر نابودی کامل نسل بشر باشد.

نگران‌کننده‌ترین صحبت های استیون هاوکینگ در مورد موجودات فضایی، زنان و نسل بشر

در کتاب معروف «تاریخچه مختصر زمان» (A Brief History of Time) که به عنوان تلاش موفقیت‌آمیز استیون هاوکینگ برای توضیح مباحث پیچیده علمی به زبان ساده شناخته می‌شود، این نویسنده برجسته اظهار کرده بود که تاریخ علم بشر، در فهمیدن تدریجی این حقیقت خلاصه می‌شود که اتفاقات مختلف به صورت تصادفی رخ نمی‌دهند؛ به نظر می‌رسد که رویدادها دارای نظمی پنهانی باشند که ارتباط داد و یا رد ارتباط این نظم به صورت صد درصدی، به مسائل مذهبی امکان‌پذیر نیست.

استیون هاوکینگ که به رک‌گویی معروف بود، در سال 2005،‌ در مصاحبه‌ای با یکی از روزنامه‌نگاران مجله معروف گاردین گفت که عصبانی بودن در مورد وضعیت جسمانی‌اش کار بیهوده‌ای بوده و از یک مرحله به بعد او با شرایط موجود کنار آمده و به زندگی‌اش ادامه داده است؛ هاوکینگ می‌گوید که اگر عصبانی باشیم و دائما از وضع موجود شکایت کنیم، دیگر کسی به وقت‌گذرانی با ما تمایل نخواهد داشت.

نگران‌کننده‌ترین صحبت های استیون هاوکینگ در مورد موجودات فضایی، زنان و نسل بشر

استیون هاوکینگ در کنار همسر اولش جین وایلد

وقتی یکی از کاربران وب سایت ردیت از استیون هاوکینگ پرسید که بزرگ‌ترین معمای موجود از نظر او به چه موضوعی مربوط می‌شود، این فیزیکدان برجسته با کمی چاشنی طنز گفت که با وجود داشتن مدرک دکتری و اکتشافات و دستاوردهای گسترده در حوزه‌های مختلف علمی، به عقیده او زنان همچنان منبعی اسرارآمیز از ابهامات هستند.

در آخر هم باید بگویم که در مورد جاودانگی و فناپذیری، صحبت‌های استیون هاوکینگ بسیار رک و بدون ابهام بود. او در مصاحبه دیگری با گاردین گفت که به نظرش مغز چیزی بیشتر از یک کامپیوتر نیست که وقتی اجزا آن از کار می‌افتند،‌ عمرش به پایان می‌رسد؛ بهشت یا زندگی پس از مرگی برای کامپیوترهای از کار افتاده وجود ندارد و این نوع صحبت‌ها داستان‌هایی تخیلی برای راحت کردن خیال کسانی است که از تاریکی هراس دارند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

17 دیدگاه

  1. این گونه اگر باشد پس هرکسی ک هرکاری دلش بخواهد انجام دهد ازهرگونه فسق و فوجو زناقتل وغارت انجام دهد پس سزای ندارد وهمه باید ازاد باشه ومثل حیوان زندگی کنیم چون اون دنیای نیست ک جزا وپاداش کارهامونو بگیریم

  2. سلام میخوام جواب استیون هاوکینگ بدم تمام انسان ها دارای جسم و روح هستند از نظر اینکه انسان می میرد نایود می شود معنی ندارد چرا که جسم نابود می شود نه روح حیات پس از مرگ وجود دارد روج جاودانگی دارد خداوند یک نوری است که سفید و درخشندگی دارد و از انرژی خود جهان افرید جهان ما را دارای چند بعد است که شناختی نداریم آری راست میگه جسم فنا میشه ولی روح هرگز در مورد دو تا حرفاهایش درست و بسیار خطرناک هست و من هم موافقم یک تغییر در نژاد انسان توسط فرازمینی ها که اگر پیگیری نشود تسخیر زمین اتفاق می افتاد البته موجودات فضایی دوست ندارند به ما آسیب برساند یک نکته باید گفته شود احتمال ادغام این موجودات با نسل بشر زیاد است اینکه این اتفاق بیفتد زمان می برد و هوش مصنوعی تاثیر گذار است نکته دوم در مورد که زن اسرار میز دقیقا درست است از زن مکرها می شود و.حضرت علی این را گفته . اما یک نکته یگویم جهانی که در ان زندگی میکنیم همین یک خورشید نیست ما خورشید زیادی داریم که حیات هست در مورد مرگ هم مثل یک خواب امام صادق گفته وقتی کسی می‌میرد چگونه است او فرمود در خوابی طولانی است تا هنگام برانگیخته شدن .

  3. دوستان عزیزی که حرف این اقا رو مسخره می کنید و میگید من درست میگم !و سعی دارید دانش ناچیز خودتون رو نسبت به اون برتری بدید شما در حدی نیستید که این نظر هارو بدید اول ثابت کنید که واقعا در حدش هستید و اونقدر درس خوندید که توانایی رد کردن حرف های اون داشته باشین

  4. میشه حداقل زیر مطالب به ظاهر علمی از علم و تجربه صحبت کنید اگر به متافیزیک متوسل بشید جریان “پاستا فاریانیسم” ها تکرار میشه و باید با یکی که منطقش مثل منطق شماهاست بحث کنید…

  5. من کسی هستم که یه بار مردم و زنده شدم.حالا که این دانشمند مرده ناراحت میشه که زندگی انسان رو فنا و پوچ میدونست و مغز انسان رو تشبیه کرده به کامپیوتری که از بین میره.اما الان متوجه شده که ابتدا سالم و بدون فلجی ابتدا دنیا ی اطرافش رو دیده و بعد وارد کرمچاله ای در آسمان شده و بعد هم خدا رو به شکل نور شدیدی کع چشم رو اذیت نمیکنه دیده و ناراحت میشه که خدا و جاودانگی انسان رو انکار کرده

  6. 1- کسی نگفته کامپیوترا بهشت میرند! ولی سازندها و کاربراش میتونند با مثبت بودن، بهای بهشت را بپردازند؛ البته اگه منصف بوده و مفاهیم قدرشناسی/سپاسگذاری معتقد باشند. خدای متعال هم کمتر از آدمیزاد نیست که پاداش نکوکاری را نپردازد!
    2- هراس از تاریکی برای کسانیست که در این دنیا، دغلکاری و ستمگری کرده، و از عدالت، قِصر در رفته‌اند!
    3- شاید در فیزیک نامور بوده، ولی در متافیزیک بی‌سواد!

    • فعلا که دانشمندان دارن تو همین دنیا عمر جاودانه بررسی میکنن
      از آپلود ذهن گرفته تا ژنتیک و منجمد کردن و غیره
      پس باید شواهد و تجربه بررسی کرد ن چیز دیگه

  7. روحت شاد واقعا بر عکس دیگرون که میگن نیمه پر لیوان ببین ولی ایشان نیمه خالی میدید و حق داره خوشبینی یک اندازه ای داره مثل حماقت آدمها ، حرف حق جواب نداره ، باید بلایی سرمون بیاد تا باور کنیم ولی احمقها حتی بلایی سرشون بیاد باز …

  8. #سعید_برگرد کامنت بزار دلمون تنگید

  9. خب با این وضعیتی که این داشت مطمئنا نمیتونسته ابهامات اسرارآمیز زنان رو کشف کنه.

  10. این چند خط آخر خیلی سنگین بود

  11. خدابیامرز می گفت خوش بینه! ولی خیلی بدبین تو =)))

  12. دمش گرم که در مورد زنان هم حرف زده