گوشی هواوی پی 20 پرو

بررسی اولیه گوشی هواوی پی 20 پرو (Huawei P20 Pro)

گوشی هواوی پی 20 پرو (Huawei P20 Pro) به عنوان پرچمدار تازه‌نفس چینی‌ها سرانجام پیش روی همگان قرار گرفت. آیا این تلفن هوشمند قادر به رقابت با سایر محصولات بازار هست؟

کمپانی هواوی به عنوان سومین تولیدکننده بزرگ دنیا، با برگزاری رویداد اختصاصی خود در فرانسه، به جاه‌طلبی‌های خود ادامه داد و یک محصول کاملا متفاوت را معرفی کرد.

علاوه بر مشخصات فنی، حالا ظاهر نسل جدید این تلفن های هوشمند هم تغییر کرده است تا ما با جهشی چشمگیر رو به رو باشیم؛ جهشی که احتمالا مدیران تلاش دارند آن را با استفاده از عدد «20» به جای «11» نشان دهند. علاوه بر این، امسال خبری از نسخه پلاس نیست تا «پرو» نشانگر دوربین حرفه‌ای این تلفن هوشمند باشد.

طراحی گوشی هواوی پی 20 پرو

طراحی گوشی هواوی پی 20 پرو تا حد زیادی مشابه هواوی پی 20 بوده و تشخیص آنها از بخش جلویی بسیار دشوار است. همانند نسخه استاندارد، سازندگان از نمایشگر بدون حاشیه با بریدگی بالای صفحه و کلید فیزیکی هوم استفاده کرده‌اند تا دسترسی به اسکنر اثر انگشت نیز ساده‌تر باشد.

گوشی هواوی پی 20 پرو

قاب پشتی، میزبان دوربینی سه گانه با آرایشی عمودی است تا برای نخستین شاهد استفاده از چنین سیستمی در تلفن های هوشمند باشیم. بر خلاف شایعات، خبری از آرایش افقی نیست و حتی سنسور سوم، پایین‌تر قرار گرفته است که این موضوع به متمایز شدن طراحی آن کمک می‌کند. فعلا در رابطه با عملکرد دوربین نمی‌توان اظهار نظر کرد. اما بی‌شک زمانی که نوکیا از پرچمدار خود با دوربین پشتی پنج گانه رونمایی کند، رقابت در این زمینه بسیار جذاب‌تر از همیشه خواهد شد.

یکی از برتری‌های این گوشی در مقایسه با نسخه استاندارد را می‌توان استاندارد IP67 و مقاومت آن در برابر آب و گرد و غبار در نظر گرفت؛ ویژگی بسیار خوبی که البته به افزایش بیشتر قیمت منتهی می‌شود. از دیگر موارد قابل توجه می‌توان به یو اس بی نوع C، فرستنده IR در بخش بالایی و حذف جک 3.5 میلی‌متری صدا اشاره کرد.

مشخصات فنی گوشی هواوی پی 20 پرو

علی‌رغم شباهت بسیار زیاد دو گوشی هواوی پی 20 پرو و پی 20، پرچمدار این شرکت چینی به نمایشگری 6.1 اینچی OLED با وضوح 1080×2240 مجهز شده است و پوشش محافظ گوریلا گلس از آن برابر در برابر عناصر بیرونی محافظت می‌کند.

گوشی هواوی پی 20 پرو

تراشه کایرین 970 به پردازنده‌ای متشکل از چهار هسته Cortex-A73 با کلاک 2.36 گیگاهرتز و چهار هسته Cortex-A53 با کلاک 1.8 گیگاهرتز، پردازشگر گرافیکی Mali-G72 MP12 و واحد پردازش عصبی تجهیز شده است تا ضمن قدرت پردازشی بالا، هوش مصنوعی پررنگ‌تر از همیشه در خدمت کاربران باشد. این تراشه با فناوری ساخت 10 نانومتری تولید شده و شاید قدرت پردازشی آن به اندازه اسنپدراگون 845 که قدرت‌بخش سری گلکسی S9 و سونی اکسپریا XZ2 بود، بالا نباشد. اما هم‌چنان یکی از سریع‌ترین‌ها است.

خریداران از 6 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی با پشتیبانی از کارت حافظه میکرو اس دی (خشاب هیبریدی با امکان استفاده از دو سیم کارت) برخوردار می‌شوند.

یک باتری بزرگ 4 هزار میلی‌آمپر ساعتی نیروی مورد نیاز دستگاه را تامین می‌کند. فناوری شارژ فوق سریع SuperCharge به کاربران اجازه می‌دهد ظرف تنها 30 دقیقه، موبایل خود را تا 58 درصد شارژ کنند. همچنین با وجود این باتری بزرگ، ضخامت P20 پرو تنها 7.8 میلی‌تر است که این موضوع از ظرافت بالای آن خبر دارد. در نهایت، اندروید 8.1 اوریو و رابط کاربری EMUI 8.1 به عنوان سیستم نرم افزاری، آخرین نسخه اندروید را با قابلیت‌های فراوان از جمله امکان استفاده از نسخه دسکتاپی موبایل به کمک دانگل مخصوص، در اختیار کاربران قرار می‌دهند.

گوشی هواوی پی 20 پرو

دوربین گوشی هواوی پی 20 پرو

همواره هواوی محصولات خود را مطابق با آخرین استانداردهای روز عرضه می‌کند. بعد از معرفی محصولاتی با دوربین دوگانه و نمایشگر کشیده، بسیاری از اسمارت فون های این شرکت با دوربین دوگانه و صفحه نمایش 18:9 عرضه شد و حالا نیز در پرچمداران این شرکت می‌توان طراحی ناچ را پیدا کرد. اما این تنها ویژگی پرچمدار تازه‌نفس چینی‌ها نبوده و دوربین گوشی هواوی پی 20 پرو را می‌توان نقطه قوت آن در نظر گرفت؛ جایی که به جای دوربین دوگانه، از سیستم دوربین سه گانه استفاده شده است.

گوشی هواوی پی 20 پرو

سنسور 40 مگاپیکسلی با لنز f/1.8 در کنار سنسور 20 مگاپیکسلی با لنز f/1.6 و سنسور 8 مگاپیکسلی با لنز f/2.4، دوربین هواوی پی 20 پرو را تشکیل می‌دهند. هواوی ضمن بهره‌گیری از فناوری های مختلفی همچون فوکوس خودکار تشخیص فاز و زوم پنج مرحله‌ای هیبریدی، از سیستم تثبیت‌کننده مبتنی بر هوش مصنوعی خود با نام “Huawei AIS” بهره برده که به کاربران اجازه می‌دهد صحنه‌های مختلف را با دقت و کیفیت بالاتری ثبت کنند. همچنین حالا کاربران می‌توانند ویدیوهای صحنه آهسته را با نرخ 960 فریم بر ثانیه ضبط کنند. در این صورت، لحظه‌های ناب را می‌توان به شکلی جذاب شکار کرد.

دوربین سلفی نیز همانند دیگر اعضای این خانواده، 24 مگاپیکسلی بوده و از هوش مصنوعی پشتیبانی می‌کند.

گوشی هواوی پی 20 پرو

گوشی هواوی پی 20 پرو همراه با نسخه استاندارد، از ششم آوریل (هفدهم فروردین) با قیمت 899 یورو در چهار رنگ مختلف آبی (Midnight Blue)، مشکی، پینک گلد و “Twilight” روانه بازار می‌شود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. نویسنده محترم 6آوریا 17 فروردین هست نه 17 اردیبهشت