برند گیمینگ

بهترین برندهای تولید کننده محصولات گیمینگ در جهان

با گرم شدن تب علاقه به بازی‌های ویدیویی و نیازمندی به سخت افزارهای قدرتمند، غول‌های سخت افزاری که بازار کامپیوتر را در دست دارند نیز به فکر جدا کردن محصولات عادی از محصولات مخصوص بازی خود شده و بیشتر آنان دست به تاسیس برند گیمینگ مخصوص خود زدند که در این مقاله قصد معرفی شماری از معروف‌ترین آنان را داریم.

بیشتر برندهای گیمینگ بزرگ در واقع زیرمجموعه‌ای از کمپانی‌های سخت افزاری بزرگ هستند. در طراحی و ساخت این محصولات، مهندسان سخت افزار می‌کوشند تا با سنگ تمام گذاشتن، محصولی با بالاترین قابلیت‌های روز و استانداردها را برای کاربران طراحی کنند. البته اشاره به این نکته نیز خالی ز لطف نیست که محصولاتی که توسط برندهای گیمینگ عرضه می‌شوند، قیمتی بالاتر از محصولات عادی دارند، حتی اگر از نظر سخت افزاری چندان متفاوت نباشند! در این مقاله به معرفی کوتاه شماری از این برندها پرداخته‌ایم.

برترین های گیمینگ

ریزر

برند گیمینگ

پیش از هر چیز به سراغ معروف‌ترین برند گیمینگ می‌رویم! ریزر (Razer) یک کمپانی آمریکایی است که تخصص آن ساخت محصولات بالارده برای بازی‌های ویدیویی است. از ماوس پد گرفته تا ماوس، کیبورد و لپتاپ‌های مخصوص بازی از جمله تولیدات ریزر هستند. موبایل‌های مخصوص بازی، اسپیکر، هدست، دسته بازی، کیف، لباس‌های گیمینگ و… نیز از دیگر محصولات ریزر هستند. محصولات این برند در ایران نیز یافت می‌شوند.

الین‌وِر

برند گیمینگ

الین‌ور (Alienware) نیز برند مخصوص گیمینگ از دیگر غول سخت افزاری آمریکایی، یعنی دل (Dell) است. محصولات الین‌ور چندان گسترده نیست و به کیس‌های از پیش آماده، لپتاپ‌های بالارده مخصوص بازی، مانیتور، ماوس، کیبورد، تقویت‌کننده گرافیکی، کیف و لباس محدود می‌شود. محصولات این برند در ایران نیز یافت می‌شوند.

استیل سریز

برند گیمینگ

استیل سریز (SteelSeries) یک برند گیمینگ دانمارکی است و در زمینه تولید لوازم جانبی کامپیوتر فعالیت دارد. ماوس، کیبورد، هدست، دسته بازی و ماوس پد از جمله محصولات این کمپانی هستند. ناگفته نماند استیل سریز همکاری نزدیکی با msi دارد و معمولا در لپتاپ‌های مخصوص بازی msi شاهد کیبورد و ماوس‌های استیل سریز هستیم. محصولات این برند در ایران نیز یافت می‌شوند.

آزیو

برند گیمینگ

آزیو (Azio) نیز یک کمپانی آمریکایی است که همچون استیل سریز در زمینه تولید لوازم جانبی کامپیوتری فعالیت دارد. اسپیکر، هدست، ماوس و کیبورد از محصولات این کمپانی هستند. ناگفته نماند محصولات این کمپانی بیشتر جنبه لوکس نیز دارند. یافتن محصولات آزیو در ایران آسان نیست و به نظر تنها راه خرید آنان استفاده از وبسایت‌های واسطه خرید است.

کوگار

برند گیمینگ

کوگار (Cougar) یک کمپانی آلمانی است که ایرفون، هدست، ماوس، کیبورد، فن و سیستم‌های خنک کاری، صندلی، پاور و کیس از جمله محصولات آن هستند. محصولات این برند معمولا در بازار ایران حضور دارند.

