بررسی اولیه هواوی نوا 3 ای (Huawei Nova 3e)

هواوی نوا 3 ای (Huawei Nova 3e) چند روز پیش به طور رسمی در چین معرفی شد. در این مطلب قصد داریم این گوشی میان رده را از نظر مشخصات سخت افزاری، دوربین، نمایشگر، طراحی، باتری و قیمت بررسی کنیم.

پیش از عرضه رسمی هواوی پی 20 (Huawei P20)، این کمپانی از گوشی میان رده نوا 3 ای (Huawei Nova 3e) رونمایی کرد. هواوی نوا 3 ای دارای طراحی شبیه به آیفون ایکس است و از سبک طراحی و صفحه نمایشی استفاده می‌کند که انتظار می‌رود در محصولات آینده این برند مورد استفاده قرار بگیرد. این گوشی از قیمت و مشخصات مناسبی چون حافظه داخلی 64 گیگابایتی بهره می‌برد.

هواوی نوا 3 ای

شاید طراحی‌های شبیه به آیفون ایکس با بریدگی بالای صفحه نمایش مورد علاقه برخی افراد نباشد، اما با توجه به تعداد گوشی‌هایی که با این سبک طراحی در سال جاری معرفی شده، این یک واقعیت است که باید به آن عادت کنیم. نوا 3 ای همانند بیشتر گوشی های میان رده قادر است در نور مناسبت، عکس‌های خوبی را ثبت کند، اما این گوشی توانایی‌های خود در شرایط نوری تاریک‌تر را نیز اثبات کرده است. همچنین دوربین دوگانه هواوی نوا 3 ای قابلیت ثبت عکس‌هایی با افکت بوکه را دارد.

زمان عرضه و قیمت هواوی نوا 3 ای

هواوی نوا 3 ای با قیمت 1199 درهم (حدود 1 میلیون و 570 هزار تومان) در امارات به فروش می‌رسد که برای گوشی هوشمندی با چنین مشخصاتی و حافظه داخلی 64 گیگابایتی، قیمت بالایی است. انتظار می‌رود این گوشی در روز 29 مارس 2018 (9 فروردین 1397) وارد بازار کشورهای آسیایی شود. همچنین هواوی برای کسانی که نوا 3 ای را پیش خرید کنند، گارانتی تعمیر رایگان صفحه نمایش تا یک سال را ارائه کرده است.

هواوی نوا 3 ای

طراحی

هواوی نوا 3 ای دارای طراحی شیشه‌ای با قاب فلزی است. صفحه نمایش بدون حاشیه و تمام‌صفحه‌ی گوشی، یک بریدگی در بالای نمایشگر همانند آیفون ایکس دارد. همچنین این گوشی در رنگ‌های مشکی و آبی به بازار عرضه می‌شود.

نوا 3 ای از نظر ابعاد بسیار نزدیک به گلکسی اس 9 سامسونگ است و 7.4 میلی‌متر ضخامت دارد. همچنین وزن این گوشی 145 گرم است. هواوی اسکنر اثر انگشت را در پشت گوشی قرار داده و این سنسور، مانند سایر گوشی های جدید هواوی از سرعت و دقت بسیار بالایی بهره می‌برد.

هواوی نوا 3 ای

خوشبختانه، هواوی جک 3.5 میلی‌متری هدفون را برای این گوشی جدید خود حذف نکرده و یک پورت یو اس بی تایپ C نیز در لبه‌ی پایینی قرار دارد. با توجه به طراحی شیشه‌ای، قاب پشتی گوشی به راحتی اثر انگشت و لکه‌ها را به خود جذب می‌کند.

