iOS 11.4 اپل

هرآنچه تاکنون از سیستم عامل iOS 11.4 اپل می‌دانیم

iOS 11.3 بالاخره از راه رسید و شرکت اپل اعلام کرد که حداقل یک آپدیت دیگر برای سیستم عامل iOS 11 خود آماده و منتشر خواهد کرد. اما سیستم عامل iOS 11.4 اپل چه قابلیت‌های جدیدی خواهد داشت؟

عرضه آپدیت iOS 11.4 اپل در آینده رسما تایید شده است و حالا باید ببینیم اهالی کوپرتینو چه امکانات و قابلیت‌های جدیدی را در این نسخه قرار می‌دهند.

شرکت اپل معمولا پس از عرضه آپدیت‌های بزرگ سالانه خود برای سیستم عامل iOS ، به‌روزرسانی‌های کوچکی را تا آپدیت بزرگ بعدی برای کاربران ارسال می‌کند. معمولا هر نسخه از این سیستم عامل 3 آپدیت جانبی دریافت می‌کند، اما حالا پس از چند سال شاهد چهارمین آپدیت تکمیلی برای iOS 11 هستیم. اگر به خاطر داشته باشید آخرین بار در سال 2014 و برای iOS 8 شاهد انتشار چهار آپدیت کوچک‌تر بودیم.

iOS 11.4 اپل ؛ ویژه یا معمولی؟

آپدیت iOS 8.4 با اینکه یک بسته کوچک و جانبی به شمار می‌رفت اما حاوی یک قابلیت بزرگ و جدید به نام Apple Music بود که بسیاری از کاربران را غافلگیر کرد. پس نمی‌توان انتظارات از سیستم عامل iOS 11.4 اپل را پایین آورد. معمولا برای سیستم عامل iOS حداکثر 5 آپدیت تکمیلی ارسال می‌شود و انتظار می‌رود نسخه 11.4 آخرین بسته به‌روزرسانی تا معرفی iOS 12 اپل باشد که در تابستان پیش رو رونمایی می‌شود.

همچنین گفته می‌شود اپل در سال جاری سیاست‌های خود را تا حدی تغییر داده است و به جای تعجیل در افزودن قابلیت‌های جدید به دنبال رفع باگ‌‌ها و ارتقا پایداری سیستم عامل iOS خواهد بود.

اما انتظار چه امکانات و قابلیت‌های جدیدی را در iOS 11.4 اپل داریم؟ و مهمتر اینکه بسته آپدیت مذکور در چه تاریخی منتشر می‌شود؟ تمامی شایعات و گزارشات مربوط به این موضوع را در ادامه مرور می‌کنیم.

رسما تایید شد: ClassKit

iOS 11.4 اپل

یکی از مواردی که از قرار گرفتن آن در آپدیت بعدی سیستم عامل iOS مطمئن هستیم، بخش ClassKit است؛ چرا که شرکت اپل پیش از این قرار گرفتن آن در iOS 11.4 را تایید کرده بود. این اتفاق در رویداد چند روز قبل اپل که با تمرکز بر بخش آموزش برگزار شد رخ داد. اما کاربرد بخش ClassKit چیست:

فریم‌ورک جدید ClassKit، که در آپدیت 11.4 سیستم عامل iOS قرار می‌گیرد، با یک اپلیکیشن قدرتمند آیپد به نام Schoolwork تعامل دارد و به دانش‌آموزان و آموزگاران کمک می‌کند تا تکالیف و برنامه‌ها را دنبال کنند. به کمک Classkit آموزگاران می‌توانند به سادگی فعالیت مورد نظر خود را انتخاب کنند و دانش آموزان نیز تنها با یک لمس صفحه وارد بخش مربوطه می‌شوند و اطلاعات مربوط به پیشرفت آنها به صورت محرمانه برای آموزگار کلاس ارسال می‌شود.

انتظار می‌رود: AirPlay 2

iOS 11.4 اپل

به کمک AirPlay 2 قادر خواهید بود موسیقی و فایل‌های صوتی را به صورت بی‌سیم و همزمان در چند دستگاه پخش کنید؛ بنابراین امکان پخش موسیقی به صورت همزمان از دو هوم‌ پاد فراهم می‌شود تا تجربه شنیدن موسیقی لذت‌بخش‌تر شود یا یک هوم‌ پاد و اپل تی وی به صورت همزمان صدای آیفون را پخش کنند.

جالب است بدانید که AirPlay 2 در نسخه بتا 1 و بتا 2 از سیستم عامل iOS 11.3 در دسترس بودند اما متاسفانه مهندسان اپل نتوانستند قابلیت مذکور را به موقع به مراحل نهایی برسانند و رونمایی از آن به iOS 11.4 اپل موکول شد.

انتظار می‌رود: تعامل iMessage با آی‌کلود

iOS 11.4 اپل

این مورد نیز قرار بود در آپدیت نسخه 11.3 سیستم عامل iOS اپل رونمایی شود اما بنا به دلایلی این مهم رخ نداد و حالا باید انتظار آن را در نسخه بعدی داشته باشیم.

مفهوم تعامل بخش پیام‌ها با آی‌کلود نیز کاملا ساده و سرراست است: قابلیت iMessage در ذخیره‌سازی مکالمات و فایل‌های ضمیمی به صورت آنلاین در فضای ابری خصوصی کاربر. مزیت قابلیت مذکور این است که پس از تعویض آیفون خود، به تمامی مکالمات و فایل‌های بخش iMessage دسترسی خواهید داشت. این قابلیت در اکثر سرویس‌های پیام‌رسان دیگر وجود دارد، اما اپل می‌خواهد از حفظ حریم خصوصی کاربران مطمئن شود و تمامی نکات امنیتی در آن مد نظر قرار گیرند تا مشکلی در این زمینه وجود نداشته باشد.

تاریخ انتشار iOS 11.4 اپل

iOS 11.4 اپل

انتظار می‌رود نسخه‌های آزمایشی از آپدیت iOS 11.4 اپل به زودی آغاز شود تا توسعه دهندگان به این قابلیت‌های جدید و امکانات دیگر دسترسی داشته باشند. همچنین نسخه نهایی این آپدیت تکمیلی در یکی دو ماه آینده از راه می‌رسد.

هنوز هیچ تاریخ دقیقی برای انتشار نسخه نهایی مخصوص کاربران اعلام نشده است اما این احتمال وجود دارد که شرکت اپل نسخه نهایی را کمی قبل‌تر از کنفرانس اختصاصی توسعه‌دهندگان خود (رویداد WWDC 2018) که در تاریخ 14 خرداد ماه‌ برگزار می‌شود برای کاربران ارسال کند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

8 دیدگاه

  1. آپدیت های بسیار خوبی میده
    اما چون هیچ کدوم برای ما کاربرد ندارند باعث میشه هیجان نداشته باشه برامون

  2. سیستم عامل نچسبیه IOS

  3. هرچی من میدونم در یک کلام خیلی مزخرفه

  4. اپل تو سیستم عامل خیلی داره قوی عمل میکنه