عکس های پاک شده در واتس اپ

بازگردانی ویدیوها و عکس های پاک شده در واتس اپ

بازگردانی ویدیوها و یا عکس های پاک شده در واتس اپ کار دشواری نیست. در ادامه روش برگرداندن کلیپ‌ها و عکس های پاک شده در واتس اپ را می‌آموزیم.

در کسری از ثانیه، شما می‌توانید پیام‌های ارسال‌شده در واتس اپ را پاک کرده و اطلاعات بسیاری از دست دهید. در این لحظه شاید بسیاری از کاربران از اتفاق رخ‌داده هراسان شوند. اما در صورتی که روش بازگردانی آنها را بلد باشید، نیازی به نگرانی نخواهید داشت.

بازگردانی عکس های پاک شده در واتس اپ در چند گام ساده

آیا فرد دیگری هم آنها را دارد؟

عکس های پاک شده در واتس اپ

بازگردانی یک عکس، حتی از چیزی که تصور می‌کنید هم ساده‌تر است. ابتدا باید مطمئن شوید فرد یا افرادی که مشغول گفتگو با آنها بودید، پیام مورد نظر و تصویر الحاق‌شده به آن را دارند یا نه. اگر شما تصویری را آپلود کرده و برای دوستان خود فرستاده باشید، سپس آن را از روی گوشی خود پاک کنید، این احتمال وجود دارد که آنها اطلاعات مورد نظر را در موبایل خود داشته باشند.

در این صورت کافی‌ست از آنها بخواهید عکس مورد نظر را در اختیار شما قرار دهند. در واقع انتخاب گزینه “Delete For Me” به معنی حذف آن برای همه افراد نیست.

بازگردانی از بکاپ

عکس های پاک شده در واتس اپ

اگر کسی نمی‌تواند نسخه کپی عکس مورد نظر را برای شما ارسال کند، آسان‌ترین راه برای بازیابی پیام‌ها استفاده از بکاپ است. هر دو نسخه مخصوص سیستم عامل های اندروید و آی او اس از اپلیکیشن WhatsApp از بکاپ‌ها پشتیبانی می‌کنند (به ترتیب به Google Drive و iCloud). اگر مدت زمان زیادی نیست که پیام خود را پاک کرده‌اید، بهترین کار می‌تواند استفاده از نسخه پشتیبان باشد.

البته، انجام این کار نیازمند این است که پیش از حذف عکس، قابلیت بکاپ را در موبایل خود فعال کرده باشید.

نخست وارد تنظیمات شده و از بخش “Chats”، گزینه “Chat Backup” را انتخاب کنید. در این بخش، اطلاعاتی همچون آخرین زمان اجرای بکاپ و این‌که اغلب چه زمان‌هایی از اطلاعات خود نسخه پشتیبان تهیه می‌کنید، نمایش داده می‌شود. اگر شما از زمان آخرین بکاپ، عکس‌ها را حذف کرده‌اید، می‌توانید برای بازگردانی تصاویر، واتس اپ را حذف کرده و مجددا از طریق گوگل پلی و یا اپ استور نصب کنید.

در ادامه از شما خواسته می‌شود تا با وارد کردن شماره موبایل، آن را فعال کنید. به علاوه، پیغامی مبنی بر بازگردانی اطلاعات شما از آخرین بکاپ (در صورت وجود) نمایش داده می‌شود. پیغام نمایش داده شده را تایید کنید تا واتس اپ پیام‌های شما در زمان بکاپ را برگرداند.

توجه داشته باشید این کار باعث از دست رفتن پیام‌های جدیدتر شما می‌شود.

فولدر واتس اپ در موبایل خود را چک کنید (اندروید)

عکس های پاک شده در واتس اپ

انجام این کار در گوشی های آیفون امکان‌پذیر نیست چرا که کاربران آن مثل اندروید راهی برای مشاهده تمام فایل‌ها و جستجو در میان آنها حتی با اپلیکیشن “Files” را ندارند.