آمن

برند گیمینگ

آمن (OMEN) یک برند گیمینگ و زیرمجموعه‌ای از کمپانی بزرگ آمریکایی HP است. آمن محصولات رده بالا مخصوص بازی تولید می‌کند. از جمله تولیدات این برند گیمینگ می‌توان به کیس‌های آماده و لپتاپ‌های بالارده مخصوص بازی، مانیتورهای حرفه‌ای، ماوس و کیبورد و همچنین تقویت‌کننده‌های لپتاپ اشاره کرد. این تقویت‌کننده‌ها دارای کارت گرافیک و حافظه SSD هستند و در اجرای بازی‌های ویدیویی، به لپتاپ کمک می‌کنند. محصولات این برند در ایران یافت می‌شوند.

محصولا سری Y

برند گیمینگ

سری Y شامل خانوده‌ای از محصولات بالارده گیمینگ از کمپانی بزرگ چینی لنوو (Lenovo) است، اما یک برند گیمینگ حساب نمی‌شود. گستره محصولات سری Y نیز همچون محصولات برند آمن و شامل کیس‌های آماده و لپتاپ‌های بالارده، هدست، کیبورد، ماوس، مانیتور و گیم است. محصولات این برند در ایران یافت می‌شوند.

XPG

برند گیمینگ

رم‌های RGB از برند XPG با قابلیت همسان شدن با سیستم نورپردازی ایسوس

این برند گیمینگ زیرمجموعه‌ای از غول نیمه‌هادی ساز تایوانی یعنی ای‌دیتا (adata) است. XPG کوتاه شده عبارت “Xtreme Performance Gear” به معنی «ابزارهای فوق کارا» است. محصولات این کمپانی شامل حافظه‌های SSD رده بالای داخلی در انواع ساتا و M2 و همچنین حافظه SSD خارجی، ماژول‌های رم، هارد خارجی، خنک‌ کننده‌ها، ماوس و ماوس پد، هدست، هندزفری و… است. در مقایسه با محصولات عادی adata، محصولات XPG کیفیت و کارایی بالاتری دارند. محصولات این برند در ایران یافت می‌شوند.

اُورِس

برند گیمینگ

اُورِس (AORUS) یک برند گیمینگ رده بالا از غول سخت افزاری تایوانی یعنی گیگابایت (Gigabyte) است. گیگابایت از بزرگترین و اصلی‌ترین سازندگان کارت گرافیک و مادربرد می‌باشد. محصولات اورس نیز شاهکارهای گیگابایت در زمینه سخت افزاری است و شامل مادربرد، کارت گرافیک، تقوت کننده گرافیکی، لپتاپ‌های مخصوص بازی، ماوس، ماوس‌ پدهای فوق حرفه‌ای مخصوص بازی، کیبورد، سیستم خنک کننده پردازنده، شاسی کیس، هدست و ایرفون،‌ کیف، کول پد لپتاپ و حتی صندلی مخصوص بازی است.

برند گیمینگ

البته محصولات سری اورس اشتراکاتی با دیگر محصولات گیگابایت نیز دارند؛ برای نمونه در کارت گرافیک‌های اورس نیز شاهد استفاده از سیستم خنک کاری معروف گیگابایت موسوم به ویندفورس (WINDFORCE) هستیم که از حق نگذریم یکی از بهترین‌ها در نوع خود است و به لطف آن، کارت‌ گرافیک‌های گیگابایت یکی از خنک‌ترین‌ها کارت گرافیک‌ها به شمار می‌روند. خوشبختانه محصولات اورس به ویژه کارت‌های گرافیکش در ایران یافت می‌شوند.

میونیکس

برند گیمینگ

میونیکس (MIONIX) یک برند گیمینگ سوئدی با تولیداتی شامل ماوس و ماوس پد، کیبورد و متعلقات کیبورد است. محصولات این برند در ایران یافت نمی‌شوند و یا پیدا کردنشان بسیار سخت است.

