اپلیکیشن GLOBE Observer

با اپلیکیشن GLOBE Observer به ناسا در شناسایی ابرها کمک کنید

اپلیکیشن GLOBE Observer به دانش‌آموزان و علاقه‌مندان به علوم اجازه می‌دهد در جهت شناسایی و دسته‌بندی ابرها به ناسا کمک کرده و نقشی قابل توجه در علم داشته باشند.

آیا می‌خواهید ناسا شما را به رسمیت شناخته و به صورت بالقوه در یک ویدیوی سپاس‌گذاری به شما اشاره کند؟ برای این کار کافی‌ست تصویری از یکی از ابرهای نزدیک خود را ثبت کرده و تا تاریخ 15 آوریل (26 فروردین)، در اپلیکیشن GLOBE Observer آپلود کنید.

شاید چیزی که در نگاه اول ابری به نظر رسد، برنامه “Globe” ناسا باشد که تلاش دارد به دانش‌آموزان و علاقه‌مندان به علوم برای حمع‌آوری اطلاعات مفید و شرکت در فرآیندهای علمی انگیزه دهد. در حال حاضر شما می‌توانید با ثبت تصاویر تصادفی از ابرها که بعدا توسط ناسا طبقه‌بندی می‌شوند، به علم کمک کنید. “Marilé Colón Robles”، رهبر تیم “GLOBE Clouds” ناسا می‌گوید: «برنامه “GLOBE” این چالش را ارائه می‌کند تا به مردم نشان دهد مشاهدات دانشمندان شهروند تا چه اندازه برای ناسا اهمیت دارد.» وی در ادامه به تغییر انواع مختلف ابرها با تغییر انواع طوفان‌ها در نتیجه عبور از زمستان به بهار اشاره می‌کند.

با اپلیکیشن GLOBE Observer حداکثر 10 عکس در روز می‌توانید ارسال کنید

اما در رابطه با این‌که چرا ناسا به اطلاعات شما نیاز دارد، باید به «سامانه انرژی تابشی ابرها و زمین» یا به اختصار “CERES” اشاره کرد. این یک ابزار نظارت جدید است که نوامبر توسط ناسا به فضا فرستاده خواهد شد. برای اطمینان از دقیق بودن اطلاعات تا حد ممکن، “CERES” علاوه بر مشاهدات هوایی به اطلاعات زمینی هم نیاز دارد. به عقیده رهبر این پروژه، نگاه کردن به چیزی که مشاهده‌کننده به عنوان ابرها ثبت کرده است، کمک بسزایی به ماهواره‌ها و بررسی تصاویر ثبت‌شده توسط آن خواهد کرد.

علاقه‌مندان می‌توانند نرم افزار GLOBE Observer را از اینجا دانلود کرده و تصاویر خود را برای ناسا ارسال کنند. توجه داشته باشید در تعداد ارسال عکس‌ها محدودیت وجود دارد و ارسال حداکثر 10 عکس در روز امکان‌پذیر است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

4 دیدگاه

  1. ایران تو لیست کشورها نیست
    اینجا هم تحریم هستیم

  2. چه جالب دم ناسا گرم منکه بسیار مشتاقم از اپلیکیشن استفاده کنم.
    ممنون گجت نیوز بابت اطاع رسانى
    🙂

  3. همین یه موردو کم داشتیم

  4. یکی از بیخودترین اپ هایی که میشه ساخت
    زور ناسا نرسه زور یه اپلیکیشن برسه ؟ نیازی ندارن به همچین چیزی اصن