حافظه اس اس دی 100 ترابایتی

نیمباس دیتا نخستین حافظه اس اس دی 100 ترابایتی را معرفی کرد

اولین حافظه اس اس دی 100 ترابایتی دنیا توسط نیمباس دیتا معرفی شد. حافظه SSD دارای 100 ترابایت ظرفیت نیمباس دیتا ExaDrive DC100 نام داشته و دومین ویژگی مهم آن، داشتن مصرف انرژی بسیار پایین است.

ماه گذشته، سامسونگ در زمینه تولید حافظه‌های اس اس دی رکوردشکنی کرد. محصول جدید این شرکت، یک یونیت 2.5 اینچی با ظرفیت 30 ترابایت بود. در حالی که تصور می‌شد محصول بعدی با افزایش 10 الی 20 واحدی نهایتا 50 ترابایت ظرفیت خواهد داشت، نیمباس دیتا همه را شگفت‌زده کرد.

اولین حافظه اس اس دی 100 ترابایتی

ExaDrive DC100 یک حافظه اس اس دی 3.5 اینچی بوده و دارای 100 ترابایت ظرفیت است! این محصول را باید به عنوان اولین حافظه اس اس دی 100 ترابایتی در دنیا شناخت. اگرچه تلاش سامسونگ برای ارائه یک حافظه اس اس دی ایده‌آل، ترکیب ظرفیتی بسیار بالا با سرعت خواندن و نوشتن اطلاعات زیاد بود، اما در ExaDrive DC100، ظرفیت در اولویت اصلی قرار دارد، به همین دلیل سرعت خواندن و نوشتن آن 100 هزار واحد خروجی / ورودی در ثانیه بوده و توان عملیاتی آن در بهترین حالت ممکن به 500 مگابایت در ثانیه می‌رسد.

برای یک حافظه اس اس دی، این ارقام وضعیت متوسط محصول را نشان می‌دهند. با این حال، ExaDrive DC100 همچنان یک حافظه اس اس دی محسوب شده و از لحاظ سرعت و میزان عمر وضعیت بسیار بهتری در مقایسه با حافظه‌های اچ دی دی دارد. به همین دلیل اصلی‌ترین مشتریان آن، دیتاسنترها بزرگ محسوب می‌شود.

حافظه اس اس دی 100 ترابایتی

محصولات سری ExaDrive DC نیمباس دیتا در سال جاری و با ظرفیت‌های 50 ترابایت و 100 ترابایت به بازار عرضه خواهند شد. در حال حاضر تنها نسخه‌های آزمایشی نخستین حافظه اس اس دی 100 ترابایتی دنیا در دسترس بوده و فقط چند مشتری استراتژیک از آن استفاده می‌کنند، به همین دلیل قیمت محصول هنوز مشخص نیست. گفته شده قیمت آن برابر قیمت هر ترابایت حافظه‌های اس اس دی کنونی خواهد بود. ضرب کردن این مقدار در عدد 100 نشان می‌دهد حافظه ExaDrive DC100، قیمتی نجومی خواهد داشت!

به ادعای موسس و مدیر عامل نیمباس دیتا، میزان مصرف انرژی محصول جدید به ازای هر ترابایت، 85 درصد کمتر از محصولات مشابه است. به این ترتیب دیتاسنترهای بزرگ، در صورت جایگزین کردن تمامی حافظه‌های خود با آن، به خاطر کاهش بسیار زیاد میزان مصرف انرژی، در هزینه‌های خود صرفه‌جویی بسیار زیادی خواهند داشت.

نیمباس دیتا

به عقیده مدیر عامل شرکت، از آنجایی که قیمت حافظه‌های فلش همینطور کاهش پیدا می‌کند، ظرفیت، میزان مصرف انرژی و تراکم تبدیل به اصلی‌ترین فاکتورها به منظور کاهش قیمت‌ها برای شرکت‌ها خواهند شد. مزیت ExaDrive DC100، داشتن حافظه‌ای بسیار بیشتر در مقایسه با حافظه‌های اس اس دی متداول و از طرفی مصرف انرژی بسیار کمتر است که در نتیجه به کاهش هزینه‌های جاری منجر می‌شود.

در حال حاضر، شرکت‌های ارائه‌دهنده سرویس‌های فضای ابری، علاقه بسیار زیادی به استفاده از حافظه‌های اس اس دی دارند، اما قیمت این دسته از حافظه‌ها همچنان بسیار زیاد است. با گذر زمان، افزایش ظرفیت حافظه‌های این چنینی و از طرفی متداول شدن استفاده از آن‌ها، شاهد کاهش قیمت حافظه‌های اس اس دی خواهیم بود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

3 دیدگاه

  1. یکی از اینا داشته باشی دیگه نیازی نداری

  2. والا به کار من که نمیامد اینقدر زیاد

  3. دیگه هرجور فک میکنم حداقل پنجاه برار چیزیه که من میخام