اپل در حال ساخت تلویزیون اولترا اچ‌دی با رزولوشن 4K است

شایعات پیرامون تلویزیون اپل کماکان ادامه دارند و این بار دیجی‌تایمز – خبرگزاری نزدیک به کارخانه‌های آسیایی تولید کننده محصولات اپل- خبر داده که این کمپانی در حال ساخت تلویزیون اولترا اچ‌دی با رزولوشن 4K است که در پایان سال جاری میلادی یا ابتدای 2014 وارد بازار خواهد شد. پیش از این در ماه دسامبر 2012 گزارش شده بود که اپل در حال تولید تلویزیون است، تیم کوک مدیرعامل اپل نیز بارها به تلویزیون اشاره کرده و اذعان داشته بود که بازار تلویزیون برای اپل جذاب است و در حال حاضر تلویزیون‌ها آنطور که باید و شاید پیشرفت نکرده‌اند.

دیجی-تایمز گزارش کرده که دو کمپانی اپل و فاکس‌کان در حال مذاکره برای تولید تلویزیون هوشمند هستند. در ادامه این گزارش آمده که اپل همچنین به دنبال یک تامین کننده پنل‌های اولترا اچ (4k) است تا بتواند پنل مورد نیاز این شرکت را بصورت انبوه تولید نماید. همچنین گزارش شده که LG Display سفارش بزرگی را برای تولید پنل‌های 4K دریافت نموده و امیدوار است تولید انبوه آنها را از نیمه دوم سال جاری آغاز کند.
دیجی‌تامز معتقد است که اپل در اواخر امسال یا اوایل سال 2014 تلویزیون خود را معرفی خواهد کرد، تلویزیونی که انتظار می‌رود نسخه ویرایش شده سیستم‌عامل iOS برروی آن نصب شود و از دستیار صوتی سیری و همچنین دستورات حرکتی پشتیبانی کند.

در حال حاضر قیمت پنل‌های 4K بسیار بالا است اما اگر تولید آنها بصورت انبوه انجام شود بدون شک از قیمت آنها کاسته خواهد شد. شرکت‌های مختلف از جمله ال جی، سونی، شارپ و سامسونگ نیز در تلاش هستند تا تولید پنل‌های 4K را افزایش دهند.


منبع : flatpanelshd

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*