وان پلاس 6

اولین تصویر رسمی وان پلاس 6 منتشر شد

تصویر رسمی وان پلاس 6 (OnePlus 6) منتشر شد. مدیر عامل این شرکت توضیح داد چرا در گوشی وان پلاس 6 به عنوان پرچمدار سال 2018 وان پلاس، از طراحی ناچ استایل استفاده شده و مزایای این سبک طراحی چیست.

اولین تصویر رسمی گوشی هوشمند آتی وان پلاس منتشر شد، محصولی که با توجه به روال نام‌‌گذاری محصولات اخیر این شرکت وان پلاس 6 نام خواهد داشت. بر اساس تصویر رسمی وان پلاس 6، این محصول همانند بسیاری از گوشی های هوشمند اخیر معرفی شده، دارای طراحی ناچ استایل خواهد بود.

کارل پی مدیر عامل این شرکت چینی، دلیل مفید بودن استفاده از یک بریدگی در بالای نمایشگر و علت به کار بردن آن در وان پلاس 6 را عنوان کرد تا کاربران بدانند پشت این سبک طراحی گوشی جدید، تفکری خاص وجود داشته و صرفا یک کپی‌کاری از اسنشال فون و آیفون ایکس محسوب نمی‌شود.

تصویر رسمی وان پلاس 6

تصویر رسمی وان پلاس 6

بر اساس صحبت‌های کارل پی با وب سایت The Verge، فلسفه استفاده از بریدگی به منظور قرار دادن سنسورهای مورد نیاز، افزایش فضای نمایشگر است. او صحبت‌های خوبی درباره طراحی بدون حاشیه داشت و نشان داد چرا حتی در برترین گوشی های دارای طراحی بدون حاشیه، باید از نظر فنی کمی حاشیه در پایین صفحه نمایش وجود داشته باشد.

وان پلاس ناچ استایلی در راه است

به عقیده کارل پی، با طراحی ناچ استایل، به خاطر بالا رفتن نوار نوتیفیکیشن، محتوای بیشتری در نمایشگر در اختیار کاربر قرار می‌گیرد. به همین دلیل در تصویر رسمی وان پلاس 6 نیز شاهد وجود یک بریدگی در بالاترین بخش نمایشگر هستیم که دربردارنده سنسورهای مختلف است. اما سوال مهم اینجاست؛ آیا اگر چنین سبک طراحی برای نخستین مرتبه توسط اپل در آیفون ایکس باب نمی‌شد، باز هم وان پلاس ایده‌ای مشابه ارائه می‌کرد؟

وان پلاس 6

به گفته آقای پی، طراحی ناچ استایل در این صورت شاید به همین زودی در یک گوشی وان پلاس به کار نمی‌رفت، اما از آنجایی که این شرکت به نقشه راه تمامی شرکت‌های سازنده نمایشگر دسترسی داشته و آن‌ها اکنون اجازه قرار دادن یک بریدگی در بالای صفحه نمایش را به گوشی‌سازان می‌دهند، استفاده از طراحی ناچ استایل منطقی به نظر می‌رسد.

به عقیده کارل پی، اپل شرکتی است که به روال ارائه نوآوری در دنیای موبایل شتاب داده است، اما وان پلاس هرگز تبدیل به یک کپی‌کار نخواهد شد. به عنوان نمونه در طراحی پرچمداران اخیر این شرکت درگاه جک 3.5 میلی‌متری هدفون وجود داشته و این استاندارد در وان پلاس 6 نیز رعایت خواهد شد.

بر اساس تصویر رسمی وان پلاس 6 ، اندازه بریدگی بالای نمایشگر آن در مقایسه با اسنشال فون بیشتر بوده و از آیفون ایکس کمتر است. این شرکت تصمیم دارد قطعات مهم همچون حسگر نور محیط، چراغ LED و دوربین سلفی را بر روی این بخش نگه دارد، به همین دلیل مجبور است در مقایسه با اسنشال فون فضای بیشتری به آن اختصاص دهد.

