چک کردن جیمیل

معرفی 21 روش برای چک کردن جیمیل که احتمالا از آنها خبر ندارید (بخش دوم)

جمیل (Gmail)، یکی از محبوب ترین سرویس های ایمیل و متعلق به کمپانی گوگل است که افراد بسیار در حال استفاده از آن هستند. در این مطلب، روشهایی جدید و متفاوت برای چک کردن جیمیل را به شما معرفی خواهیم کرد.

در بخش اول از این مقاله ابزارهای مناسب برای چک کردن جیمیل در تلفن های هوشمند و همچنین مرورگرهای کروم و فایرفاکس را معرفی و بررسی کردیم. ضمن دعوت شما به مطالعه بخش اول مقاله توجه شما را به این بخش جدید جلب می‌کنیم. در اینجا به بررسی کلاینت‌های مبتنی بر وب، اپلیکیشن‌های چک کردن جیمیل در دسکتاپ و همچنین نوتیفیکیشن ایمیل‌های جدید در گجت‌های خانگی هوشمند خواهیم پرداخت.

چک کردن جیمیل با کلاینت‌های وب

اگر دوست دارید به ایمیل‌های خود در وب دسترسی داشته باشید اما به نسبت نسخه معمولی جیمیل به کنترل مدیریتی بیشتری در زمینه محل ذخیره شدن ایمیل‌های خود نیاز دارید، یک پیشنهاد ویژه نصب اپلیکیشن‌های مختلف در وب هاست اختصاصی است.

در این زمینه خوشبختانه اپلیکیشن‌های مختلفی وجود دارند که در ادامه به بررسی بهترین آنها می‌پردازیم.

1- برنامه RoundCube

چک کردن جیمیل

اگر حس و حال دسکتاپ را دوست دارید اما می‌خواهید از طریق مرورگر وب به ایمیل خود دسترسی داشته باشید، برنامه RoundCube را پیشنهاد می‌کنیم. این برنامه بر روی یک سرور استاندارد LAMPP اجرا می‌شود و یک کتابخانه IMAP دارد که امکان اتصال آن به ایمیل‌های دریافتی سرور جیمیل گوگل وجود دارد.

برخی از امکانات ویژه این برنامه عبارتند از:

  • یک کتاب آدرس با اتصال LDAP
  • پیام‌های چندگانه
  • بررسی املای کلمات
  • قالب‌های آماده برای پاسخ سریع
  • یک سیستم اختصاصی برای ساخت تم شخصی
  • کدگذاری PGP

بسیاری از کاربران تم پیش‌فرض و معمولی برنامه را دوست دارند اما به هر حال امکان تغییر ظاهر برنامه همیشه فراهم خواهد بود.

لینک دانلود برنامه

2- برنامه SquirrelMail

چک کردن جیمیل

و اما یک پیشنهاد ویژه دیگر جهت چک کردن جیمیل در وب؛ این برنامه با پشتیبانی از PHP و HTML 4.0 یک گزینه مناسب و ساده برای تبدیل شدن به کلاینت مبتنی بر وب شماست. سازگاری برنامه SquirrelMail با مرورگرهای مختلف بسیار خوب است و کمتر برنامه‌ای با این انعطاف‌پذیری مناسب در فضای وب پیدا می‌شود.

این برنامه از IMAP و SMTP پشتیبانی کامل دارد و بدین ترتیب راه‌اندازی و چک کردن جیمیل در آن بسیار ساده خواهد بود.

لینک دانلود برنامه

3- برنامه Rainloop

چک کردن جیمیل

این برنامه پشتیبانی کاملی از PHP نسخه 5.4 به بالا دارد و بدین ترتیب گزینه مناسبی برای سرورهای مبتنی بر وب PHP کاربران به شمار می‌رود. سازگاری برنامه با مرورگرهای اینترنتی مختلف نیز بسیار خوب است و مشکلی در این زمینه نخواهید داشت.

ظاهر Rainloop همچون گزینه قبلی بسیار ساده و رو راست طراحی شده است، اما با این حال اکثر گزینه‌های مهمی که انتظار آنها را می‌کشید در این کلاینت مدرن ایمیل قرار گرفته‌اند و چک کردن جیمیل در آن بسیار لذت‌بخش خواهد بود.

پشتیبانی برنامه از سرور IMAP جهت اتصال به اکانت جیمیل فراهم شده است. علاوه بر این سازگاری با SSL و STARTTLS برای امنیت بیشتر یک نکته قابل توجه در برنامه به شمار می‌رود.

برنامه فوق را می‌توان به فیس‌بوک، گوگل، توییتر و دراپ‌باکس متصل کرد. بدین ترتیب یک پلتفرم ایده‌آل برای مدیریت تمامی کار‌ها و ارتباطات در اختیار خواهید داشت.

