امسال تبلت ها از کامپیوترهای رومیزی سبقت خواهد گرفت

چند روز پيش بود که در مقاله اي با عنوان " تبلت يا لپ تاپ ؟ مسئله اين است! "به بررسي جايگاه تبلت ها نسبت به لپ تاپ در بين کاربران امروزي پرداختيم اما بنابر تازه ترین گزارش موسسه IDC، در سال جاری میلادی تبلت ها برای اولین بار کامپیوترهای شخصی دسک تاپ را پشت سر خواهند گذاشت و ما به شکل واقعی به «عصر Post PC» پرتاب خواهیم شد.

طبق پیش بینی این موسسه آماری فروش تبلت ها در حالی از کامپیوترهای رومیزی سبقت خواهد گرفت که تبلت ها رشد 48.7 درصدی را تجربه می کنند و کامپیوترها با کاهش سهم 4.3 درصدی روبرو هستند. IDC همچنین می گوید که این داستان به گونه ای ادامه خواهد یافت که تبلت ها در سال ۲۰۱۴ از کامپیوترهای قابل حمل (لپ تاپ ها) هم عبور خواهند کرد.

مگا ساینی، محقق و تحلیلگر بخش ابزارهای متصل IDC می گوید: «در بازارهای رو به رشد، مصرف کننده گان معمولا برای شروع سراغ تلفن های همراه می روند و در بسیاری اوقات، قبل از کامپیوترها، به تبلت گرایش پیدا می کنند. فشار بر بازار کامپیوترهای شخصی به شکل معنی داری در حال افزایش است و ما می توانیم چرخه جایگزینی طولانی تری را ببینیم که به زودی اتفاق خواهد افتاد و تاثیر خود را بر کاهش فروش کامپیوترها خواهد گذارد.»
این در حالی است که "ابزارهای هوشمند متصل" که شاخه ای شامل اسمارت فون ها، تبلت ها و کامپیوترها هستند، با رشد 29.1 درصدی از سال ۲۰۱۲، اکنون به بیش از یک میلیارد دستگاه رسیده اند. به گفته IDC اکنون ارزش بازار آنها به بیش از ۵۷۷ میلیارد دلار رسیده است. این موسسه پیش بینی می کند تا سال ۲۰۱۷ این بازار به بیش از ۲.۲ میلیارد دستگاه رسیده و ارزش بازار ۸۱۴ میلیارد دلاری دست پیدا کند.


منبع : en.gadgetnews

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*