هواوی پی 20 پرو

هواوی پی 20 پرو (Huawei P20 Pro) با دوربین سه گانه معرفی شد

هواوی پی 20 پرو (Huawei P20 Pro) با دوربین سه گانه 40 مگاپیکسلی رسما معرفی شد. در ادامه، مشخصات فنی، قیمت و امکانات هواوی پی 20 پرو را بررسی خواهیم کرد.

به دنبال عدم حضور در نمایشگاه MWC 2018، حالا هواوی در رویداد اختصاصی خود در شهر پاریس، جدیدترین گوشی های هوشمندش را با قابلیت‌های فنی و نرم افزاری متعدد پیش روی علاقه‌مندان قرار داده و تلاش دارد سایر سازندگان مطرح را به چالش بکشد. سازندگان به واسطه استفاده از سیستم دوربین پیشرفته، این‌بار از نام «پرو» به جای «پلاس» استفاده کرده‌اند.

طراحی هواوی پی 20 پرو

معرفی دردانه جدید چینی‌ها را با طراحی آن آغاز می‌کنیم. همانند دیگر اعضای این خانواده، هواوی پی 20 پرو به صفحه نمایشی بدون حاشیه با بریدگی بالای صفحه تجهیز شده است که بدون شک در لحظه اول یادآور آیفون ایکس اپل خواهد بود. هرچند، اینجا خبری از سیستم تشخیص چهره پیشرفته نیست و در عوض، کاربران به واسطه اسکنر اثر انگشت که در کلید هوم و بخش پایینی صفحه نمایش تعبیه شده، می‌توانند قفل دستگاه را باز کنند.

در بخش بالایی صفحه، یک دوربین 24 مگاپیکسلی قدرتمند در کنار دیگر سنسورهای مورد نیاز و اسپیکر earpiece قرار می‌گیرند. علی‌غم استفاده از باتری بزرگ، هواوی P20 پرو تنها 7.7 میلی‌متر ضخامت دارد تا ما با محصولی منحصر به فرد رو به رو باشیم.

هواوی پی 20 پرو

علاوه بر بخش جلویی، طراحی بخش پشتی نیز به کلی دگرگون شده است و سازندگان برای نخستین بار از سه سنسور دوربین در این قسمت استفاده کرده‌اند تا علاوه بر افزایش توانایی دستگاه در ثبت تصاویر، شاهد تجهیز اولین گوشی مدرن به دوربین سه گانه نیز باشیم. بر خلاف نسخه استاندارد، پی 20 پرو با استاندارد IP67 به منظور مقاومت در برابر آب و گرد و غبار توسعه پیدا کرده است. در نهایت، فریمی آلومینیومی دو پنل شیشه‌ای را در کنار یکدیگر نگه می‌دارد.

مشخصات فنی هواوی پی 20 پرو

هواوی پی 20 پرو به صفحه نمایش بزرگ 6.1 اینچی اولد با وضوح 1080×2244 تجهیز شده است و تراشه کایرین 970 با پردازنده‌ای هشت هسته‌ای، مسئولیت مدیریت اطلاعات را بر عهده دارد. به لطف وجود واحد پردازش عصبی (NPU) در این تراشه، قابلیت‌های متنوع هوش مصنوعی سبب بهبود عملکرد دستگاه شده و تجربه‌ای بهتر از کار کردن با آن برای کاربران رقم خواهد خورد.

خریداران این تلفن هوشمند از 6 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی برخوردار خواهند شد و حتی در صورت تمایل می‌توان فضای ذخیره‌سازی را به واسطه کارت حافظه میکرو اس دی افزایش داد. همچنین حالا از یک باتری بزرگ‌تر 4 هزار میلی‌آمپر ساعتی با پشتیبانی از فناوری شارژ سریع SuperCharge استفاد شده است تا کاربران در مدت زمانی کوتاه قادر به شارژ موبایل خود باشند.

اندروید 8.1 اوریو و رابط کاربری EMUI 8.1 نیز سیستم نرم افزاری دستگاه را تشکیل می‌دهند تا خریداران، شانس استفاده از جدیدترین قابلیت‌های نرم افزاری سیستم عامل اندروید و البته رابط کاربری اختصاصی هواوی را داشته باشند.

هواوی پی 20 پرو

دوربین هواوی پی 20 پرو

جدای از قدرت پردازشی بالا، دوربین جدید را می‌توان نقطه قوت گوشی هواوی پی 20 پرو در نظر گرفت. برای دوربین سلفی، سازندگان از سنسور 24 مگاپیکسلی سونی با لنز f/2.0 و توانایی بسیار بالا در ثبت تصاویر سلفی بهره برده‌اند تا شاهد یک ارتقا قابل توجه در مقایسه با نسل قبلی باشیم. هواوی مدعی شده قابلیت Face Unlock این گوشی دو برابر سریع‌تر از آیفون ایکس اپل است. به علاوه، شدت روشنایی نمایشگر P20 و P20 پرو در محیط‌های تاریک برای امکان استفاده از قابلیت تشخیص چهره، افزایش پیدا خواهد کرد.

هواوی برای نخستین بار از سیستم دوربین سه گانه با سه سنسور رنگی 40 مگاپیکسلی با لنز f/1.8 در کنار 20 مگاپیکسلی مونوکروم با لنز f/1.6 و 8 مگاپیکسلی تله فوتو با لنز f/2.4 بهره برده است که به آن اجازه می‌دهد تصاویر را با دقتی فوق‌العاده بالا ثبت کند. این سیستم دوربین که توسط لایکا و “SUMMILUX” مهندسی شده، از لرزشگیر اپتیکال، فوکوس خودکار مبتنی بر تشخیص فاز و فوکوس خودکار لیزری بهره برده و زوم سه مرحله‌ای اپتیکال و زوم پنج مرحله‌ای هیبریدی را فراهم می‌کند. به علاوه، قابلیت فیلم‌برداری اسلوموشن با نرخ 960 فریم بر ثانیه، ضبط ویدیوهای صحنه آهسته 720p را فراهم می‌کند. از دیگر مشخصه‌های قابل توجه این دوربین می‌توان به حداکثر ایزو 102 هزار و 400 اشاره کرد.

هواوی پی 20 پرو

اگرچه فعلا در رابطه با عملکرد این دوربین نمی‌توان اظهار نظر کرد؛ اما شکی نیست که هواوی با توسعه قصد به چالش کشیدن سایر رقبا را دارد.

قیمت هواوی پی 20 پرو

این پرچمدار جدید قرار است از آوریل، در چندین رنگ مختف از جمله “Twilight” به معنی «گرگ و میش» که رنگ آن با تغییر زاویه تغییر می‌کند، با قیمت 900 یورو به فروش رسد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

13 دیدگاه

  1. سامسونگ خودشو کشت بالاخره آبدیت 8روبرا اس8پلاس فرستاد دوروزه آبدیتش کردم بعد هواوی نیومده 8.1داره فکرکنم پی بیست بیاد اس 8پلاسو بفرشمو پی بیست بخرم نظرتون چیه

  2. هواوی اسما مشخصاتش خوبه ولی وقتی موقع عمل میشه. خخخخ خراب کاری میکنه

  3. جای بحثی نمی زاره عالیه

  4. هیچ حرفی برای گفتن نداره

  5. سعید کجایی؟ تو dxo102و109 گرفت از ایفون ایکس و سامسونگ خیلی بیشتر طراحی خیلی عالی همین ک وارد ایران شه من می خرم فوق العادس این گوشی

  6. دوربینش زد تو دهن ایفون و سامسونگ