به صورت پیش‌فرض، واتس اپ تمامی عکس‌هایی که شما ارسال و دریافت کرده‌اید را در یک پوشه ذخیره می‌کند. شما می‌توانید تصویری را از یک چت پاک کنید و هم‌چنان آن را روی موبایل خود داشته باشید.

نخست یک نرم افزار جستجوگر فایل رایگان را دانلود کرده و سپس از پوشه نرم افزار “WhatsApp”، وارد “Media” شده و “WhatsApp Images” را انتخاب کنید.

اینجا شما همه تصاویری که از طریق واتس اپ دریافت کرده‌اید را مشاهده خواهید کرد. در این بخش می‌توان یک پوشه دیگر با نام “Sent” را پیدا کرد که شامل تصاویر ارسالی شما می‌شود. بررسی این پوشه می‌تواند به پیدا کردن عکس مورد نظرتان کمک کند.

استفاده از اپلیکیشن های ریکاوری اختصاصی

عکس های پاک شده در واتس اپ

یکی دیگر از راه‌های بازگردانی عکس های پاک شده در واتس اپ ، استفاده از نرم افزارهای ریکاوری است. زمانی که شما برای این کار در گوگل به جستجو می‌پردازید، اپلیکیشن های بسیار زیادی پیش روی شما قرار می‌گیرند که ممکن است تصور کنید کاربردی هستند؛ اما حقیقت چیز دیگری‌ست.

در واقع، اغلب نرم افزارهای «ریکاوری» هیچ کمکی به شما نخواهند کرد. پروسه بازگردانی عکس های پاک شده در واتس اپ با پیام‌های آن کمی متفاوت است، ولی هم‌چنان نرم افزارهای موجود برای این کار، مشکلات بزرگ و البته یکسان خود را دارند: آنها به دسترسی روت (در اندروید) نیاز دارند؛ بدون پرداخت کار نمی‌کنند و یا هر دو.

همه این نرم افزارهای بازیابی مشابه یکدیگر بوده و سازندگان مدعی می‌شوند شما با نصب نسخه دسکتاپ و اتصال موبایل خود به کامپیوتر، می‌توانید پیام‌ها را برگردانید. سپس زمانی که شما برنامه را اجرا می‌کنید، به هیچ نتیجه‌ای نخواهید رسید و می‌بینید که نرم افزار به دسترسی روت نیاز دارد و یا برای انجام ریکاوری نیاز به پرداخت دارید. از نمونه چنین نرم افزارهایی می‌توان به “dr.fone” ،”Johosoft” ،”iMyFone” و ابزارهای مشابه اشاره کرد.

باید این موضوع را هم در نظر بگیرید که قیمت استفاده از این نرم افزارها بالاست. شما برای خرید لایسنس باید 20 تا 50 دلار پرداخت کنید و اگر واقعا قصد انجام چنین کاری را داشته باشید، هیچ تضمینی در رابطه با عملکرد و کارآمد بودن آن وجود ندارد.

سناریوی استفاده از ریکاوری

متاسفانه، تنها راه واقعی برای ریکاوری کردن اطلاعات چندرسانه‌ای شما با داشتن بکاپ مناسب ارتباط دارد. واتس اپ تاریخچه چت‌های شما را روی سرورهای خود نگه نمی‌دارد، در نتیجه شما نمی‌توانید با برقراری یک تماس با کمپانی از آنها بخواهید تصاویر و فایل‌های شما را برگردانند.

استفاده از نرم افزارهای ریکاوری معمول همچون “Recuva” هم امکان‌پذیر نیست و شما نمی‌توانید فایل‌های تلفن هوشمندتان را به منظور بازگردانی اطلاعات اسکن کنید چرا که گوشی های امروزی از پروتکل “USB Mass Storage” استفاده نمی‌کنند.