گیمینگ جی سریز

برند گیمینگ

گیمینگ جی سریز (Gaming G Series) نیز متعلق به دیگر غول سخت افزاری تایوانی یعنی msi است و وضعیتی مشابه سری Y دارد؛ به این معنی که یک برند مجزا نیست و در اصل خانوده‌ای از محصولات است. در محصولات بالارده msi، شاهد نماد گیمیگ جی سریز و نشان اژدهای نقره‌ای آن هستیم. محصولات این خانواده شامل لپتاپ‌های بازی، کارت گرافیک، مادربرد، کیس‌های از پیش آماده، مانیتور، ماوس و کیبورد، ماوس پد، کیف، هدست و سیستم‌های خنک کاری است. محصولات این برند در بازار ایران نیز حضور دارند.

شارکون

برند گیمینگ

شارکون (Sharkoon) نیز یک برند گیمینگ آلمانی است که به تولید شاسی کیس و پاور، هارد دیسک داخلی و خارجی، هاب، صندلی گیمینگ، ماوس و ماوس پد، کیبورد، هدست، کیف و دیگر متعلقات مربوطه می‌پردازد. محصولات این برند در ایران یافت نمی‌شوند.

اوریجین

برند گیمینگ

اوریجین (Origin) یک برند مستقل همچون ریزر است. این کمپانی آمریکایی در سال 2009 توسط شماری از کارکنان اسبق الین‌ور بنیان‌گذاری شد. محصولات این کمپانی به کیس‌های از پیش آماده،‌ لپتاپ‌های بازی و محصولات واقعیت مجازی محدود است. پیدا کردن محصولات اوریجین در بازار ایران کار آسانی نیست و تقریبا غیرممکن است.

وایپر

برند گیمینگ

وایپر (Viper) نیز یک برند گیمینگ متعلق به کمپانی آمریکایی پتریوت (Patriot) است. پتریوت را با حافظه‌های SSD، فلش مموری، کارت‌های حافظه، ماژول‌های رم باکیفیتش می‌شناسیم. این کمپانی در سال 1985 پایه‌گذاری و در دره سیلیکون معروف واقع شده است. محصولات برند گیمینگ وایپر نیز شامل هدست، ماوس، کیبورد، فلش مموری‌های بالارده و همچنین ماژول‌های رم است. محصولات این برند در بازار ایران یافت می‌شوند.

مد کتز

برند گیمینگ

مد کتز (MAD CATZ) یک کمپانی آمریکایی و یک برند گیمینگ است که در زمینه تولید انواع ماوس و ماوس پد، کیبورد و هدست حرفه‌ای فعالیت دارد. محصولات این برند در بازار ایران یافت می‌شوند.

آسترو، سایتک و سری G

برند گیمینگ

آسترو (Astro) یک برند گیمینگ دیگر متعلق به کمپانی سوئیسی لاجیتک (Logitech) است. لاجیتک را به واسطه کیبورد، ماوس و اسپیکرهای فوق العاده با کیفیتش می‌شناسیم. برند آسترو نیز به صورت تخصصی تنها به تولید هدست، کنترلر صوتی، دسته بازی و متعلقات این دو محصول و همچنین کیف می‌پردازد.

برند گیمینگ

سایتک (Saitek) نیز دیگر برند گیمینگ از لاجیتک است که به صورت تخصصی تنها در زمینه تولید جوی استیک هدایت هواپیما و فضاپیما و همچنین فرمان و پدال فعالیت دارد.

برند گیمینگ

محصولات سری G لاجیتک نیز وضعی مشابه محصولات سری Y از لنوو دارند؛ یعنی خانوده‌ای از محصولات مخصوص گیمینگ هستند،‌ اما یک برند نیستند. محصولات سری G شامل ماوس و ماوس پد، کیبرد، هدست، اسپیکر، وبکم، ایرفون، دسته بازی، جوی استیک،‌فرمان و دنده و دیگر ملزومات شبیه سازی وسایل نقلیه هستند.

