ساعت هوشمند ، چالش جديد شرکت هاي بزرگ دنيا !

به نظر می‌رسد بازار ساعت‌های هوشمند برای کمپانی‌های بزرگ دنیا جذاب به نظر رسیده است و همگی به دنبال کسب سهمی از آن هستند.چندي پيش بود که خبر هايي از طراحي و توليد ساعت هوشمند اپل به گوش رسيد و ظاهرا اين خبر باعث شده که شرکت هايي همچون سوني ، سامسونگ ، و گوگل نيز به فکر توليد ساعت هوشمند بيافتند!

تصویری غیر رسمی از ساعت هوشمند اپل

گوگل :

 در تازه‌ترین گزارش از فایننشان تامیز، ساعت هوشمند گوگل توسط تیم اندروید در حال توسعه است نه لابراتوار X. معمولا محصولات متفاوت و تازه از لابراتور X گوگل خارج می‌شوند اما غول جستجوی اینترنتی دنیا ترجیح داده تا ساعت هوشمند توسط تیم اندروید طراحی گردد.

تصویری غیر رسمی از ساعت هوشمند گوگل

این بدین معنا است که ساعت هوشمند گوگل قرار است بسیار سریعتر از عینک گوگل راهی بازار شود.راساس گزارش فایننشان تایمز، گوگل پتنتی را در رابطه با ساعت مچی هوشمند در سال 2011 ثبت کرده است که در آن به صفحه نمایش دوگانه و رابط کاربری تعاملی اشاره شده است.

سامسونگ :

تصاویر غیر رسمی از ساعت هوشمند سامسونگ

بلومبرگ گزارش کرده که مدیر بخش موبایل سامسونگ، لی‌یانگ رسما تایید نموده که شرکتش در حال توسعه و طراحی ساعت مچی هوشمند است. او گفته که مدت‌هاست در حال کار بر روی ساعت هوشمند هستند و همچنین اذعان داشته که سامسونگ سخت در تلاش است تا این محصول را هر چه سریعتر وارد بازار کند.
پیش از این، شایعاتی در رابطه با ساعتی به نام Galaxy Altius منتشر شده بود و تصاویری از رابط کاربری آن بدست آمده بود. مدیر بخش موبایل سامسونگ اطلاعات بیشتری در رابطه با پروژه ساعت هوشمند این شرکت بیان نکرده است.

ساعت مچی SPH-WP10 سامسونگ که امکان برقراری تماس تلفنی را داشت

سامسونگ سال‌ها است که در زمینه طراحی و ساخت ابزارهای پوشیدنی فعالیت می‌کند اما تا به امروز نتوانسته در این زمینه موفق باشد. در سال 1999 این کمپانی اولین ساعت مچی که کار تلفن همراه را نیز انجام می‌داد، با نام SPH-WP10 وارد بازار کرد. پس از آن در سال 2009 نیز ساعت دیگر با نام S9110 وارد بازار شد. این ساعت دارای صفحه لمسی، بلوتوث و امکان همگام سازی ایمیل‌ها با اوت‌لوک بود. S9110 حدود 470 دلار قیمت داشت و هیچ وقت موفق نبود.
اما حالا با پلتفرم اندورید امکان ساخت یک ساعت هوشمند تمام عیار میسر شده است و براساس اظهارات تازه مدیر بخش موبایل سامسونگ احتمالا امسال شاهد ساعت هوشمند سامسونگ خواهیم بود.

سوني هم ساعت هاي هوشمند خودر را به روز کرد :

سونی مدت‌ها است که ساعت‌های هوشمند خود را وارد بازار نموده و به تازگی نرم افزار آنها را نیز بروز نموده است. SmartWatch سونی در رنگ‌ها و طرح‌های متفاوتی عرضه می‌شوند و همگی از یک نمایشگر LCD برخوردار هستند. در حال حاضر بیش از 200 اپلیکیشن اختصاصی برای ساعت‌های هوشمند سونی وجود دارد. افرادی که از ساعت‌های مچی رنگی به همراه رابط کاربری تعاملی لذت می‌برند، حتما خوشحال خواهند شد که سونی نرم‌افزار ساعت‌های هوشمند خود را بروز نموده است.
در بروز رسانی جدید نرم افزار ساعت‌های هوشمند سونی، قابلیت‌های بسیاری به این ابزارها اضافه شده و کاربر می‌توانند ظاهر ساعت را به 6 حالت متفاوت تغییر دهد. در حالت‌های جدید شما می‌توانید رابط کاربری ساعت را براساس سلیقه شخصی خود تغییر دهید. هر کدام از 6 رابط کاربری نیز قابلیت‌های خاص خود را دارند.

کاربر می‌تواند هر کدام از 6 رابط کاربری را به یک وضعیت خاص نسبت دهد، مثلا اگر ساعت را لمس کنید یک رابط کاربری خاص فعال شد و یا اگر آن را از سمتی به سمت دیگر به شکلی خاص حرکت دهید، حالت دیگر فعال گردد.

در بروز رسانی جدید کاربر می‌تواند اعلانیه‌های مربوط به توییتر یا فیس بوک یا ایمیل‌های خود را بر روی صفحه ساعت مشاهده کند. به این ترتیب نیازی نیست تا مدام تلفن همراه خود را از کیف یا جیب خود خارج نموده و به صفحه آن نگاه کنید تا متوجه ایمیل تازه یا اعلانیه مربوط به فیس بوک و غیره شوید، همه این موارد بر روی صفحه ساعت مچی شما نمایان خواهند شد. در این سیستم طول عمر باتری تلفن نیز افزایش می‌یابد.

قابلیت دیگر اضافه شده در ساعت‌های هوشمند سونی مربوط به جستجو آسان‌تر میان 200 اپلیکیشن تحت این ساعت‌ها است، در سیستم جدید شما قادر خواهید بود به راحتی اپلیکیشن‌ها را مرتب نموده و در آنها به دنبال مورد خاصی بگردید.

قابلیت جالب دیگری که سونی در بسته بروز رسانی ساعت‌های هوشمند خود اضافه نموده، استفاده از کدهای QR برای جفت شدن آسان ساعت با تلفن‌های غیرسونی است.

در حال حاضر ده‌ها ساعت هوشمند و دستبند ورزشی هوشمند در بازار وجود دارند و برخی از آن‌ها از جمله ساعت هوشمند Pebble توانسته‌اند نظر جامعه بزرگی را به خود جلب کنند اما بايد ديد با ورود شرکت هاي بزرگي همچون سامسونگ ، اپل و گوگل بازار اينگونه گجت ها دستخوش چه تغييراتي خواهد شد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*