رجیستری تبلت

طرح رجیستری تبلت پس از رفع موانع واردات آغاز می‌شود

طرح رجیستری تبلت های سیم کارت‌خور از سال آینده آغاز می‌شود. معاون ستاد مبارزه با قاچاق کالا از برنامه‌ریزی برای رفع موانع واردات رسمی تبلت‌ها در جهت رجیستری این کالا خبر داد.

حمیدرضا دهقانی نیا، معاون ستاد مبارزه با قاچاق کالا اظهار کرد مطابق با طرح تعریف شده در ساماندهی بازار تجهیزات سیم کارت‌خور، اجرای طرح ثبت و شناسه‌دار کردن تبلت‌ها نیز الزامی شده است. بر همین اساس به دنبال مکانیزمی برای اجرای این قانون هستیم. به گفته دهقانی نیا در فرایند رجیستری تبلت ، اکنون با موضوع تصحیح و تطبیق فرایند رسمی واردات این محصول مواجه هستیم که پس از انجام اقدامات لازم، رجیستری تبلت نیز آغاز می‌شود.

مشکل شارژرهای سه تیغه

معاون ستاد مبارزه با قاچاق کالا در ادامه افزود:

مشکلی که اکنون در واردات رسمی تبلت وجود دارد این است که تبلت‌های با برند تجاری معتبر با شارژر سه تیغه وارد کشور می‌شوند، اما استاندارد کشور ما این شارژرها را مورد پذیرش قرار نمی‌دهند و شارژرها باید دو تیغه باشند. مشکل اینجاست که تولید این شارژرها از ابتدا به صورت سه تیغه بوده است. در این راستا، یکی از موانعی که واردات رسمی این کالا را با مشکلاتی همراه کرده، این موضوع است.

زمان آغاز رجیستری تبلت

وی بر کنترل کردن بازار تبلت و شفاف‌سازی این بازار تاکید کرد و گفت قانون رجیستری به تمامی تجهیزات سیم کارت‌خور مربوط می‌شود و در حال حاضر تبلتی وجود ندارد که مردم از آن استفاده کنند و سیم کارت‌خور نباشد. به همین دلیل موضوع رجیستری تبلت در دستور کار قرار دارد، اما زمان انجام آن در سال آینده به رفع موانع واردات رسمی این کالا برمی‌گردد.

لازم به ذکر است که طرح ثبت و شناسه‌دار کردن تجهیزات سیم کارت‌خور از مهرماه امسال برای گوشی‌های موبایل آغاز شد و هم‌اکنون بیشتر برندهای موجود در بازار مشمول طرح رجیستری شده‌اند. بر همین اساس قرار است در فاز بعدی طرح ثبت و شناسه‌دار کردن تجهیزات سیم کارت‌خور، رجیستری تبلت ها نیز در دستور کار قرار بگیرد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

6 دیدگاه

  1. کاش وای‌فای ماهواره‌ای مجانی زودتر بیاد

  2. گوشی قانونی ریجستری شده
    باید با ویپی ان بری از گوگل پلی دانلود کنی
    هه

  3. از این به بعد بخدا لبت تابو کامپیوترم ریجستری میکنن