محصولات آسترو در ایران یافت نمی‌شوند، محصولات سایتک نیز به نظر در بازار حضور ندارند،‌ اما محصولات سری G در بازار ایران موجودند.

آرماگدون

برند گیمینگ

آرماگدون (Armaggeddon) یک کمپانی سنگاپوری و فعال در زمینه ساخت محصولات گیمینگ است. تولیدات این کمپانی شامل ماوس، کیبورد، هدست و اسپیکر، شاسی کیس، فن و پاور است. محصولات این برند در بازار ایران یافت نمی‌شوند.

پردتور

برند گیمینگ

پردتور (Predator) نیز یک برند گیمینگ از دیگر غول تایوانی یعنی ایسر (acer) است. محصولات پردتور شامل کیس‌های از پیش آماده، لپتاپ‌های رده بالا، تبلت‌های اندرویدی بسیار قدرتمند مخصوص بازی، مانیتور، پروژکتور، هدست، ماوس و ماوس پد، کیف و کوله پشتی است. پردتور محصولات فوق العاده باکیفیتی تولید می‌کند و از جمله برندهای گیمینگ سرشناس است. خوشبختانه محصولات پردتور در ایران نیز حضور دارند.

تراست مستر

برند گیمینگ

تراست مستر (Thrustmaster) یک کمپانی آمریکایی است که تنها در زمینه تولید هدست، دسته بازی، جوی استیک خلبانی و دیگر کنترلرهای کابین هواپیما، فرمان،‌ پدال، دنده، صفحه نمایش خودرو برای شبیه‌سازها و بازی‌ها فعالیت می‌‌کند. محصولات این برند در ایران نیز یافت می‌شوند اما کمیاب هستند.

کیوپد

برند گیمینگ

کیوپد (QPAD) یک برند گیمینگ قدیمی از سوئد است که در سال 1992 تاسیس شد. ماوس و ماوس پد، کیبورد، هدست، ایرفون از تولیدات این کمپانی هستند. محصولات این برند در ایران یافت نمی‌شوند.

NZXT

برند گیمینگ

NZXT یک کمپانی آمریکایی و فعال در زمینه ساخت شاسی کیس، خنک کننده‌های آبی و بادی و فن، مادربورد، کیت‌های نورپردازی، پاور، هاب و کنترلر سرعت فن است. محصولات این برند در ایران یافت نمی‌شوند.

مکس

برند گیمینگ

مکس (Max) یک کمپانی آمریکایی و فعال در زمینه ساخت کیبورد، سیستم‌های نورپردازی کامپیوتر و متعلقات این دو محصول است. محصولات این برند در ایران یافت نمی‌شوند.

کورسیر

برند گیمینگ

رم‌های RGB کورسیر از خامواده ونجنس

کورسیر (Corsair) نیز کمپانی آمریکایی و از جمله بزرگترین برندهای گیمینگ محسوب می‌شود. ماژول‌های رم این کمپانی به ویژه ماژول‌های خانواده ونجنس (Vengeance) و دومیناتور (Dominator) شهرت بسیار بالایی دارند و در بسیاری از رده‌بندی‌های صورت گرفته توسط وبسایت‌های تخصصی، همواره به عنوان بهترین ماژول‌های رم شناخته شده‌اند. دو رقیب اصلی کورسیر در زمینه رم نیز جی‌.اسکیل تایوانی و کینگستون آمریکایی هستند.

برند گیمینگ

محصولات کورسیر بسیار متنوع بوده و از اصلی‌ترین انتخاب‌های گیمرهای بزرگ بین المللی هستند. شاسی کیس، کیس‌های از پیش آماده، کیبورد، ماوس و ماوس پد، هدست، سیستم‌های خنک کننده آبی و بادی حرفه‌ای برای کارت گرافیک و پردازنده و رم، فن کیس، فلش مموری، ماژول‌های رم، پاور برای کامپیوتر، لوازم جانبی برای ماوس و کیبورد و دیگر سخت افزارهای داخل کیس، انواع حافظه‌های SSD شامل انواع ساتا، M2 و PCIe AIC، همکاری با msi برای تولید خنک کننده آبی کارت گرافیک، کیت‌های نورپردازی داخل کیس و کنترلر فن، صندلی مخصوص بازی و همچنین پوشاک گیمرها با برند کورسیر از جمله تولیدات این کمپانی هستند.

