اتومبیل های الکتریکی

اتومبیل های الکتریکی تا چند سال دیگر ارزان می‌شوند

قیمت اتومبیل های الکتریکی هم اکنون به مراتب بیشتر از خودروهای سوخت فسیلی کنونی است؛ اما کارشناسان ادعا می‌کنند که خرید این محصولات تا سال 2025 بسیار سهولت پیدا می‌کند و با قیمتی کمتر از اتومبیل های استاندارد به فروش خواهند رسید.

در حال حاضر نخستین چیزی که به محض شنیدن نام اتومبیل های الکتریکی به ذهن می‌رسد، گران بودن آن‌ها است که تمامی مزایا و خواص آن‌ها برای محیط زیست را تا حد زیادی دور از دسترس عموم مردم می‌کند. اما به نظر دنیای این خودروها در حال تغییر است. به گفته‌ی کارشناسان صنعت خودرو، تا چند سال آینده قیمت وسایل نقلیه الکتریکی حتی از برخی ماشین های درون سوز نیز کمتر خواهد شد.

اتومبیل های الکتریکی ، دوستدار محیط زیست

اتومبیل های الکتریکی با حذف گزینه‌های سوخت فسیلی جهت تامین انرژی محرک، عملا اقتصادی‌تر از اتومبیل های سوخت فسیلی بوده و آلایندگی به مراتب کمتری نسبت به آن‌ها را تولید می‌کنند. اما برخلاف تمام مزیت‌هایی که دارند از قیمت بسیار بالاتری نسبت به اتومبیل هایی با پیشرانه‌های درون سوز برخوردار بوده و نتوانسته‌اند آنطور که باید، اعتماد کاربران را به خود جلب کنند. البته به گفته‌ی کارشناسان در یک دوره 7 ساله، قیمت تمام شده برای یک خودرو سوخت فسیلی حتی بیشتر از یک خودرو برقی خواهد بود، اما معمولا مشتریان هزینه‌ی پرداخت اولیه را برای خرید یک خودرو ملاک قرار می‌دهند. به گفته‌ی کارشناسان، خوشبختانه این سد قیمتی تا سال 2025 میلادی از سر راه اتومبیل های الکتریکی برداشته می‌شود و قیمت آن‌ها حتی کمتر از اتومبیل های استاندارد مجهز به پیشرانه‌های درون سوز خواهد شد.

در این گزارش که بلومبرگ منتشر کرده، تا سال 2024 قیمت این دو نسل خودرو با یکدیگر به حد برابر می‌رسد و یک سال پس از آن نیز قیمت اتومبیل های الکتریکی از آن چه هستند نیز کمتر خواهد شد. جهت دستیابی به این هدف، باید تولید باتری‌های لیتیوم یونی مخصوص اتومبیل ها با افزایش هنگفتی همراه شده و در کارخانه‌ها به تولید انبوه برسند. بر اساس پیشبینی‌ها تا سال 2030 میلادی به ازای هر 1 کیلووات ساعت انرژی برقی، مشتریان 70 دلار پرداخت می‌کنند. این درحالیست که قیمت هر کیلووات ساعت انرژی 208 دلار است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

18 دیدگاه

  1. ولی شارژ شدن ماشین خودش خیلی وقت گیر تر از بنزین یا گاز زدنه

  2. راستی سعید نیست چقدر خوبه، اصن سایت آرامش داره… احتمالاً رفته جایی پول نداره بسته بخره، شایدم چون کلاس اوله گوشی نداره تا الان با کامپیوتری چیزی میومد خلاصه خوبه که نیست فقط

  3. ایران چون بیشتر سودش از نفت و بعلاوه بنزین هست سعی میکنن از ورود اینجور ماشینا جلوگیری کنن در آینده

  4. اتوموبیل الکتریکی هنوز تو ایران نیومده ما کلا صد سال عقب تریم

  5. باید ارزون بشن که مردم بتونن بخرن دیگه

  6. تا این خودروها بین مردم جا بیفتن فک کنم نوه ی ما همسن خودمون شدن

  7. همین الآن هم اگر پکیج تمام‌برقی برای منازل بسازند دیگر نیازی به گازرسانی نبوده و به تبع آن در هزینه‌های شخصی و ملّی، کلّی صرفه‌جویی خواهدشد.

  8. تا بیاد تو ایران فکر کنم یه پنج شیش هزار سال دیگه طول بکشه