بزرگترین مجسمه دنیا

ساخت بزرگترین مجسمه دنیا در هند، امسال به پایان می‌رسد

بزرگترین مجسمه دنیا در سال جاری تکمیل می‌شود. مجسمه اتحاد کشور هند دو برابر از مجسمه آزادی معروف آمریکا بلندتر بوده و رکورد بلندترین و بزرگترین مجسمه دنیا را جابه‌جا خواهد کرد.

بعد از سه سال فعالیت مداوم به منظور ساخت بزرگترین مجسمه دنیا ، پروژه سرانجام در اکتبر (مهر – آبان) سال جاری تکمیل خواهد شد. مجسمه اتحاد در کشور هند قرار داشته و ارتفاع آن به 183 متر می‌رسد! ارتفاع آن در مقایسه با مجسمه آزادی کشور ایالات متحده آمریکا، چیزی حدود دو برابر است!

یکی از اهداف این پروژه، شکست دادن رکورد کنونی بزرگترین مجسمه دنیا است. مسجمه معبد بودا در کشور چین با 153 متر ارتفاع در حال حاضر رکورددار است، اما مجسمه اتحاد هند بعد از تکمیل شدن، به میزان 30 متر این رکورد را بهبود می‌بخشد.

البته به عقیده برخی، پایه‌های متعددی که مجسمه معبد بودا بر روی آن قرار گرفته را نیز باید به حساب آورد که در این صورت ارتفاع تندیس به 208 متر خواهد رسید!

بزرگترین مجسمه دنیا

مجسمه اتحاد قرار است به عنوان یادبودی از سردار پاتل شناخته شود، فردی که یکی از چهره‌های اصلی جنبش استقلال هند در اوایل قرن بیستم به شمار آمده و بسیاری از آن مردم از وی با عنوان مرد آهنی هند یاد می‌کنند.

درون و اطراف بزرگترین مجسمه دنیا

بزرگترین مجسمه جهان در یک جزیره رودخانه‌ای ساخته شده و از طریق یک پل طولانی، به خشکی متصل می‌شود. خوشبختانه داخل مجسمه اتحاد بدون کاربرد نبوده و در آن یک مرکز بازدید و موزه به همراه یک سکوی مشاهده تعبیه شده است. سکو درست در سینه تندیس قرار دارد.

مجسمه اتحاد هند

هزینه نخستین فاز پروژه ساخت بزرگترین مجسمه دنیا چیزی حدود 460 دلار آمریکا تخمین زده می‌شود. در فازهای بعدی، در پایین تندیس یک هتل و مرکز کنوانسیون به منظور برگزاری گردهمایی‌های رسمی ساخته خواهد شد. کل پروژه به اندازه‌ای وسیع و حیرت‌انگیز است که تا پیش از تکمیل آن، ایجاد چنین مجموعه‌ای را باور نخواهید کرد.

از دید مهندسی نیز این بنا بسیار شگفت‌انگیز است. کنسرسیوم چند شرکتی شامل Turner Construction، مسئول طراحی و ساخت بزرگترین مجسمه دنیا بوده که به عنوان معروف‌ترین اثر بنا شده به دست آن‌ها باید به برج خلیفه، بزرگترین سازه بر روی کره زمین در حال حاضر، اشاره کرد. طی چند سال گذشته، دو هسته بتونی این بنا با موفقیت ساخته شد و مابقی کار نیز تا اکتبر سال جاری به پایان خواهد رسید.

مجسمه اتحاد هند

در اطراف دو هسته بتونی، داربست فولادی سازه‌ای وجود دارد که وظیفه آن، پشتیبانی از پانل‌های برنزی بیرونی است. در اصل، این پانل‌های برنزی هستند که به تندیس شکل می‌دهند. نخستین پنل به تازگی در سر جایش قرار گرفت و سبب شد پروژه در آخرین فاز ساخت و ساز قرار بگیرد. شکل اصلی بزرگترین مجسمه دنیا طی چند ماه آینده مشخص خواهد شد.

مجسمه اتحاد هند

در بخش دیگری از هند، پروژه‌ای دیگر در حال اجرا است که انتظار می‌رود بعد از تکمیل شدن در سال 2021، مقام بزرگترین مجسمه دنیا را از چنگ مجسمه اتحاد بیرون بیاورد! تندیس Shiv Smarak که کار ساخت آن از  سال 2016 آغاز شد، تا سه سال دیگر تکمیل شده و ارتفاع آن حتی از مجسمه بودا همراه با پایه‌های آن نیز بیشتر است! این تندیس 210 متر ارتفاع خواهد داشت، اما اگر پایه غول‌آسای آن را نیز در نظر بگیریم، ارتفاع کل بنا به 270 متر می‌رسد!

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

4 دیدگاه

  1. کدام احمق است که نداند این مجسمه حرامزاده‌ای در سرزمین گدایان/بینوایان است؟
    کشوری که وزیر بهداشتش خوردنِ موش (کثافت ترین پستاندار تاریخ) را به بهانۀ کافی نبودن منابع تغذیه، مجاز میداند، غلط زیادی میکند به این اسراف‌کاریها حتّا فکرکند.

  2. یه بهانه خوب برای جذب گردشگر
    ما ایرانیا سواد ساختن همچین چیزی ندارم خدایی؟؟؟؟

  3. مجسمه زشتیه! مجسمه هایی مث این باید بازتاب دهنده یه سری مفاهیم در کنار فرهنگ باشن نه صرفا یه عکس از یک شخص