برند گیمینگ

کیش از پیش آماده کورسیر وان

محصولات این برند اخیرا در بازار ایران یافت نمی‌شوند. پس از گفتگو با شرکت وارد کننده محصولات کورسیر متوجه شدم به دلیل ناپایداری نرخ ارز، شرکت مذکور فعلا تصمیمی برای واردات محصولات این برند آمریکایی ندارد.

فنتیک گیر

برند گیمینگ

فنتیک گیر (Fnatic Gear) یک کمپانی انگلیسی است و در زمینه تولید انوع ماوس و ماوس پد، کیبورد، هدست و ایرفون فعال است. البته این کمپانی در اصل یک مجموعه از تیم‌های مختلف و بین المللی بازی‌های ویدیویی است که اقدام به عرضه محصولات شخصی سازی شده خود کردند. محصولات این کمپانی انتخاب بسیاری از گیمرهای سرشناس و معروف همچون جان آستروم، آدام شاه، جکی مائو، جانسن اولفسن، رابین بونکوئیست و فردی جانسون هستند. محصولات این برند در بازار ایران یافت نمی‌شوند.

هاف

برند گیمینگ

هاف (HOF) کوتاه شده عبارت “Hall of Fame” و به معنی «تالار بزرگان» است. هاف نام یک خانواده از سخت افزارهای کامپیوتری ساخت کمپانی هنگ کنگی گلکس (Galax) است. البته گلکس خود حاصل ادغام کمپانی اروپایی KFA2 و گلکسی‌ تکنالوجی (GALAXY Technology) بود. گلکس در زمینه تولید کارت گرافیک، ماژول‌های رم و حافظه‌های SSD در انواع ساتا و PCIe AIC فعال است. این کمپانی بالارده‌ترین محصولات خود را با نام تجاری هاف به بازار عرضه می‌کند. مشخصه ظاهری مشترک محصولات هاف، رنگ سفید مات زیبای آنان است. محصولات برند گلکس و خانواده هاف در ایران نیز یافت می‌شوند.

وی پرو

برند گیمینگ

وی پرو (Vpro) یک برند گیمینگ متعلق به کمپانی چینی رپو (Rapoo) است. رپو در زمینه تولید ماوس و کیبورد فعال است. محصولات وی پرو نیز تنها به کیبورد، ماوس و ماوس پد مخصوص بازی محدود است. محصولات رپو و وی پرو در ایران نیز یافت می‌شوند.

تی‌تی ائی‌اسپرتس

برند گیمینگ

 

این برند نیز یک برند گیمینگ و زیرمجموعه‌ای از کمپانی تایوانی ترماتک (Thermaltake) است. ترمالتک در زمینه تولید پاور، شاسی کیس، کیت‌های نورپدازی و سیستم‌های خنک کاری آبی و بادی و همچنین فن برای کامپیوترهای دسکتاپ فعالیت دارد. برند تی‌تی ائی‌اسپرتس (Tt esports) نیز محصولاتی شامل ماوس، کیبورد، ماوس پد، صندلی مخصوص بازی، دسته بازی، اسپیکر و دیگر متعلقات این محصولات را تولید می‌کند. محصولات این برند در ایران یافت می‌شوند.

جی.اسکیل

برند گیمینگ

رم‌های RGB جی.اسکیل مدل ترایدنت زد

جی.اسکیل (G.SKILL) یک کمپانی تایوانی بسیار مهشور در زمینه تولید ماژول‌های رم است. رم‌های خانواده ریپجاوز (Ripjaws) و ترایدنت (Trident) این کمپانی بسیار مشهور و با کارایی بسیار بالا هستند. پاور، انواع حافظه‌های SSD شامل انواع ساتا، M2 و PCIe AIC، فلش مموری، خنک کننده رم، ماوس و ماوس پد، کیبورد و هدست مخصوص بازی از محصولات این کمپانی هستند. جی.اسکیل همواره این افتخار را داشته تا در بسیاری مواقع سریع‌ترین رم‌های دنیا از نسل‌های مختلف را معرفی کند. محصولات بی‌نظیر جی.اسکیل در ایران نیز یافت می‌شوند.