لینک دانلود برنامه

4- برنامه Horde Mail

چک کردن جیمیل

اکثر کاربران از برنامه Horde Mail برای مدیریت اکانت‌های ایمیلی مبتنی بر دامین استفاده می‌کنند. این برنامه رابط کاربری ساده و جذابی دارد و به نسبت دیگر رقبای خود قابلیت‌های بیشتری را ارائه می‌کند. به عنوان مثال در این برنامه یک اپلیکیشن تقویم، مدیریت کار و یک برنامه یادداشت پیدا خواهید کرد.

Horde نیز همچون موارد قبلی از IMAP و POP3 پشتیبانی کامل دارد و ثبت کردن اکانت‌های جیمیل خود در برنامه بسیار ساده است. از جمله دیگر قابلیت‌های برنامه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ویرایشگر WYSIWYG به همراه تدوین متن HTML
  • بررسی املای کلمات
  • کدگذاری S/MIME
  • و…

لیست کردن تمامی قابلیت‌های برنامه مذکور در یک صفحه کمی سخت است. با این حال پیشنهاد می‌کنیم حتما Horde را یکبار هم که شده امتحان کنید.

اپلیکیشن‌های جیمیل در دسکتاپ

شاید استفاده از اپلیکیشن‌های نصبی بر روی دسکتاپ کمی قدیمی به نظر برسد، اما هنوز هم کاربرانی هستند که به چک کردن جیمیل خود در مرورگر یا تلفن هوشمند علاقه‌ای ندارند و استفاده از برنامه‌های دسکتاپ را ترجیح می‌دهند.

البته هیچ‌کدام از برنامه‌هایی که در ادامه مورد بررسی قرار می‌دهیم قدیمی و بی‌کیفیت نیستند. همه این موارد طراحی مدرن و جذابی دارند که قابلیت‌های کاربردی و متنوع آنها شما را راضی نگه خواهند داشت.

1- برنامه eM Client

چک کردن جیمیل

وقتی که این برنامه را برای اولین بار در رایانه خود باز می‌کنید، قبل از هرچیز باید تم مورد علاقه خود را انتخاب کنید. اگر از پس‌زمینه تاریک خوشتان می‌آید، گزینه Dark theme را پیشنهاد می‌کنیم.

به سادگی هرچه تمام می‌توانید اکانت ایمیل خود را در برنامه تایپ کرده و گزینه Next را بزنید تا در آن ثبت شود. پس از اینکه دسترسی به اکانت را به eM Client بدهید، این برنامه تمامی کارهای پس زمینه را برعهده خواهد گرفت.

برای افزودن اکانت‌های بیشتر کافیست به بخش Menu > Tools > Account بروید. این برنامه یک ابزار مناسب برای مدیریت اکانت‌های مختلف جیمیل است که از سرویس مایکروسافت و آی‌کلود اپل نیز پشتیبانی می‌کند. متاسفانه سرویس یاهو اجازه دسترسی این برنامه را به اکانت کاربران نمی‌دهد.

در نظر داشته باشید که در نسخه رایگان تنها امکان افزودن دو اکانت ایمیل وجود دارد. اگر می‌خواهید موارد بیشتری را به صورت رایگان اضافه کنید، به برنامه‌های دیگر لیست ما را بررسی کنید.

لینک دانلود برنامه

2- برنامه Mailbird

چک کردن جیمیل

پس از نصب این برنامه بر روی رایانه خود متوجه می‌شوید که امکان اتصال آن به سرویس‌هایی نظیر فیس بوک، واتس اپ و Slack نیز فراهم شده است. رابط کاربری برنامه بسیار مدرن و شیک است؛ در نوار باریک سمت چپ می‌توانید به چک کردن جیمیل خود و آیکون‌های اصلی بپردازید و اگر برنامه به سرویس‌های دیگر متصل باشد، نوتیفیکیشن‌های مربوط به آنها نیز نمایش داده می‌شود. یک نوار ضخیم‌تر در وسط قرار دارد که عنوان و بخش کوچکی از متن ایمیل‌ها را نمایش می‌دهد. در نهایت متن کامل ایمیل‌ها در نوار سمت راست برنامه در دسترس خواهند بود. امکان شخصی‌سازی این نحوه سازماندهی پیش‌فرض نیز برای کاربران فراهم شده است.

همچون برنامه eM Client نسخه رایگان Mailbird امکان افزودن تعداد محدودی اکانت را به کاربران می‌دهد. با این حال تعامل آن با سایر سرویس‌ها بسیار کاربردی است. بنابراین اگر تعداد اکانت‌های جیمیل شما زیاد نیست، این برنامه را امتحان کنید.

