عذرخواهی مارک زاکربرگ

عذرخواهی مارک زاکربرگ به خاطر شکست فیس بوک در حفظ اطلاعات کاربران

مارک زاکربرگ طی انتشار یک نامه تمام صفحه در روزنامه‌هایی همچون نیویورک تایمز، از کاربران فیس بوک عذرخواهی کرد. عذرخواهی مارک زاکربرگ در پی رسوایی فیس بوک و سو استفاده از اطلاعات کاربران آن منتشر شده است.

در روز یکشنبه بیست و پنجم مارس (پنجم فروردین)، نامه‌ای کوتاه از مارک زاکربرگ، موسس و مدیر عامل فیس بوک، در 9 روزنامه و در قالب یک تبلیغ تمام صفحه منتشر شد. در این نامه که لوگوی فیس بوک و امضای مدیر عامل در آن دیده می‌شود، شاهد عذرخواهی مارک زاکربرگ به خاطر عدم توانایی شرکت در حفظ اطلاعات شخصی کاربران هستیم.

عذرخواهی مارک زاکربرگ در پی رسوایی فیس بوک و انتشار خبر سو استفاده از اطلاعات کاربران این شبکه اجتماعی منتشر شده است. الکساندر کوگان (Aleksandr Kogan) به عنوان محقق و استاد سابق دانشگاه کمبریج، بدون اجازه این شرکت، اطلاعات نزدیک به 50 میلیون کاربر را در اختیار شرکت کمبریج آنالیتیکا قرار داد و این شرکت نیز از داده‌ها در جهت تاثیرگذاری در انتخابات ریاست جمهوری اخیر آمریکا استفاده کرد!

عذرخواهی مارک زاکربرگ

متن عذرخواهی مارک زاکربرگ

در متن عذرخواهی مارک زاکربرگ ، اتفاق اخیر تحت عنوان «خیانت در امانت» یاد شده است. زاکربرگ از این موضوع که فیس بوک قدم‌های بیشتری به منظور جلوگیری از وقوع چنین حادثه‌ای برنداشته است، اظهار ناراحتی می‌کند. او وعده داده با برداشتن قدم‌های محکم، از بروز حوادث مشابه در آینده جلوگیری خواهد کرد. در متن عذرخواهی مارک زاکربرگ چند مورد از قدم‌هایی که فیس بوک برای افزایش حریم خصوصی کاربران خواهد برداشت ذکر شده است:

  • محدودسازی اطلاعات دریافت شده توسط اپلیکیشن‌های مختلف در زمان لاگین کردن به آن‌ها با استفاده از حساب کاربری فیس بوک
  • جلوگیری از دریافت اطلاعات بیش از حد توسط اپلیکیشن‌های متصل به حساب کاربری
  • یافتن اپلیکیشن‌های دریافت‌کننده اطلاعات در حجم بالا و لغو کردن دسترسی‌های آن‌ها

فیس بوک از این به بعد به کاربران یادآوری خواهد کرد کدام اپلیکیشن‌ها توانایی دریافت اطلاعات آن‌ها را دارند. به این ترتیب کاربر از دسترسی‌ها باخبر شده و امکان دریافت اطلاعات را از برخی اپلیکیشن‌ها سلب می‌کند.

از یک طرف برخی از کاربران فیس بوک در ادامه انتشار خبر لو رفته اطلاعات شخصی‌شان در حجمی گسترده، به وسیله حذف فیس بوک اقدام به اعتراض نسبت به این اتفاق کرده و از طرفی دیگر، سرمایه‌گذاران مشغول بیرون کشیدن سهام‌های خود هستند. ارزش سهام فیس بوک پیش از این سر و صداها برابر 185.09 دلار بود، اما اکنون به 153.39 دلار رسیده است. به عبارتی دیگر تنها طی یک هفته، ارزش هر سهم بزرگترین شبکه اجتماعی چیزی حدود 13.9 درصد کاهش پیدا کرد. مارک زاکربرگ در نتیجه این اتفاق 5 میلیارد دلار ضرر کرد!

به عنوان روزنامه‌هایی که متن عذرخواهی مارک زاکربرگ در آن‌ها به چاپ رسید می‌توان به نیویورک تایمز، واشنگتن پست و وال استریت ژورنال اشاره کرد.

عذرخواهی مارک زاکربرگ

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. میخام بدونم اگر هم مردم نمیدونستن. بازم عذرخواهی میکردن؟