زووی

برند گیمینگ

زووی (Zowie) یک برند گیمینگ از کمپانی تایوانی بنکیو (BenQ) است. بنکیو به لطف پروژکتور و مانیتورهای با کیفیتش شناخته می‌شود و برند زووی نیز شامل محصولات فوق العاده باکیفیتی شامل مانیتور، ماوس و ماوس پد، کیبورد، سیستم‌های صوتی، میز کامپیوتر مخصوص بازی و دیگر لوازم جانبی و متعلقات مربوطه است. محصولات این برند در ایران نیز یافت می‌شوند.

رو‌ک‌کت

برند گیمینگ

رو‌ک‌کت (RocCat) یک برند گیمینگ آلمانی دیگر مشابه کوگار است. محصولات این کمپانی شامل ماوس و ماوس پد، کیبورد، هاب، هدست و ایرفون و همچنین دیگر محصولات راحتی برای گیمرهاست. محصولات این برند در بازار ایران یافت نمی‌شوند.

تی-فورس

برند گیمینگ

تی-فورس (T-Force) نیز یک خانواده شامل محصولات بالارده مخصوص بازی از کمپانی تایوانی تیم گروپ (Team Group) است. محصولات این برند شامل ماژول‌های رم، حافظه‌های SSD نوع M2 و ماوس پد است. محصولات این برند در ایران نیز یافت می‌شوند.

کولر مستر

برند گیمینگ

شماری از محصولاتی که کورسیر در نمایشگاه CES 2018 رونمایی کرد

همگی کمپانی تایوانی کولر مستر (Cooler Master) را به واسطه سیستم‌های خنک کننده عالی و پاورهای بی مانندش با خازن‌های ژاپنی‌اش می‌شناسیم. پاورهای خانواده کولرمستر مستروات (MasterWatt) یکی از برترین پاورهای ساخته‌ شده در دنیا است که از شاهکارهای این برند تایوانی است. دیگر محصولات این کمپانی شامل ماوس و کیبورد، ماوس پد، هدست و ایرفون، انواع فن و خنک کننده لپتاپ، کیت‌های نورپردازی، هاب و وسایل راحتی گیمرها هستند.

برند گیمینگ

این کمپانی همچنین شامل یک برند گیمینگ دیگر به نام سی‌ام استورم (CM Storm) است که برخی محصولات خود همچون برخی پاورهای بالارده،‌ ماوس و کیبورد را با این برند به بازار عرضه می‌کند. محصولات کولر مستر در بازار ایرن حضور دارند.

تسورو گیمینگ

پاور کولرمستر مستروات 1200 یکی از برترین پاورهای ساخته‌ شده در دنیا است که از شاهکارهای این برند تایوانی است.

تسورو گیمینگ (Tesoro Gaming) یک برند گیمینگ آمریکایی است و محصولاتش شامل انوع ماوس و ماوس پد، کیبورد، هدست، ایرفون و صندلی مخصوص بازی هستند. محصولات این برند در ایران یافت نمی‌شوند.

گامدیاس

برند گیمینگ

گامدیاس (Gamdias) نیز یک کمپانی آمریکایی است. این برند گیمینگ در زمینه تولید ماوس و ماوس پد، کیبورد، هدست، هاب، دستکش گیمینگ، صندلی مخصوص بازی، پاور، انواع فن با نورپردازی و خنک کننده‌های آبی فعال است. برخی محصولات گامدیاس در ایران نیز یافت می‌‌شوند.

