ایران شانزدهمین خودروساز جهان

ایران لقب شانزدهمین خودروساز جهان را از آن خود کرد

ایران جایگاه شانزدهمین خودروساز جهان را در سال 2017 از آن خود کرد. در سال گذشته میلادی بیش از 1.5 میلیون دستگاه خودرو در ایران به تولید رسیده است.

سازمان بین‌المللی تولیدکنندگان وسایل نقلیه موتوری (OICA) در تازه‌ترین آمار منتشر شده خود عنوان کرده است که جایگاه شانزدهمین خودروساز جهان به کشورمان ایران رسیده است. به گزارش این سازمان، صنعت خودرو ایران در سال گذشته میلادی با رشد 18 درصدی همراه بوده و از مرز تولید 1.5 میلیون دستگاه خودرو گذشته است.

ایران بالاتر از ایتالیا، شانزدهمین خودروساز جهان

به طور دقیق‌تر، تولید خودرو در ایران سال 2017 میلادی با رشد 18.19 درصدی نسبت به سال 2016 همراه بوده است. در همان سال همچنین 96 هزار و 846 دستگاه خودرو تجاری در ایران به تولید رسیده است. در بین کشورهای صاحب صنعت خودروسازی، حال ایران لقب شانزدهین خودروساز جهان را از آن خود کرده و در این لیست بالاتر از کشورهایی همچون ایتالیا، بلژیک، اندونزی، جمهوری چک، پرتقال، استرالیا، اتریش و سوئد قرار گرفته است.

ایران شانزدهمین خودروساز جهان

جدول میزان تولید خودرو در جهان طی سال 2017

ایران سال 2016 میلادی 1 میلیون و 164 هزار دستگاه خودرو به تولید رسانده بود و جایگاهش از این حیث 18 جدول بود. حال موفق شده با پیشی گرفتن از کشورهای اندونزی و جمهوری چک به رده 16 برسد. از حیث تولید اتومبیل های داخلی نیز رتبه ایران دوازدهم و تولید خودروهای تجاری نیز نوزدهم است.

عنوان نخستین خودروساز جهان با تولید 29 میلیون و 15 هزار دستگاه خودرو در سال 2017 به کشور چین رسیده است. پس از آن نیز آمریکا و ژاپن با تولید 11 میلیون و 189 هزار و همچنین 9 میلیون و 692 هزار دستگاه جایگاه‌های دوم و سوم را از آن خود کرده‌اند.

از نظر میزان رشد تولید در طول س ال، ایران در جایگاه نهم جدول قرار گرفته است. همچنین کشور فنلاند نیز با رشدی 100 درصدی جایگاه نخست را از آن خود کرده است. در مجموع کل خودروهای تولید شده در جهان طی سال 2017 میلادی 97 میلیون و 302 هزار دستگاه اعلام شده است که سهم کشورمان از آن 1.55 درصد است. تولید خودرو نسبت به سال 2016 میلادی در سال گذشته با رشدی 2.36 درصدی همراه بوده است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

16 دیدگاه

  1. ایتالیا فکر نکنم خودرو سازی چندانی داشته باشه

    • تمامی کشورهای این لیست در شرایط رقابتی ودرست تونستن رتبه کسب کنن نه مثل خودرو سازهای ما که به اجبار وتوحیات خلوتی که دولت براشون درست کرده دارن یکه تازی میکنن وماشینای از رده خارجو با تیراژ بالا وقیمت یه ماشین لوکس بین المللی میفروشن والا اگه حتی یک ماه شرایط ما هم مثل بقیه دنیا بشه ورشکستگی این تابوت سازها حتمیه حیف که ما تو جزیره ای بنام ایران زندگی میکنیم برا داشتن یه ماشین معمولی خارجی هم باید پول چهار تا ماشینو بدیم یا بهتر بگم پول چهارتا ماشینو ازمون میگیرن .در شرایط بقیه دنیا این خودرو سازها فکرنکنم حتی1000تاهم بتونن تولید کنن اونم با یک سوم قیمت الانشون

  2. کیفیت مهمه نه کمیت

  3. کیفیت هم تو اینا سهیم هست؟>
    با دوچرخه بزنی به پراید ماشین له میشه

  4. فعلا پاشید قیمت دلارو درست کنین که همه دنیامون به اون وصله
    حقوق به ریال میگیریم همه محصولات قیمتشون به دلاره!

  5. چه عجب ینی راسته یا ن؟؟

  6. باریکلا بعد کلا ما دهتا کشور خودرو ساز داریم

  7. به امید پیشرفت روز افزون ایران

  8. مثلا رتبه خیلی خوبیه؟؟؟

  9. اخه خودرو ولی بخوایم ریز بشین اینا فورقونم تولید نمیکنن با این کیفیت

  10. خب اکثر کشورها خودروهای وارداتی دارن و تولید کننده نیستن
    رتبه شونزدهم خیلی هم افتضاحه

  11. مگه چنتا کشور تو دنیا اصن خودرو تولید میکنن؟