لینک دانلود برنامه

3- برنامه Thunderbird

چک کردن جیمیل

یکی از معروف‌ترین برنامه‌های لیست ما که 100 درصد رایگان در اختیار کاربران قرار دارد همین Thunderbird است. این برنامه طی سال‌های گذشته به خوبی پیشرفت کرده است و حالا رابط کاربری مدرن و زیبایی دارد. کارکرد این برنامه مناسب است و مدیریت اکانت‌های کاربر به خوبی در آن صورت می‌گیرد. بنابراین اگر به دنبال یک گزینه مناسب جهت چک کردن جیمیل خود هستید حتما این برنامه را امتحان کنید.

با توجه به سازگاری برنامه با POP3 و IMAP، اتصال اکانت‌های جیمیل به خوبی فراهم شده است. در حقیقت می‌توانید هر اکانت ایمیلی را که از POP3 یا IMAP پشتیبانی می‌کند به Thunderbird متصل کنید. اما متاسفانه استفاده از سرویس یاهو و اکانت‌های متصل به آن در برنامه کمی دشوار است. اما می‌توان با استفاده از سرویسی نظیر YPOPs از اکانت یاهو استفاده کنید.

این برنامه همیشه در بین کلاینت‌های مخصوص رایانه پیشتاز بوده است و حالا نیز در بین رقبا حرف زیادی برای گفتن دارد.

4- برنامه Claws Mail

چک کردن جیمیل

این برنامه نیز بسیار کاربردی و 100 رایگان در اختیار کاربران ویندوز و لینوکس قرار گرفته است تا مدیریت ایمیل و چک کردن جیمیل ها در رایانه را لذت‌بخش‌تر کند.

این برنامه از API گوگل برای ارسال درخواست اتصال به اکانت ایمیل شما استفاده نمی‌کند و به جای آن باید اطلاعات دقیق POP3 اکانت خود را بدانید. جهت دریافت این اطلاعات باید به بخش Settings اکانت جیمیل خود رفته و در بخش Forwarding and POP/IMAP به دنبال آن برگردید.

اما یک نکته منفی در مورد برنامه، ظاهر کلاسیک آن است که در مقایسه با موارد قبلی حرف زیادی برای گفتن ندارد. با این حال در زمینه کارکرد و قابلیت‌ها مشکلی با Claws Mail نخواهید داشت. هر اکانت ایمیلی با قابلیت اتصال IMAP یا POP3 را می‌توان به این برنامه متصل کرد و به مدیریت آن پرداخت.

لینک دانلود برنامه

اکثر برنامه‌هایی که در بالا معرفی کردیم برای سیستم عامل محبوب ویندوز طراحی شده‌اند، اما کاربران مک نیز می‌توانند از برنامه Sparrow استفاده کنند.

جیمیل در گجت‌های هوشمند

با اینکه هنوز گجت‌های خانگی هوشمند هنوز آنچنان فراگیر نشده‌اند اما به هر حال باید بگوییم که امکان استفاده از آنها و دریافت نوتیفیکیشن پس از رسیدن ایمیل جدید وجود دارد. دیگر نیازی به چک کردن جیمیل در هر ساعت و دقیقه نیست و هر لحظه اتفاق جدیدی بیوفتد از آن آگاه می‌شوید. این کار از طرق زیر امکان‌پذیر است:

  1. چراغ‌های خانه: پس از دریافت هر ایمیل جدید چراغ‌های خانه چشمک خواهند زد.
  2. کیت Raspberry Pi: استفاده از این گجت برای نوتیفیکیشن جیمیل جدید نیز امکان‌پذیر است.
  3. الکسا: امکان دریافت نوتیفیکیشن از دستیار اختصاصی مایکروسافت برای سرویس جیمیل و ایمیل‌های دریافتی وجود دارد.
  4. گوگل هوم: پس از تعامل با سرویس جیمیل پس از دریافت پیام جدید نوتیفیکیشن دریافت می‌کنید.

در آینده پیرامون نحوه اجرایی کردن ایده‌های بالا مقالاتی را منتشر خواهیم کرد. با این حال فعلا تنها به معرفی آنها بسنده می‌کنیم.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

6 دیدگاه

  1. جیمیل واقعا بهتر از ایمیله و ترجیح میدم از سایت و مرورگر چکش کنم

  2. توسط الکسا؟! این یکی انصافا نمی دونستم

    سپاس

  3. روشای جالبی بود واقعا. مرسی از پست خوبی که گذاشتین

  4. عههههه چ ایده های جالبی .خیلی خوب بودن.البته بعضیاشونم همچین جدید نبود

  5. انقدر خوب بود همون بخش اول مشکلمون حل شد ممنون واقعا