بلادی

برند گیمینگ

اِی‌فورتک (A4Tech) یک کمپانی تایوانی و فعال در زمینه تولید انواع ماوس و کیبورد، ماوس پد، اسپیکر، هدست، وبکم و هاب است. دیگر برند گیمینگ زیرمجموعه آن یعنی بلادی (Bloody) نیز در زمینه تولید کالاهایی مشابه فعال است که البته کیفیت بلاتری نسبت به محصولات عادی ای‌فورتک دارند. محصولات این برند در ایران یافت می‌شوند.

دس کیبورد

برند گیمینگ

دس کیبورد (Das Keyboard) نیز یک برند گیمینگ آمریکایی دیگر است که در حوزه تولید ماوس، کیبورد، ماوس پد و دیگر متعلقات مربوطه فعال است. دس کیبورد در زمینه تولید کیبورد بسیار معروف است و سریع‌ترین تایپیست جهان نیز از کیبوردهای این برند استفاده می‌کند. متاسفانه محصولات دس کیبورد در ایران یافت نمی‌شوند.

زالمن

برند گیمینگ

زالمن (Zalman) یک برند گیمینگ از کره جنوبی است. تولیدات زالمن شامل انوع خنک کننده‌های آبی و بادی برای قطعات کامپیوتر و همچنین فن برای کیس، انواع شاسی کیس،‌ انواع پاور، ماوس و ماوس پد، کیبورد، انواع هدست و اسپیکر، کارت صدا، فلش مموری و هاردهای خارجی ایمن دارای قفل سخت افزاری است. محصولات این برند همچون گذشته به سختی در بازار یافت می‌شوند.

جی ایکس گیمینگ

برند گیمینگ

جی ایکس گیمینگ (GX Gaming) یک برند گیمینگ متعلق به کمپانی قدیمی و نام آشنای تایوانی جنیوس (Genius) است. جنیوس خود در زمینه تولید ماوس، کیبورد، هدست،‌ هدفون و اسپیکر فعالیت دارد. محصولات بالارده گیمینگ این کمپانی نیز با برند جی ایکس گیمینگ به بازار عرضه می‌شوند که شامل ماوس، کیورد، هدست و اسپیکر است. محصولات جی ایکس گیمینگ و جنیوس در ایران نیز یافت می‌شوند.

انرمکس

برند گیمینگ

خنک کننده مایع انرمکس برای پردازنده مجهز به نورپردازی RGB

انرمکس (Enermax)  نیز کمپانی تایوانی و مشابه زالمن است. محصولات انرمکس نیز شامل انواع کولرهای بادی و آبی، فن، پاور و شاسی کیس، کول پد، هدست و ایرفون است. از جمله محصولات معروف انرمکس می‌توان به فن‌های ماگما اشاره کرد که ضمن بی‌صدا بودن، تا دمای 85 سلسیوس بالای صفر نیز کار می‌کنند! محصولات انرمکس در ایران یافت می‌شوند.

هایپرایکس

برند گیمینگ

رم‌های RGB هایپرایکس

هایپر ایکس (HyperX) برند تخصصی گیمینگ متعلق به کمپانی بزرگ آمریکایی کینگستون (Kingston) است. کینگستون یکی از بزرگترین سازندگان ماژول‌های رم و حافظه‌های SSD در دنیاست و محصولات برند گیمینگ آن نیز شامل ماژول‌های رم، حافظه‌های SSD در انواع ساتا، M2 و PCIe AIC، فلش مموری‌ها، هدست، ماوس و ماوس پد و همچنین کیبورد است. ماژول‌های رم هایپرایکس نیز در کنار ماژول‌های رم جی.اسکیل و کورسیر از برترین‌ها می‌باشند و در شمار زیادی از رده‌بندی‌ها موفق به کسب عنوان برترین ماژول رم موجود در بازار شدند. محصولات این برند در بازار ایران نیز یافت می‌شوند.

فیلکو

برند گیمینگ

فیلکو (Filco) یک کمپانی ژاپنی که فقط کیبورد تولید می‌کند. محصولات این برند بسیار باکفیت هستند و متاسفانه در بازر ایران یافت نمی‌شوند.