زمانی که شما یک پیام را پاک می‌کنید، تنها راه برای بازگردانی آن استفاده از بکاپ ذخیره‌شده روی موبایل شما است. اگر شما نسخه پشتیبان را دارید، حذف واتس اپ و نصب مجدد آن مطابق با شیوه‌ای که پیش‌تر به تشریح آن پرداختیم، بهترین راه خواهد بود. بدون بکاپ شما نمی‌توانید آن پیام‌ها را برگردانید و نرم افزارهای ریکاوری هم نمی‌توانند تصاویر حذف شده شما را از هیچ جا پدید آورند! این موضوع، اهمیت بالای نیاز به تهیه بکاپ در زمان‌های مختلف، پیش از دست رفتن اطلاعات را نشان می‌دهد.

اگر قصد استفاده از یکی از نرم افزارهای ریکاوری را داشتید (که ما انجام این کار را پیشنهاد نمی‌کنیم)، سعی کنید در انجام آن عجله کنید چرا که فایل‌ها بعد از پاک شدن، به سرعت و به صورت کامل پاک نمی‌شوند. در عوض، سیستم عامل آن را برای حذف برچسب‌گذاری می‌کند و زمانی که اطلاعات جدید از راه می‌رسند، جایگزین آنها می‌شوند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

18 دیدگاه

  1. هیچی، این همه متن رو خوندیم، آخرش به هیچ دردی نخورد، نمیدونم اگه آدم بکاپ داشته باشه یا دسترسی به فردی که اون فایلها رو فرستاده، آیا مغز خر خوردیم وقتمون رو با مطلب دوزاری بدردنخور و بی ربط به عنوان مطلب تلف کنیم؟ وجدان ندارید شما، سواد هم ندارید، فقط مراجعه به سایت و افزایش بازدیدکننده براتون مهمه، متاسفم واسه شما…

  2. من نزدیک چند ماهه عکس هام رو تو گالری ویژه مخفی کرده بودم برام تو واتساپ فرستاده بودن دستم خورد حذف شدن تو واتساپ هم دان نمیشم تورو خدا اگه راهی هست بهم بگین

  3. باسلام یه نفر برای من عکس فرستاده عکس باز شده تا خواستم سیو کنم سریع پاک شده آیا امکان اینکه این عکس را برگردانم هست یا نه

  4. باسلام یه نفر برای من عکس فرستاده عکس باز شده تا خواستم سیو کنم سریع پاک شده آیا امکان اینکه این عکس را برگردانم هست یا نه

  5. باسلام یه نفر برای من عکس فرستاده عکس باز شده تا خواستم سیو کنم سریع پاک شده آیا امکان اینکه این عکس را برگردانم هست یا نه

  6. فیلمهای حذف شده واتساپ

  7. عکسهای که از وات ساب برام فرستادن نزدیک یک سال ست که پاک شدن ونیاز به این عکسها دارم باید چکار بکنم

  8. سلام من گوشیم ریست کارخانه شد ..واتسمم بک اپ نداره…ایا میشه چتام برگرده ..امکانش هست

  9. سلام من گوشیم ریست فکتوری شد…واتسمم بک آپ نداره..ایا امکانش هست چتام برگرده؟؟ممنون

  10. سلام.‌ممنون از اطلاعات مفیدتون. من از گالری عکسای واتسپ رو‌پاک کردم. چون فکر میکردم هروقت بخوام میتونم از صفحه چت واتسپ دوباره دانلودشون کنم. اما حالا که گالری پاک شده، عکسها تو‌صفحه چت هست اما دانلود رو‌میزنم میگه عکسها دیگه وجود ندارن. بک آپ هم روی روزانه تنظیم‌بود. مطمئن نیستم که قبل از بک آپ آخرم گالری رو‌پاک‌کردم‌یا بعدش. الان این عکسها که از توی‌واتسپ نباید پاک بشه آخه. من گالری رو‌پاک‌کردم. اگر uninstall کنم و‌دوباره نصب کنم برمیگرده توی خود واتسپ؟

  11. کاش تلگرامم همچین ویژگی داشت

  12. اصلا واتس اپ ایمن نیست. زطر مجموعه فیس بوکه دیگه