اوپو اف 7

اوپو اف 7 با نمایشگر 6.2 اینچی و دوربین سلفی 25 مگاپیکسلی معرفی شد

گوشی اوپو اف 7 (OPPO F7) با ویژگی‌های منحصربه فرد همچون قابلیت‌های هوش مصنوعی برای دوربین سلفی معرفی شد. نمایشگر 6.2 اینچی و دوربین سلفی 25 مگاپیکسلی تنها بخشی از ویژگی‌های گوشی اوپو F7 هستند.

گوشی اوپو اف 7 به صورت ویژه مخصوص طرفداران عکاسی سلفی ساخته شده است. این نخستین گوشی مجهز به دوربین سلفی دارای رزولوشن 25 مگاپیکسل محسوب شده و به لطف ویژگی‌های هوش مصنوعی، کارایی آن چندین برابر می‌شود.

نمایشگر دارای نسبت ابعاد تصویر 19:9 با اندازه 6.23 اینچ نشان می‌دهد با یک فبلت تمام عیار رو به رو هستیم. وجود 6 گیگابایت حافظه رم در کنار تراشه مدیاتک هلیو پی 60، گوشی اوپو اف 7 را تبدیل به گزینه‌ای ایده‌آل برای دوست‌داران دستگاه‌های اندرویدی قدرتمند می‌کنند.

طراحی و نمایشگر اوپو اف 7

پنل پشتی شیشه‌ای و براق اوپو اف 7 ظاهری فوق‌العاده لوکس به آن می‌بخشد. دو گزینه رنگ قرمز و نقره‌ای برای آن در نظر گرفته شده که هر کدام جذابیت خاص خود را دارد. البته یک نسخه ویژه مشکی الماسی نیز معرفی شده که الگوی برش مثلثی حک شده بر روی آن، جذابیت گوشی را دو چندان می‌کند. ابعاد بدنه 158 در 75.3 در 7.5 میلی‌متر بوده و 158 گرم وزن دارد.

 اوپو اف 7

در دنباله‌روی از محبوب‌ترین سبک طراحی 2018، اوپو اف 7 نیز ناچ استایل طراحی شده است، به این معنی که هیچ حاشیه‌ای حتی در بالای نمایشگر وجود نداشته و سنسورهای لازم در کنار دوربین سلفی و گوشی مکالمه، بر روی یک بریدگی واقع در بالاترین بخش صفحه نمایش قرار دارند.

پنل نمایشگر 6.23 اینچی اوپو اف 7 از نوع LTPS IPS TFT بوده و به رزولوشن فول اچ‌دی پلاس (2280 در 1080 پیکسل) مجهز شده است. نسبت ابعاد نمایشگر به بدنه 88 درصد نشان می‌دهد اوپو در طراحی گوشی هوشمند جدید خود گل کاشته است.

دوربین اوپو F7

به لطف حالت HDR نرم افزاری آن، سه تصویر مختلف در حالت‌های عادی، دارای نور زیاد و همچنین نور کم ثبت شده و یک تصویر شفاف، واضح و روشن از ترکیب آن‌ها ارائه می‌شود. سنسور سخت افزاری HDR دوربین سلفی 25 مگاپیکسلی از نوع سونی IMX576 و دارای گشودگی دریچه دیافراگم f/2.0، همچنان عملکرد فوق‌العاده‌ای دارد که به ثبت تصاویر شفاف و روشن کمک می‌کند. ترکیب آن‌ها به ثبت سلفی‌های بسیار طبیعی و واضح کمک می‌کند، تصاویری که رنگ‌های درون آن‌ها به واقعیت بسیار نزدیک هستند.

 اوپو اف 7

سیستم تشخیص چهره هوشمند دوربین سلفی گوشی قادر به تشخیص 296 نقطه مختلف همچون بخش‌های گوناگون صورت است که به ثبت سلفی‌های خارق‌العاده کمک خواهد کرد. این سیستم حتی بخش‌هایی از گردن و دست را نیز پوشش می‌دهد.

