شرکت سهامی عام آمازون

آمازون با کنار زدن آلفابت دومین شرکت سهامی عام بزرگ دنیا شد

آمازون موفق شد با کنار زدن آلفابت، تبدیل به دومین شرکت سهامی عام بزرگ دنیا بعد از اپل شود. تبدیل شدن آمازون به دومین شرکت سهامی عام بزرگ جهان نشان می‌دهد سرعت پیشرفت آن بیش از چیزی است که تصور می‌کنیم.

یک ماه پیش طی انتشار گزارشی اعلام شد اگرچه آمازون اکنون پشت سر اپل و آلفابت (شرکت مادر گوگل) قرار دارد، اما بعید نیست با کنار زدن آن‌ها، تبدیل به اولین شرکت تریلیون دلاری تاریخ شود. دلیل این ادعا، افزایش 85 درصد ارزش سهام آمازون در بورس بود، در حالی که ارزش هر سهم اپل در همین بازه زمانی 24 درصد افزایش پیدا کرد. پس سرعت رشد آمازون به حدی است که با وجود عقب بودن شرکت از اپل در حال حاضر، می‌تواند آن را جلوتر بیندازد.

رقابت دو شرکت بسیار نزدیک است، به طوری که پیش‌بینی شده در ماه آگوست (مرداد – شهریور)، ارزش کل آمازون به یک تریلیون دلار برسد و اپل یک هفته بعد، به عنوان دومین شرکت تریلیون دلاری تاریخ معرفی شود. در روز سه شنبه، ارزش هر سهم آمازون با 2.7 درصد افزایش به هزار و پانصد و هشتاد و شش دلار رسید، در حالی که ارزش سهام‌های اپل و آلفابت هر کدام به ترتیب 0.03 درصد و 0.19 درصد کاهش داشت. به این ترتیب ارزش هر یک سهم اپل به صد و هفتاد و پنج دلار و برای آلفابت به هزار و نود و هفت دلار رسید.

شرکت سهامی عام آمازون

در نتیجه این تغییرات، آمازون با کنار زدن آلفابت دومین شرکت سهامی عام بزرگ دنیا شد و پشت سر اپل قرار گرفت. در حال حاضر ارزش کل این شرکت برابر 768.04 میلیارد دلار است. پشت سر آن آلفابت با ارزش کل 761.42 میلیارد دلار قرار دارد. هر دو شرکت در تعقیب اپل با ارزش کل 889.17 میلیارد دلار هستند.

همانطور که می‌بینید، بین ارزش کل دو شرکت اپل و آمازون 121 میلیارد دلار اختلاف وجود دارد، اما سرعت رشد 85 درصدی شرکت تحت اختیار ثروتمندترین مرد دنیا (جف بزوس) در مقایسه با سرعت رشد 24 درصدی اپل سبب می‌شود تا پنج ماه دیگر از آن پیشی گرفته و تبدیل به اولین شرکت دارای ارزش یک تریلیون دلار شود.

البته در روز دوازدهم مارس، اپل تبدیل به نخستین شرکت دارای ارزش 900 میلیارد دلار شد، اما بالا و پایین شدن ارزش‌ها در بازار بورس سبب می‌شود رتبه هر شرکت دائما تغییر پیدا کند.

شرکت سهامی عام آمازون

آمازون به عنوان دومین شرکت سهامی عام بزرگ دنیا، با سرعتی باورنکردنی در حال رشد است و برخلاف تصور عموم مردم، در اختیار داشتن بزرگترین فروشگاه آنلاین جهان تنها یکی از دلایل آن محسوب می‌شود. فروش خارق‌العاده آمازون اکو به عنوان محبوب‌ترین اسپیکر هوشمند حال حاضر دنیا و افزایش بی‌نظیر استقبال شرکت‌ها به منظور استفاده از دستیار هوشمند آمازون الکسا در گجت‌های خود، از جمله دلایلی است که به سرعت رشد آمازون شتاب زیادی داده است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

6 دیدگاه

  1. مقایسه شود با دیجی کالا! انصافا خیلی بدبختیم

    کی میشه از فلاکت و بدبختی نجات پیدا کنیم…. فروشگاه های خوب، با تخفیف های خوب، قیمت های مناسب و…

  2. چند وقت پیش تایید شد مالکش اولین مرد ثروتمند جهان شده

  3. آمازون عشقه عشق کاش میشد توی عضو شیم و اکانت بسازیم

  4. این شرکتا همشونم از کارگرا کار میکشن بعد همون کالای ساخته شده رو به خود قشر کارگر میفروشن

  5. هیچ میدونید آمازون چقدر امکاناتو خدمات ارئه میده
    اون وقت دیجی کالا ما همشون دزدن این انصافه خدایی