مقایسه شیائومی می میکس 2 اس

مقایسه شیائومی می میکس 2 اس با هواوی پی 20

در مقایسه شیائومی می میکس 2 اس (Xiaomi Mi Mix 2s) با هواوی پی 20 (Huawei P20)، به بررسی تفاوت‌های این دو پرچمدار می‌پردازیم. کدام‌یک از این محصولات خاص، ارزش خرید بالاتری دارند؟

شیائومی می میکس 2S و هواوی P20، بهترین پرچمداران چینی تا به امروز هستند که در یک روز معرفی شدند. اگرچه این تلفن های هوشمند با قابلیت‌های جذاب و قدرت پردازشی بالا توسعه پیدا کرده‌اند، ولی قیمتی رقابتی برای آنها در نظر گرفته شده تا ما با دو مورد از بهترین گوشی های سال 2018 با توجه به نسبت کیفیت به قیمت، رو به رو باشیم.

از آنجایی که این محصولات، بهترین پرچمداران مقرون‌به‌صرفه سال جاری محسوب می‌شوند، بدون شک مقایسه شیائومی می میکس 2 اس با هواوی پی 20 بسیار جذاب خواهد بود.

بهتر است ابتدا به بررسی مشخصات فنی بپردازیم:

مقایسه شیائومی می میکس 2 اس

در حالی که هواوی تصمیم گرفت پرچمدار خود را با الهام از آیفون ایکس و با استفاده از بریدگی بالای صفحه معرفی کند، شیائومی روند قبلی خود را در پیش گرفت تا باز هم نمایشگری که حاشیه‌های آن از سه طرف به حداقل رسیده و دوربین سلفی نیز در حاشیه پایینی تعبیه شده است، پیش روی همگان قرار گیرد. قاب پشتی پرچمدار شیائومی از جنس سرامیک بوده و هواوی پی 20 با قاب پشتی شیشه‌ای تولید شده است.

با اینکه در طراحی هواوی P20 از بریدگی بالای صفحه استفاده شده، ولی هم‌چنان نسبت صفحه به بدنه در شیائومی می میکس 2 اس بالاتر است. اسکنر اثر انگشت گوشی هواوی نیز در بخش جلویی تعبیه شده که دسترسی به آن در مقایسه با اسکنر پشتی می میکس 2S، برای بسیاری از کاربران راحت‌تر خواهد بود.

مقایسه شیائومی می میکس 2 اس

مقایسه شیائومی می میکس 2 اس و هواوی پی 20 از نظر دوربین

اگرچه ما فعلا در رابطه با کیفیت صفحه نمایش این دو اسمارت فون نمی‌توانیم اظهار نظر کنیم، اما می میکس 2 اس به لطف بهره‌گیری از تراشه اسنپدراگون 845 و 6 گیگابایت حافظه رم، قدرت پردازشی بالاتری خواهد داشت. در حال حاضر، نمونه تصاویر ثبت‌شده زیادی با دوربین این تلفن های هوشمند در دست نیست، اما با توجه به اطلاعات منتشر شده توسط وب‌سایت معتبر “DxOMark”، هواوی پی 20 عملکرد بهتری در این زمینه دارد.

البته این موضوع به معنی عملکرد ضعیف شیائومی نیست، بلکه می میکس 2 اس در تست‌های “DxOMark”، مجموع امتیاز 97 (101 برای تصاویر و 88 برای ویدیو) را کسب کرده است. با این حال هواوی پی 20 با مجموع امتیاز 102 (107 و 94)، در جایگاه دوم و بعد از نسخه پرو با مجموع امتیاز 108 قرار می‌گیرد. به این موارد باید دوربین سلفی 24 مگاپیکسلی پرچمدار هواوی در مقایسه با دوربین دوم 5 مگاپیکسلی شیائومی می میکس 2 اس را نیز اضافه کنیم.

هر دوی این گوشی های هوشمند به باتری 3 هزار و 400 میلی‌آمپر ساعتی تجهیز شده‌اند، اما فقط شیائومی می میکس 2s با پشتیبانی از فناوری شارژ بی سیم و استاندارد Qi به دست کاربران می‌رسد.

مقایسه شیائومی می میکس 2 اس

قیمت

بدون شک یکی از مهم‌ترین بخش‌ها در مقایسه شیائومی می میکس 2 اس با هواوی پی 20، قیمت این تلفن های هوشمند است.

به گفته مدیران، هواوی P20 با قیمت 649 یورو (805 دلار) به فروش می‌‌رسد، در حالی که برای خرید شیائومی می میکس 2s باید 428 یورو (530 دلار) پرداخت کرد. انتخاب موبایل بهتر یکی از سخت‌ترین کارها خواهد بود، ولی اگر بخواهیم فقط قیمت را مد نظر قرار دهیم، قطعا گوشی جدید شیائومی انتخاب ماست.

نتیجه گیری

P20 و Mi Mix 2s از بهترین تلفن های هوشمند سال 2018 هستند که هرکدام از ویژگی‌های خاصی بهره می‌برند. گوشی جدید هواوی دوربین بهتر و اسپیکرهای قدرتمندتری دارد، در حالی که پرچمدار شیائومی با قدرت پردازشی بالاتر و پشتیبانی از شارژ بی سیم به دست کاربران می‌رسد.

در پایان، بهتر است نگاهی به مزایا و معایب این موبایل ها داشته باشیم:

شیائومی می میکس 2 اس:

  • نمایشگر بزرگتر
  • قدرت پردازشی بالاتر
  • شارژ بی سیم
  • قیمت عالی
  • عدم پشتیبانی از کات حافظه میکرو اس دی

هواوی پی 20:

  • سیستم دوربین فوق‌العاده
  • عملکرد عالی
  • قیمت مناسب
  • بدنه کوچک‌تر
  • مورد خاصی برای اشاره وجود ندارد

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

5 دیدگاه

  1. هرچند دلم به هیچ کدومشون نیست و هیچ کدوم سونی نمیشن ولی شیائومی بهتر بود

  2. تقریبا پای یا پای بودن
    یکم شائومی بهتر بود بنظرم

  3. معلومه شیائومی بهتره با این قیمت پایین میتونی یه گوشی فوقالعاده با پردازنده خیلی خوب بگیری هواوی هیچ وقت به شیائوومی نمیرسه