هواوی نوا 3 ای

نمایشگر

همان‌طور که در ابتدای مطلب اشاره کردیم، بریدگی بالای صفحه نمایش با وجود انتقاداتی که به آن وارد شده، این روزها در گوشی‌های جدیدی دیده می‌شود. یکی از ایرادات این بریدگی بالای نمایشگر، مشکلاتی است که در هنگام پخش محتواها در آن وجود دارد که انتظار می‌رود با به‌روزرسانی اندروید P، این ایراد برطرف شود. جالب اینجاست که در حالت نمایش افقی، نوارهای سیاه در قسمت بریدگی بالای صفحه نمایش به نمایش درمی‌آید، اما این اتفاق در گوشی آیفون ایکس رخ نمی‌دهد و این بریدگی برای مشاهده متن، تصاویر یا فیلم به نمایش درآمده در آیفون 10 مزاحمت ایجاد می‌کند.

هواوی نوا 3 ای

صفحه نمایش 5.8 اینچی LCD هواوی نوا 3 ای دارای رزولوشن 2280 در 1080 پیکسل یا فول اچ دی پلاس است و تصاویر واضح و شفافی را به نمایش می‌گذارد. لازم است بدانید که این پانل از نوع IPS است و خبری از پانل OLED نخواهد بود؛ بنابراین انتظار نداشته باشید که تصاویری به زیبایی و وضوح گوشی های بالارده یا گوشی های سامسونگ را مشاهده کنید. این صفحه نمایش در محیط‌های با نور زیاد و زیر نور خورشید نیز به اندازه کافی روشن است و می‌توانید محتوای به نمایش درآمده را ببینید. رنگ آبی به طور پیش‌فرض در نمایشگر قالب است، اما امکان تنظیم دمای رنگ نیز در اختیار شما قرار می‌گیرد.

دوربین

هواوی نوا 3 ای دارای دوربین دوگانه شامل سنسور 16 مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.0 و اندازه پیکسل 1.12 میکرومتر و یک سنسور 2 مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.2 است. سنسور 16 مگاپیکسلی برای گرفتن عکس‌های بهتر در نور کم به کار می‌رود و سنسور دوم نیز به ثبت افکت بوکه کمک می‌کند. در زیر، چند نمونه از عکس‌های گرفته شده با دوربین هواوی نوا 3 ای را مشاهده خواهید کرد.

دوربین سلفی، یکی از ویژگی‌های برجسته هواوی نوا 3 ای است. هواوی برای این گوشی از سنسور 24 مگاپیکسلی با دیافراگم f/.20 و اندازه پیکسل 1.0 میکرومتر و زاویه دید 78.8 درجه استفاده کرده است. عکس زیر یکی از نمونه عکس‌های گرفته شده با دوربین جلوی نوا 3 ای است.

هواوی نوا 3 ای

همان‌طور که در نمونه عکس‌های این گوشی مشاهده می‌کنید، دوربین‌های هواوی نوا 3 ای عملکرد نسبتا خوبی را از خوب نشان داده‌اند. افکت بوکه و عملکرد بزرگنمایی و زوم نیز بسیار مناسب بوده است.

عمر باتری

هواوی نوا 3 ای از باتری 3 هزار میلی‌آمپری ساعتی استفاده می‌کند که ممکن است برای یک گوشی هوشمند با پردازنده کایرین 659 و صفحه نمایش فول اچ دی پلاس کمی کم‌ظرفیت باشد و انتظار می‌رود جوابگوی یک روز استفاده معمولی کاربران باشد.

جمع‌بندی اولیه

هواوی با گوشی نوا 3 ای به دنبال تسلط بر بازار گوشی های میان رده است. طراحی نمایشگر FullView با بریدگی بالای صفحه، احتمالا بیشتر از قبل در گوشی های نسل جدید دیده می‌شوند، اما امکاناتی مانند صفحه نمایش OLED در آن وجود ندارد. باید منتظر عرضه این گوشی در بازار و بازخوردهای پس از آن باشیم و ببینیم آیا هواوی با عرضه‌ی این گوشی میان رده می‌تواند موفقیت‌های خود در بازار گوشی های هوشمند را تکرار کند؟

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*