وان پلاس قرار نیست یک سیستم تشخیص چهره بسیار پیشرفته در پرچمدار خود قرار بدهد، به همین دلیل همین فضایی کوچک برای قرار دادن سنسورهای مورد نیاز کفایت می‌کند. به گفته کار پی و بر اساس تصویر رسمی وان پلاس 6 ، اندازه این بخش برابر 19.616 در 7.687 میلی‌متر خواهد بود.

وان پلاس 6

یکی از قدم‌های بسیار مفیدی که وان پلاس برای جلوگیری از پدید آمدن مشکل کاربران آیفون ایکس برداشته است، تست نزدیک به هزار اپلیکیشن از گوگل پلی به منظور اطمینان از عدام تداخل رابط کاربری آن‌ها با بریدگی نمایشگر محسوب می‌شود. بعد از این آزمایش‌ها شرکت تصمیم گرفت ساعت را به سمت چپ نوار نوتفیکیشن ببرد تا مکان بیشتری برای سایر آیکون‌ها باقی بماند. در زمان پخش ویدیو، این بخش مخفی می‌شود، به همین دلیل دیگر خبری از قرارگیری محتواها زیر نمایشگر نخواهد بود.

رابط کاربری مبتنی بر ژست‌های حرکتی

وان پلاس یک ویژگی دیگر را نیز از اپل الهام گرفته است و این مرتبه با روی باز آن را اعلام می‌کند! کارل پی اعتراف کرد پیاده‌‌سازی ژست‌های حرکتی کنونی آیفون اگر توسط اپل پیاده‌سازی نمی‌شد، اعمال آن‌ها در گوشی های وان پلاس زمان بسیار بیشتری می‌برد.

این شرکت به تازگی چند ژست حرکتی به منظور ناوبری در رابط کاربری را در نسخه بتای نرم افزار وان پلاس عرضه کرده است و کاربران نیز عملکرد آن را رضایت‌بخش خطاب کرده‌اند. دیگر اجباری به سر و کله زدن با کلیدهای ناوبری همیشگی نمایشگر نیست. در پیاده‌سازی کنونی، از مرکز پایین صفحه نمایش انگشت خود را به بالا کشیده و به این ترتیب به صفحه قبلی برگردید.

حاشیه پایین نمایشگر کم وان پلاس 6

به گفته کارل پی، دست گوشی‌سازان برای کاهش بیش از اندازه حاشیه‌های پایین نمایشگر بسته است و درباره این موضوع محدودیت‌هایی فنی وجود دارد. هر نمایشگر دارای یک نوار مخصوص بوده و به وسیله آن به مادربورد گوشی متصل می‌شود. این قطعه باید در پایین‌ترین بخش دستگاه قرار بگیرد. پس گوشی‌سازان برای پیشرفت در طراحی بدون حاشیه و افزایش نسبت ابعاد تصویر به بدنه محصولات خود، باید به سراغ حاشیه‌های سه طرف دیگر گوشی بروند.

به گفته مدیر عامل وان پلاس، شرکت اپل راهکار متفاوتی را در آیفون ایکس به کار گرفت، به همین دلیل حاشیه‌های پایین نمایشگر آن بسیار کم است، اما تلاش برای کاهش بیش از حد کناره‌های پایینی صفحه نمایش به افزایش ضخامت و هزینه ساخت گوشی منجر خواهد شد که مورد نظر وان پلاس نیست.

سخن نهایی

بر اساس تصویر رسمی وان پلاس 6 و صحبت‌های کارل پی درباره طراحی بدون حاشیه استثنایی گوشی جدید، پیش‌بینی می‌کنیم نسبت ابعاد صفحه نمایش به بدنه وان پلاس 6 چیزی حدود 90 درصد باشد. انتظار داریم تا دو ماه دیگر شاهد رونمایی این گوشی باشیم.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. بنظرم آن بریدگی بالای تصویر اصلا جالب نیست و زیبا نیست همین شکل ساده زیباتره البته نظر من اینه

  2. همه چیز که زیبایی نمیشه تا معرفی نشه نمیشه حرفی زد