هیوندای سانتافه 2019

بررسی هیوندای سانتافه 2019 (2019 Hyundai Santa Fe)

هیوندای سانتافه 2019 (Hyundai Santa Fe) مدتی پیش به طور رسمی معرفی شد و از اواخر سال جاری میلادی وارد بازار جهانی می‌شود. در این مطلب به بررسی مشخصات، امکانات و طراحی نسل جدید سانتافه می‌پردازیم.

نسل جدید هیوندای سانتافه اخیرا به طور رسمی معرفی شد و قرار است از اواخر سال 2018 به فروش برسد. این خودروی جدید، جایگزین سانتافه اسپورت می‌شود. همچنین یک شاسی بلند سه ردیفه جدید با نامی متفاوت از سال 2020 جای نسخه بزرگ‌تر فعلی که دارای فاصله محوری بیشتری است را خواهد گرفت. هیوندای کنا جدید، مدل سلول سوختی نکسو، نسل جدید توسان و نسخه کوچک‌تر کنا که از سال 2021 وارد خط تولید می‌شود، دیگر محصولات جدید و بازطراحی شده در خانواده کراس اوورها و شاسی بلندهای شرکت خودروسازی هیوندای هستند.

هیوندای سانتافه 2019

هیوندای سانتافه جدید نشان می‌دهد که این خودروساز کره‌ای در مسیر درستی قدم گذاشته است. طراحی این محصول جدید بسیار پخته‌تر و دلنشین‌تر از قبل شده و شیشه عقب عمودی‌تر از گذشته در جای خود قرار گرفته تا فضای بیشتری را برای سرنشینان ردیف سوم و محفظه بار فراهم کند.

با توجه به طول بیشتر، فاصله بین محوری طولانی‌تر، کاهش فاصله چرخ‌ها تا انتهای هر دو سمت خودرو و افزایش طول دور تا دور فضای داخلی، کابین خودرو از ظرفیت بسیار زیادی برخوردار شده است. همچنین با افزایش 41 درصدی سطوح شیشه‌ای کابین، میزان دید داخلی از بیرون خودرو به حد قابل توجهی رسیده است.

هیوندای سانتافه 2019

در هیوندای سانتافه 2019 از جلوپنجره جدیدی استفاده شده که با نام آبشاری شناخته می‌شود و در رنگ‌های مشکی و آبی عرضه می‌شود. سبک طراحی این جلوپنجره در الگوی روکش صندلی‌ها و پوشش روی اسپیکرها نیز تکرار شده است. کابین خودرو بسیار زیبا شده و اجزای باکیفیتی در آن به کار رفته است. طراحی داشبورد و مجموعه کابین و صفحه نمایش لمسی 7 اینچی استاندارد که به طور عمودی تعبیه شده، قطعا مورد پسند شما قرار خواهد گرفت.

صفحه نمایش لمسی 8 اینچی و سامانه مسیریابی نیز به صورت سفارشی بر روی داشبورد نصب می‌شوند. صفحه سرعت‌شمار پشت غربیلک فرمان به طور استاندارد از نمایشگر 3.5 اینچی تشکیل شده که در میان دو نشان‌گر آنالوگ دور موتور و سرعت خودرو قرار دارد. این نمایشگر در تریم‌های بالاتر، جای خود را به نمایشگر 7 اینچی می‌دهد و رنگ تم صفحه نیز بسته به انتخاب نوع حالت رانندگی، تغییر خواهد داد؛ به این شکل در حالت رانندگی استاندارد به رنگ آبی درمی‌آید و در وضعیت‌های اسپورت و اکو نیز رنگ قرمز و سبز به خود می‌گیرد.

هیوندای سانتافه 2019

هیوندای سانتافه 2019 به پیشرانه 2.4 لیتری تنفس طبیعی با قدرت 185 اسب بخار و یا پیشرانه 2 لیتری توربوشارژ با قدرت 235 اسب بخار مجهز شده و سامانه تمام چرخ محرک نیز در دسترس رانندگان قرار گرفته است. این پیشرانه، شتاب صفر تا 96 کیلومتر در حدود 7 ثانیه را به شما ارائه می‌کند. همچنین قرار است یک پیشرانه 4 سیلندر 2.2 لیتری دیزلی با قدرت 190 اسب بخار و گشتاور 436.6 نیوتن‌متر نیز از سال 2020 میلادی برای این خودرو عرضه شود.

حجم صندوق بار در نسخه دو ردیفه هیوندای سانتافه 2019 معادل 1048 لیتر است و این رقم در نسخه سه ردیفه به 1020 لیتر می‌رسد. در مدل 7 نفره‌ی سانتافه جدید، فضای پای سرنشینان ردیف دوم در حدود 1 اینچ کاهش یافته است.

هیوندای سانتافه 2019

گیربکس جدید 8 سرعته که توسط خود هیوندای طراحی شده، وظیفه انتقال نیروی پیشرانه به چرخ‌ها را بر عهده دارد. خوشبختانه بین گیربکس و پیشرانه هماهنگی خوبی دیده می‌شود، اما در صورت روشن بودن سیستم استاپ/استارت، کمی ناملایمتی در استارت مشاهده شده است. عملکرد پیشرانه 2 لیتری نیز کاملا رضایت‌بخش بوده و سیستم برقی فرمان هم واکنش‌های بین سطح جاده و تایرهای 19 اینچی را به خوبی منتقل می‌کند. همچنین رینگ‌های 17 و 18 اینچی نیز در دسترس شما قرار می‌گیرد. کیفیت سواری خودرو هم کاملا در حد انتظار بوده و سکوت خوبی در کابین سانتافه 2019 حاکم است.

6 کیسه هوا، سیستم هشدار برخورد از جلو، ترمز خودکار اضطراری، سیستم کمکی حرکت بین خطوط، هشدار انحراف از مسیر، نور بالای خودکار، نمایش نقاط کور، هشدار ترافیک پشت سر، سامانه کمکی خروج ایمن از خودرو و هشدار سرنشینان عقب از جمله تجهیزات و امکانات هیوندای سانتافه 2019 به شمار می‌روند.

هیوندای سانتافه 2019

سیستم جدید خروج ایمن از خودرو در صورت نزدیک شدن یک خودرو یا سایر وسایل نقلیه از پشت سر به سرنشینان در هنگام خروج هشدار می‌دهد و در صورت لزوم، درب‌ها را قفل می‌کند. سیستم هشدار سرنشین عقب نیز در صورت مشاهده هرگونه حرکت در صندلی‌های عقب، از طریق یک سنسور اولتراسونیک، ارتعاشات را تشخیص داده و با اپلیکیشن تلفن همراه یا بوق به راننده هشدار می‌دهد.

تاکنون میزان دقیق مصرف سوخت خودرو و همچنین قیمت هیوندای سانتافه 2019 اعلام نشده است. با این حال پیش‌بینی می‌شود نسخه پایه دیفرانسیل جلو با پیشرانه 2.4 لیتری، قیمت حدود 26 هزار دلار و مصرف سوخت ترکیبی حدود 9.8 لیتر در هر 100 کیلومتر عرضه شود. مصرف سوخت نسخه 2 لیتری توربوشارژ نیز حدود 10.7 لیتر در هر صد کیلومتر عنوان شده و این نسخه با قیمت نزدیک به 40 هزار دلار به فروش خواهد رسید.

گالری عکس های هیوندای سانتافه 2019

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*