سخت افزارهای گلکسی اس 9 پلاس

ارزش سخت افزارهای گلکسی اس 9 پلاس تنها 375 دلار است

ارزش سخت افزارهای گلکسی اس 9 پلاس سامسونگ (+Samsung Galaxy S9)، بر اساس گفته‌ شرکت IHS Markit تنها 375 دلار است. این در حالی است که قیمت سامسونگ گلکسی S9 پلاس حدود دو برابر این مبلغ است.

سامسونگ گلکسی اس 9 پلاس، گران قیمت‌ترین گوشی موبایلی است که تا امروز توسط غول کره‌ای عرضه شده است. اگرچه قیمت آن کمتر از آیفون ایکس هزار دلاری است، اما تا رسیدن به این مبلغ فاصله زیادی ندارد.

هزینه کم تامین سخت افزارهای گلکسی اس 9 پلاس

بر اساس کالبدشکافی که تیم شرکت IHS Markit بر روی این گوشی انجام داده است، سخت افزارهای گلکسی اس 9 پلاس تقریبا 376 دلار قیمت دارند. در این کالبدشکافی، مدل دارای شماره SM-G965U1 مد نظر قرار گرفته شد که در واقع همان نسخه 64 گیگابایتی پرچمدار جدید سامسونگ محسوب می‌شود. هزینه تامین سخت افزارهای گلکسی اس 9 پلاس در مقایسه با مدل سال گذشته یعنی گلکسی اس 8 پلاس، حدود 43 دلار بیشتر است.

نباید فراموش کرد 379 دلار، تنها هزینه ساخت است که باید برای به دست آوردن هزینه کل مربوط به ساخت و عرضه یک گوشی، مبالغ صرف شده در بخش تحقیق و توسعه، مالیا‌ت‌ها، هزینه مراکز توزیع، بازاریابی و دیگر موارد را نیز در نظر گرفت. پس 376 دلار هزینه تامین سخت افزارهای گلکسی اس 9 پلاس و فروختن یک دستگاه به قیمت 839 دلار، به این معنی نیست که سامسونگ به وسیله فروش هر یک گوشی هوشمند از این مدل، بیش از 450 دلار سود می‌کند!

گلکسی اس 9 پلاس

بر اساس اطلاعات ارائه شده توسط IHS Markit، در بین گران قیمت‌ترین سخت افزارهای گلکسی اس 9 پلاس مواردی همچون حافظه DRAM و فلش مموری NAND آن دیده می‌شوند. بعد از آن‌ها باید به ماژول دوربین دوگانه دستگاه اشاره کرد که سنسور اصلی آن به ویژگی گشودگی دریچه دیافراگم متغیر مجهز شده است. به خاطر قیمت بالای حافظه‌ها، باید به منظور خرید نسخه 256 گیگابایتی گوشی هزینه بالایی پرداخت کنید. وجود 2 گیگابایت رم بیشتر در مقایسه با گلکسی اس 8 پلاس (6 گیگابایت در برابر 4 گیگابایت) از دیگر دلایل افزایش قیمت مدل جدید به شمار می‌آید.

طبق کالبدشکافی اخیر IHS، مجموع هزینه صرف شده برای تمامی دوربین‌های گلکسی اس 9 پلاس شامل اسکنر عنبیه چشم و بقیه موارد، 44.95 دلار است. از این مبلغ تنها 34.95 دلار به ماژول دوربین دوگانه اصلی تعلق دارد.

این هزینه‌ها را باید با آیفون ایکس هزار دلاری مقایسه کنیم که بر اساس ارزیابی TechInsights، هزینه تامین سخت افزارهای آن 389 دلار بوده و گران قیمت‌ترین قطعه گوشی، نمایشگر محسوب می‌شود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

8 دیدگاه

  1. نوش جونش…از اپل بهتره که 300 دلار درمیاد و 1000دلار جا میکنه…نه امکاناتی و نه کیفیتی

  2. انسانم آرزوست هرچی نفهمه ریختن یه مشت کامنت چرت و پرت گذاشتن باو داره سر کیسه میکنه دیگه قبول کنین 500 تا 600 دلار روی هر گوشی سود میکنه نمیگم گوشیاش بده ولی گرونن و اصلا با این قیمتشون ارزش خرید ندارن هواویم داره همینکارو میکنه اپلم خیلی وقته اینکارس من روی هیچ برندی تعصب ندارم و طرف هیچکدوم نیستم قبلا از هواوی بیشتر راضی بودم چون قیمتش در مقابل کاراییش واقعا نسبت به بقیه خیلی مناسب تر بود ولی اونم داره میزنه تو فاز لاکشری تمومش کنین این مسخره بازیا رو یه خورده انسانیت به خرج بدین کسی مال این دنیا رو با خودش نمیبره حداقل برندی که به فکر کاربراش باشه و بهترین خدمات رو با مناسب ترین قیمت ها در اختیار کاربراش بذاره اسمش تو تاریخ میمونه و فراموش نمیشه وگرنه نه در زمینه موبایل سازی زمینه های دیگه رو عرض میکنم خیلیا بودن همینکارو کردن ولی بد شکست خوردن

  3. اپل هزینه پشتیبانی چهار ساله – سیستم عامل – گارانتی و غیره رو میگیره.
    سامسونگ نه پشتیبانی داره نه گارانتی درست و حسابی – سیستم عاملش هم مجانیه. بنابراین فقط داره سرکیشه میکنه آدمهای ساده رو.

  4. هرچی باشه بهترین گوشی 2018س، بقیه کمپانی ها از این گرون تر می فروشن و سود بیشتری میبرن

  5. پول مفت میزنن جیب! درسته به این معنی نیست که 450 دلار سود نمی کنن، ولی به قدر کافی مفت خوری می کنه سامسونگ!

  6. در این بازار مکاره هرکی توانست به هر جهت برندی بسازد، فقط پول پارو میکند؛ نه اینکه چون مالیه، چون ملّت درگیرن.

  7. قیمتای گوشی سامسونگ واقعا توجیهی برای کارایی بالاشه.حداقل میدونی داری برا چی هزینه میکنی.پشیمون نمیشی

  8. خب ک چی خود برند هم مهمه