سونی اکسپریا XZ2

عمر باتری اکسپریا XZ2 و XZ2 کامپکت از گلکسی S9 و S9 پلاس بیشتر است

نتایج تست عمر باتری سونی اکسپریا ایکس زد 2 (Sony Xperia XZ2) و اکسپریا ایکس زد 2 کامپکت (Xperia XZ2 Compact) منتشر شد. بر اساس آن، عمر باتری اکسپریا XZ2 و اکسپریا XZ2 کامپکت از پرچمداران تازه وارد سامسونگ بهتر است.

به خاطر افزایش اندازه و رزولوشن نمایشگرها، افزایش میزان حافظه رم و فضای ذخیره‌سازی و افزایش تعداد سنسورهای به کار رفته در گوشی های هوشمند، میزان عمر باتری روز به روز تبدیل به چالشی بزرگتر می‌شود. کاربران زیادی به منظور خرید یک گوشی هوشمند جدید، به این فاکتور توجه ویژه‌ای دارند. اما وضعیت عمر باتری اکسپریا ایکس زد 2 به عنوان پرچمدار سونی چگونه است؟

سونی اکسپریا XZ2

سونی تا پیش از این، از باتری‌های دارای ظرفیت‌های پایین در محصولات خود استفاده می‌کرد و ترجیح می‌داد دوام آن‌ها را به وسیله دست‌کاری‌های نرم افزاری افزایش بدهد، اما این مرتبه شاهد به کار رفتن یک باتری 3180 میلی‌آمپر ساعتی در سونی اکسپریا ایکس زد 2 هستیم که در مقایسه با باتری 2700 میلی‌آمپر ساعتی اکسپریا ایکس زد 1، بهبود زیادی پیدا کرده است. البته ظرفیت باتری مدل کامپکت سال جاری در مقایسه با مدل قبلی تفاوت زیادی نداشته و از 2700، اکنون به 2870 میلی آمپر ساعت رسیده است.

بهبود عمر باتری اکسپریا XZ2

میزان عمر باتری اکسپریا XZ2 نشان می‌دهد سونی در این زمینه حرف‌های زیادی برای گفتن داشته و کاربرانی که به دنبال یک پرچمدار دارای دوام باتری بالا هستند، باید این مدل را مد نظر قرار بدهند. اکسپریا ایکس زد 2 با یک مرتبه شارژ، هشت ساعت و پنجاه و چهار دقیقه دوام خواهد آورد که در مقایسه با اکسپریا ایکس زد 1 یک ساعت و ده دقیقه بیشتر است. برتری پرچمدار سال 2018 سونی زمانی مشخص می‌شود که بدانید نمایشگر 5.7 اینچی اکسپریا XZ2، نیم اینچ از صفحه نمایش پرچمدار سال گذشته بزرگتر است.

مقایسه عمر باتری اکسپریا XZ2 با دیگر پرچمداران

عمر باتری اکسپریا XZ2

همانند سال گذشته، مدل کامپت دارای دوام باتری خارق‌العاده‌ای است، اما میزان عمر باتری اکسپریا XZ2 کامپکت با وجود استفاده از تراشه‌ اسنپدراگون 845 دارای مصرف بهینه و از طرفی مجهز شدن به یک باتری دارای ظرفیت بیشتر، همچنان از اکسپریا XZ1 کامپکت کمتر است.

مدل جدید با یک مرتبه شارژ 9 ساعت و سیزده دقیقه دوام می‌آورد، در حالی که این میزان برای اکسپریا ایکس زد 1 کامپکت برابر یازده ساعت و نوزده دقیقه است! اصلی‌ترین دلیل این کاهش، ارتقای نمایشگر 4.6 اینچی دارای وضوح تصویر اچ‌دی مدل سال گذشته به صفحه نمایشی 5 اینچی مجهز به رزولوشن فول اچ‌دی در XZ2 کامپکت است.

با مقایسه میزان عمر باتری اکسپریا XZ2 با پرچمداران سامسونگ، به وضعیت بسیار بهتر آن پی‌ می‌بریم. حتی پرچمداران اپل نیز اکنون از نظر دوام باتری پشت سر اکسپریا ایکس زد 2 قرار می‌گیرند.

متاسفانه افزایش عمر باتری اکسپریا XZ2 و همچنین مدل کامپکت آن، به زیاد شدن مدت زمان لازم به منظور شارژ مجدد آن‌ها منجر شده است. مدت زمان لازم برای شارژ صفر تا صد باتری‌های این دو گوشی به ترتیب برابر 145 دقیقه (دو ساعت و بیست و پنج دقیقه) و 144 دقیقه (دو ساعت و بیست و چهار دقیقه) است. این در حالی است که هر دو گوشی از نسل سوم تکنولوژی شارژ سریع کوالکام پشتیبانی می‌کنند. در حال حاضر، وان پلاس 5 تی به لطف پشتیبانی از تکنولوژی شارژ سریع اختصاصی این شرکت (Dash Charge)، طی یک ساعت و نیم شارژ می‌شود.

سرعت شارژ باتری اکسپریا XZ2

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

7 دیدگاه

  1. من از همون اولم گفتم چه سامسونگ بخری چ آیفون چ سونی هیچ ضررری نمیکنی

  2. ایول به سونی یبار دیگه رو سفیدمون کردی

  3. اخه چطوری سونی رو با اس 9 مقایسه میکنید عمر باتری هم یک از هزاره بقیه چیزا اس 9 خیلی سر تره

  4. اینم یه تو دهنی بزرگ دیگه به سامسونگ

    • سونی چی هست که بخواد تو دهنی بزنه به سامسونگ…بهترین دوربین موبایل جهان تا الان…بهترین صفحه نمایش جهان و برترین محصول تو کنگره جهانی موبایل 2018 اس 9 شد…اگه سونی خوب بود اونجا یک نفر بهش نگاه میکرد…همه ی نگاهها سمت سامسونگ بوده و هست

      • اگه منظورتون سال 2018 هستش که تو این سال فقط دو گوشی پرچم دار معرفی شدن +s9و xz2 که از بین این دو اول شدن کار چندان سختی نیست ولی اگه منظورتون سال 2017 هستش باید بگم گه بهترین دوربین مربوط به گوگل پیکسل دو با امتیاز 98 بعد اون ایفون 8 و میت ده پرو با امتیاز 97 و سومی هم ایفون ایکس با امتیاز 92 بوده . بهتره یه نگاهی هم به قیمت محصولا ت سامسونگ بندازین ببینین واقعا ارزش خرید نسبت به قیمتشو داره یا نه به نظرمن با 4700000قیمت +s9 میشه یه تلویزون 4kخرید که حداقلش اینه که دیگه از دستت نمیوته پولیت به باد فنا نمیره در اخر شما باید صبر کنینن ببینن که پرچم دارای شرکتهای دیگه هم معرفی بشن بعد راجع به برتر بودنش بحث کنیم هنوز خیلی زوده