شرکت اچ تی سی

استقبال شرکت اچ تی سی با سود زیر صفر درصد از سال 2018

شرکت اچ تی سی سه ماهه تعطیلات پایان سال 2017 میلادی را با ضرر به پایان رسانده است. آمارهای مالی منتشر شده آن‌ها نشان می‌دهد که هنوز سوددهی اچ تی سی زیر 0 درصد است، اما چه چیزی می‌تواند گوشی ساز تایوانی را از این وضع نجات دهد؟

اخیرا 2 هزار تن از مهندسان اچ تی سی در یک تبادل عظیم استعدادها به ارزش 1.1 میلیارد دلار، تحت نظر کمپانی گوگل مشغول به فعالیت شده‌اند. گفته می‌شود این افراد بر روی پروژه گوشی های پیکسل گوگل کار خواهند کرد، اما آنچه که در مورد این شرکت گوشی سازی تایوانی اتفاق افتاده چیست؟

شرکت اچ تی سی هم اکنون سود مالی سه ماهه تعطیلات پایان سال 2017 خود را منتشر کرده است که متاسفانه نشان دهنده‌ی نتایج بسیار بدی بوده و عنوان می‌کند همچنان این شرکت تایوانی در حال از دست دادن سرمایه‌های خود است. در زیر می‌توانید نگاهی مختصر به نتایج مالی به دست آمده در سه ماهه پایانی سال 2017 توسط شرکت اچ تی سی را مشاهده کنید:

  • درآمد خالص سه ماهه 15.7 میلیارد دلار (حدود 540 میلیون دلار) با حاشیه سود 30.8%-
  • زیان عملیاتی خالص سه ماهه 9.6 میلیارد دلار (حدود 330 میلیون دلار) با حاشیه عملیاتی 60.8%-
  • خسارت خالص سه ماهه پس از مالیات 9.8 میلیارد دلار (حدود 337 میلیون دلار)

در نظر داشته باشید که سه ماهه تعطیلات میلادی یکی از بهترین موقعیت‌ها برای سوددهی هر چه بیشتر گوشی سازان است، زیرا حجم انبوهی از مشتریان در این موقع از سال اقدام به خرید گوشی های جدید می‌کنند. حتی این سه ماهه نیز نتوانسته به شرکت اچ تی سی و نجات از وضعیت کنونی که دارد کمک کند.

خود شرکت اچ تی سی این خسارت‌های وارد شده به خود را مربوط به رقابت در بازار، ترکیب محصولات، قیمت و موجودی شناخته شده این شرکت می‌داند، بنابراین آن‌ها اساسا در تمامی بخش‌های تجارت خود با مشکلات جدی روبرو هستند. اما یکی از نقاط روشنی که در این گزارش سه ماهه گنجانده نشده است، مبادله‌ی 1.1 میلیارد دلاری است که شرکت اچ تی سی از قرارداد با کمپانی گوگل دریافت می‌کند. این کمپانی گفته است که با تزریق نقدی، سرمایه گذاری بیشتری را در فناوری‌های در حال ظهور انجام خواهد داد که به نظر کلید موفقیتشان نیز در همین امر است.

اچ تی سی همچنین متعهد شده است که نوآوری‌های تازه‌ای را در سال جاری به ارمغان بیاورد و ما معتقدیم که این موضوع با معرفی گوشی اچ تی سی یو 12 پلاس آغاز خواهد شد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

3 دیدگاه

  1. هر جا رو نگاه می کنی یا تبلیغ هوآوی هستش یا تبلیغ سامسونگ. HTC به دلیل رعایت نکردن این موضوع محکوم به نابودی ست. مگر این که چیزی خاص را ارائه دهد مثل اپل. که اینم می دونیم نمیشه. عاشق HTC هستم ولی خراب کرد واقعا.

  2. باید زودتر از اینا ورشکست میشد

  3. اینم ورشکست شد بدبخت