قیمت خودروهای خارجی

قیمت خودروهای خارجی کاهش پیدا می‌کند

قیمت خودروهای خارجی به زودی کاهش پیدا می‌کند. عضو کمیسیون اصل نود اعلام کرد رای توقف افزایش تعرفه واردات خودرو باید اجرا شود و به گمرک نیز ابلاغ شده است. به این ترتیب، ارزانی خودروهای وارداتی در راه خواهد بود.

بهرام پارسایی، رئیس کمیته اقتصادی کمیسیون اصل نود قانون اساسی در مجلس شورای اسلامی با اشاره به جلسه این کمیسیون با حضور معاون وزیر صنعت، رئیس سازمان گمرک و رئیس سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کننده، اظهار کرد پس از انحصاری کردن واردات خودرو و افزایش قیمت خودروهای خارجی به صورت افسار گسیخته و بدون هیچ‌گونه نظارتی، بررسی‌های کمیسیون اصل نود آغاز شد و به این نتیجه رسیدیم که متاسفانه تخلفات عمده‌ای در این رابطه صورت گرفته است.

عضو کمیسیون اصل نود در خصوص تخلفات صورت گرفته گفت:

در زمان بسته بودن سایت ثبت سفارش، تعدادی از خودروها به صورت غیر قانونی ترخیص شدند. ثبت سفارش حدود 19 هزار خودرو است که متاسفانه تعدادی از این خودروهای ثبت شده از گمرک خارج شده‌اند. آمار دقیق خودروهای ترخیص شده در دسترس نیست، اما به صورت کلی، تعداد خودروهای ترخیص شده از چند صد دستگاه گذشته است. این نگرانی وجود دارد که افرادی که خارج از زمان قانونی ثبت سفارش کرده‌اند با توجه به عدم شفافیت و یا عدم امنیت سیستم بتوانند تاریخ ثبت سفارش را عوض و از تاریخ غیر قانونی خارج کنند.

کاهش قیمت خودروهای خارجی قطعی است

وی اضافه کرد سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان باید پاسخگوی افرادی باشد که پول نقد پرداخت کردند اما نمایندگی‌ها و گرین مارکت‌ها به دلیل افزایش قیمت خودروهای خارجی ، خودروهای خریداری شده را به آن‌ها تحویل نداده‌اند. بهرام پارسایی در مورد رای صادره دیوان عدالت اداری در رابطه با مصوبه جدید دولت و برگشت به مصوبه قبلی عوارض و تعرفه واردات خودرو گفت این رای لازم‌الاجراست. رای توقف افزایش تعرفه‌ها به معاونت حقوقی ریاست جمهوری و گمرک ابلاغ شده و ما منتظر این هستیم که هر چه سریع‌تر این دستور اجرا شود. بنابراین قطعا قیمت خودروهای خارجی کاهش پیدا می‌کند.

رئیس کمیته اقتصادی کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی ادامه داد:

تولید خودروی ما زیاد است و از نظر میزان تولید در میان 20 کشور اول جهان هستیم، اما از نظر کیفیت جایگاهی نداریم. باید بتوانیم کاری کنیم که خودروسازان ما به میزان پولی که دریافت می‌کنند، خدمات ارائه کنند. طرح دو فوریتی ساماندهی خودرو در اریبهشت 97 در صحن مجلس ارائه می‌شود که 217 نفر از نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی، این طرح را امضا کرده‌اند.

وی همچنین خاطرنشان کرد که متاسفانه در حال حاضر هیچ سازمانی مسئولیت قیمت‌گذاری خودروهای داخلی را بر عهده نمی‌گیرد و هیچ نظارتی بر آن‌ها نیست و تنها طبق اظهارات خود خودروسازان، قیمت‌گذاری صورت می‌گیرد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

8 دیدگاه

  1. چقدر هزار تا تک تومن حتما

  2. تا با چشای هخودم نبینم باور نمیکنم

  3. میخوان ماشین داخلی رو گرون کنن