های کی 970

هواوی بورد توسعه HiKey 970 مجهز به هوش مصنوعی را معرفی کرد

بورد توسعه های کی 970 (HiKey 970) توسط هواوی و لینارو معرفی شد. مزیت این بورد در مقایسه با رزبری پای‌های عادی بهره بردن از ویژگی‌های هوش مصنوعی تراشه موبایل کایرین 970 است.

هواوی در همکاری با شرکت لینارو، بورد توسعه های کی 970 را معرفی کرد که در واقع یک پلتفرم توسعه هوش مصنوعی به شمار می‌آید. های کی 970 در روز بیست و هشتم اسفند ماه و در جریان کنفرانس توسعه‌دهندگان لینارو در شهر هنگ کنگ معرفی شد.

ویژگی‌های بورد توسعه های کی 970

بورد توسعه های کی 970 شبیه به یک رزبری پای عادی است، با این تفاوت که بر پایه کایرین 970 به عنوان نخستین تراشه موبایل دارای واحد پردازش عصبی اختصاصی ساخته شده است. این محصول در واقع بهترین جایگزین برای رزبری پای‌های کنونی به شمار می‌آید.

رزبری پای در واق یک رایانه تک بوردی است که با وجود نبود دیسک سخت درون آن، با استفاده از حافظه‌های اس دی خود را راه‌اندازی می‌کند. یک رزبری پای در حالت عادی می‌تواند با سیستم عامل‌های مختلف راه‌‌اندازی شود، اما بورد توسعه HiKey 970 بیشتر برای اندروید کاربر دارد.

برای توسعه HiKey 970 از تکنولوژی موبایل شرکت ARM استفاده شده و بیشتر برای توسعه‌ اپلیکیشن‌های اندروید کاربرد دارد. البته نباید فراموش کرد سیستم عامل اندروید به نحوی است که بر روی معماری‌های مختلف کار می‌کند.

به لطف وجود واحد پردازش شبکه عصبی تراشه کایرین 970 در بورد توسعه HiKey 970 توسعه‌دهندگان خواهند توانست بهتر از الگوریتم‌های ماشین لرنینگ استفاده کرده و ربات‌هایی هوشمند بسازند. متاسفانه قیمت محصول هنوز مشخص نشده است، اما از نیمه‌‌های ماه آوریل (اواخر فروردین) به بازار عرضه خواهد شد. انتظار نداریم قیمت آن در مقایسه با HiKey 960 دویست و چهل دلاری کمتر باشد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. هواوی این همه ادعای هوش مصنوعیش میشه هنوزم هیچی نیست خب