EVGA

هایپرایکس

EVGA یک کمپانی سخت افزاری آمریکایی است که محصولاتش شدیدا در بین گیمرهای حرفه‌ای محبوب هستند. این برند پرفروش‌ترین برند کارت گرافیک در آمریکا و انگلیس است و البته تنها به صورت انحصاری با انویدیا همکاری می‌کند. مادربوردهای این محصول نیز تنها با پردازنده‌های اینتل سازگار بوده و خبری از AMD نیست. محصولات EVGA شامل مادربورد، کارت گرافیک، پاور، لپتاپ‌های بالارده مخصوص بازی، شاسی کیس، انواع خنک کننده‌های آبی و بادی و همچنین فن کیس، ماوس و ماوس پد است.

برند گیمینگ

نماد گینگ پین روی بورد یک کارت گرافیک GTX 1080 Ti ازبرند EVGA

ائی‌وی‌جی‌اِی همچنین با همکاری گیمرها و اورکلاک کننده‌های معروف اقدام به شخصی سازی محصولات خود می‌کند. از جمله معروف‌ترین این محصولات می‌توان به کارت گرافیک‌های سری کینگ‌پین (K!ngP!n) اشاره کرد که توسط اورکلاک کننده معروف آمریکایی وینس لوسیدو ملقب به کینگ‌پین اورکلاک شده‌انده. محصولات EVGA در بازار ایران نیز یافت می‌شوند.

و اما راگ!

برند گیمینگ

گل سرسبد برند‌های گیمینگ را در انتهای مقاله به شما معرفی می‌کنیم. راگ (ROG) یک برند گیمینگ متعلق به بزرگترین سازنده مادربرد و کارت گرافیک، یعنی کمپانی تایوانی ایسوس (Asus) است. واژه ROG کوتاه شده عبارت “Republic Of Gamers” و به معنی «جمهوری گیمرها» است. محصولات راگ در کنار کیفیت ساخت بالا، کارایی فوق العاده‌ای نیز دارند.

برند گیمینگ

کارت گرافیک GTX 1080Ti مدل راگ پوسایدن؛ مجهز به سیستم خنک کاری ترکیبی بادی و آبی!

یکی از مزایای کارت گرافیک‌های ایسوس و البته راگ نسبت به دیگر سازندگان این است که خط تولید کارت گرافیک‌های ایسوس تماما ماشینی بوده و عدم حضور انسان در آن، هرگونه خطای انسانی را برطرف کرده است. محصولات راگ سنگ تمام مهندسان ایسوس هستند و البته از گرانترین محصولات بازار به شمار می‌روند.

برند گیمینگ

محصولات راگ شامل لپتاپ‌های بالارده، گوشی موبایل‌ بالارده اندرویدی مخصوص بازی، کیس‌های از پیش آماده، مانیتورهای فوق حرفه‌ای، مادربورد، کارت گرافیک، ماوس و ماوس پد، کیبورد، انواع هدست، کارت صدا، مودم و روتر و لوازم جانبی همچون کیف است.

برند گیمینگ

رم‌های RGB جیل ایوو ایکس

همچنین برخی سازندگان سخت افزاری نیز با ساخت محصولات بالارده و بی‌نقص، سعی می‌کنند تا استاندارد و تاییدیه راگ را برای محصولات خود از ایسوس دریافت کنند. از جمله محصولاتی که موفق به دریافت گواهی جمهوری گیمرها شده‌اند می‌توان به ماژول‌های رم دومیناتور پلاتینیوم ساخت کورسیر، ایوو ایکس (EVO X) ساخت کمپانی تایوانی جِیل (GEIL)، دارک راگ از تیم گروپ، شاسی کیس ژنوم از دیپ کول (Deep Cool) و شاسی نوکتیس 450 از کمپانی NZXT اشاره کرد.

خوشبختانه تقریبا تمامی محصولات راگ در بازار ایران یافت می‌شوند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. ن پول بازی کردن داریم نه وقتش