سرعت گلکسی اس 9 پلاس

تست سرعت گلکسی اس 9 پلاس ؛ اسنپدراگون در برابر اگزینوس (ویدیو)

اخیرا “PhoneBuff” با انتشار ویدیویی جدید از تست سرعت گلکسی اس 9 پلاس (+Samsung Galaxy S9)، دو نسخه متفاوت این گوشی با تراشه‌های اگزینوس 9810 و اسنپدراگون 845 را با یکدیگر مقایسه کرده است.

مثل پرچمداران اخیر سامسونگ، امسال باز هم دو نسخه مختلف از گوشی های سری گلکسی S9 روانه بازار شد. مدل مجهز به چیپ اسنپدراگون 845 تنها در بازار آمریکای شمالی و چین عرضه می‌شود، در حالی که نسخه اگزینوسی در بازار سایر کشورها به فروش می‌رسد.

اگرچه بنچمارک‌ها مبنایی مناسب برای سنجش قدرت پردازنده‌های مختلف هستند، ولی معمولا تجربه کار کردن با موبایل در دنیای واقعی متفاوت است. آیا آزمایش‌های عملی هم نتیجه‌ای مشابه دارند؟

ویدیوی آزمایش سرعت گلکسی اس 9 پلاس با باز کردن یک به یک اپلیکیشن های مختلف آغاز می‌شود و به محض آن‌که یک اپلیکیشن به صورت کامل بارگذاری شد، دکمه هوم انتخاب و سپس اپلیکیشن (یا بازی) دیگر اجرا خواهد شد. در بخش اول این آزمایش، اسنپدراگون 845 با اختلاف 11 ثانیه‌ای موفق به شکست اگزینوس 9810 می‌شود و دور دوم نیز با پیروزی تراشه کوالکام به پایان می‌رسد. این موضوع از آن جهت جذاب است که سال گذشته نسخه‌های مختلف گلکسی اس 8 عملکردی تقریبا یکسان داشتند و پیش از آن نیز نسخه اگزینوس پیروز شده بود.

مشخص کردن این‌که اختلاف امتیاز تراشه‌های پیش رو تنها به خاطر ویژگی‌های سخت افزاری است و یا نرم افزار هم در آن دخالت دارد یا نه، کار آسانی نیست. هرچند، در آن صورت ممکن است تصور کنید که چیپ اختصاصی سامسونگ یعنی اگزینوس 9810 بهینه‌تر خواهد بود.

در ادامه می‌توانید این ویدیوی جذاب را تماشا کنید:

تست سرعت گلکسی اس 9 پلاس