تکنولوژی هوش مصنوعی دوربین سلفی اوپو اف 7 تنظیمات اعمال شده را به خاطر سپرده و در صورت نیاز مجددا مورد استفاده قرار می‌دهد. این سیستم می‌تواند با تشخیص جنسیت، سن و همچنین رنگ و نوع پوست، به بهبود کیفیت سلفی‌های گرفته شده کمک کند.

در حالت عکاسی Vivid، ثبت سلفی‌های زیبا با دستکاری رنگ‌ها ممکن می‌شود. به عنوان دیگر ویژگی‌های هوش مصنوعی دوربین سلفی می‌توان به استیکرهای واقعیت افزوده و آلبوم هوشمند اشاره کرد.

دوربین اصلی اوپو F7 به یک سنسور 16 مگاپیکسلی دارای گشودگی دریچه دیافراگم f/1.8 مجهز شده است. این دوربین می‌تواند به وسیله تشخیص دادن نوع منظره، بهترین تنظیمات را اعمال کند. این حالت‌ها که به صورت خودکار تشخیص داده می‌شوند، شامل چمن، فضای داخلی، آسمان، غذا، برف، غروب آفتاب، شب، نور، سگ، گربه، پرتره، بچه، آتش‌بازی، ساحل و دیگر موارد هستند. حالت Vivid در دوربین اصلی نیز وجود داشته و می‌توان با استفاده از آن تصاویر پرتره ثبت کرد.

 اوپو اف 7

سخت افزار و نرم افزار

اوپو اف 7 از تراشه هلیو پی 60 مدیاتک قدرت می‌گیرد که درون آن یک پردازنده هشت هسته‌ای با سرعت 2.2 گیگاهرتز وجود دارد. گوشی در دو نسخه عرضه خواهد شد که به ترتیب 4 گیگابایت و 6 گیگابایت حافظه رم دارند. نسخه اول به 64 گیگابایت و نسخه دوم به 128 گیگابایت ظرفیت داخلی مجهز است. خوشبختانه یک اسلات اختصاصی برای قرار دادن کارت حافظه جانبی وجود دارد.

سخت افزار دستگاه از یک بانری 3400 میلی‌آمپر ساعتی تغذیه می‌کند که به ادعای سازنده می‌توان با آن 33 ساعت موزیک گوشی داد، 13.4 ساعت ویدیو تماش کرد و یا برای 8.3 ساعت متوالی بازی کرد. مدیریت باتری هوشمند اوپو اف 7 الگوی مصرف انرژی را تشخیص داده و بر اساس آن، بهینه‌سازی‌های لازم را انجام می‌دهد.

 اوپو اف 7

سیستم عامل دستگاه ColorOS 5.0 بوده و بر اساس اندروید 8.1 اوریو توسعه پیدا کرده است. در رابط کاربری این سیستم عامل ویژگی‌های مالتی تسکینگ در نظر گرفته شده که به لطف نمایشگر بزرگ گوشی، کارایی را در آن افزایش می‌دهد. در ColorOS یک فولدر اختصاصی محافظت شده به وسیله پسورد، به منظور ذخیره‌سازی داده‌های حساس وجود دارد.

برای تامین امنیت می‌توان علاوه بر پین کد، پسورد و الگوی متداول، از حسگر اثر انگشت و همچنین سیستم تشخیص چهره گوشی بهره برد. به عنوان دیگر ویژگی‌های گوشی اوپو اف 7 باید به پشتیبانی از دو سیم کارت، امکانی برقراری تماس صوتی بر بستر نسل چهارم شبکه موبایل (4G VoLTE)، بلوتوث 4.2، میکرو یو اس بی 2.0، پشتیبانی از OTG و جی پی اس اشاره کرد. در این گوشی خبری از فناوری ان اف سی نیست.

 اوپو اف 7

قیمت و زمان عرضه

قیمت نسخه 4 گیگابایتی و 6 گیگابایتی اوپو اف 7 به ترتیب 339 دلار و 416 دلار است. نسخه دارای حافظه رم بیشتر فاقد گزینه رنگ نقره‌ای است. شرکت در دومین روز آوریل (سیزدهم فروردین)، یک فلش سیل به صورت آنلاین و آفلاین برای فروش ویژه اوپو اف 7 برگزار خواهد کرد.

 اوپو اف 7

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. چقدر برند مسخره زیاد شده