گرفتن اسکرین شات در آیفون

آموزش گرفتن اسکرین شات در آیفون بدون استفاده از دکمه‌ها

در این مقاله به شما نحوه گرفتن اسکرین شات در آیفون بدون استفاده از دکمه‌های فیزیکی را آموزش خواهیم داد. بنابراین اگر دکمه‌های گوشی شما خراب شده‌اند نگران نباشید، هنوز هم می‌توانید اسکرین شات بگیرید.

همواره کاربران قادر به گرفتن اسکرین شات در آیفون با فشردن کلیدهای هوم و پاور با یکدیگر هستند. در واقع شاید این تنها راهی باشد که شما برای گرفتن یک عکس از روی صفحه گوشی خود از آن مورد استفاده قرار می‌دهید. اما اگر برای یکی از کلیدهای گوشی شما مشکلی به وجود آمده باشد چه می‌شود؟ فرض را بر این بگیرید که کلید پاور یا هوم گوشی شما چندان خوب کار نمی‌کند و نمی‌توانید به راحتی اسکرین شات بگیرید. حال باید چه کرد؟

خوشبختانه یک قابلیت دسترسی خوب به نام AssistiveTouch در آیفون‌ها وجود دارد که می‌تواند شما را برای گرفتن اسکرین شات در آیفون از فشردن کلیدهای فیزیکی گوشی بی‌نیاز کند.

گرفتن اسکرین شات در آیفون

گرفتن اسکرین شات در آیفون توسط AssistiveTouch

  1. به مسیر Settings > General > Accessibility بروید.
  2. گزینه‌ی AssistiveTouch را پیدا کرده و آن را فعال کنید. با این کار، یک دکمه‌ی نیمه شفاف به نمایشگر گوشی شما اضافه می‌شود که شامل یک نقطه سفیدرنگ است.
  3. وقتی که بر روی آیکون AssistiveTouch کلیک کنید، شما منویی را مشاهده می‌کنید که قابلیت‌های متنوع را به تصویر می‌کشد. برای اضافه کردن قابلیت تهیه اسکرین شات در آیفون به این بخش می‌توانید گزینه‌ی Customize Top Level Menu را انتخاب کنید.
  4. حال در اینجا بر روی آیکونی که می‌خواهید با گزینه اسکرین شات تعویض شود کلیک کرده و سپس Screenshot را برگزینید. اگر دوست داشته باشید، می‌توانید با ضربه بر روی دکمه + یک آیکون جدید را نیز برای ساخت این شرتکات اضافه کنید.
  5. به منظور جایگزینی شما می‌توانید Double-Tap، Long Press و یا گزینه 3D Touch را انتخاب کنید و اسکرین شات را جایگزین آن‌ها کنید تا به راحتی به این قابلیت دسترسی پیدا کنید.
  6. حال کار تمام است، کافیست هربار که می‌خواهید از صفحه گوشی خود اسکرین شات بگیرید، بر روی این دکمه روی صفحه خود کلیک کرده و Screenshot‌ را انتخاب کنید.

گرفتن اسکرین شات در آیفون

توجه داشته باشید که در اسکرین شات‌های تهیه شده توسط این روش، دکمه‌ی AssistiveTouch بر روی تصاویر ظاهر نخواهد شد. شما همچنین می‌توانید این دکمه را به هر گوشه‌ای از صفحه گوشی خود که خواستید انتقال دهید. این قابلیت برای کاربرانی طراحی شده است که به سختی می‌توانند بر روی گوشی لمس کنند، اما اگر دکمه‌های گوشی شما غیرفعال یا آسیب دیده باشد نیز گزینه‌ی خوبی برای جایگزینی آنهاست.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

3 دیدگاه

  1. چرا اسکرین شات میگیرم پایین صفحه نمیاد ؟؟؟

  2. چرا اسکرین شات میگیرم پایین صفحه نمیاد؟

  3. بعد می گن کار کردن با ایفون راحت تره یا رابط کاربریش پیچیده نیست برای اسکرین شات گرفتن نیاز ب اموزش هست😂😂😂😂