کوتاه کننده لینک گوگل

سرویس‌دهی کوتاه کننده لینک گوگل سال آینده متوقف می‌شود

سرویس کوتاه کننده لینک گوگل که با رفتن به آدرس Goo.gl قابل دسترسی و استفاده است، دیگر کاربر جدیدی نخواهد پذیرفت. این سرویس همچنین تا مدتی دیگر به صورت کامل جمع‌آوری می‌شود و دیگر کوتاه سازی لینک با آن امکان‌پذیر نیست.

کوتاه کننده لینک گوگل ، یک ابزار تحت وب بوده و با استفاده از آن می‌توان آدرس‌های اینترنتی بسیار بلند و در مواقعی غیر قابل استفاده را تبدیل به لینک‌های کوتاه کرد که در هر جایی قابل استفاده هستند. به این ترتیب اشتراک‌گذاری لینک‌ها به مراتب راحت‌تر خواهد شد. این موضوع مخصوصا برای کاربران ایرانی که به خاطر سر و کله زدن با لینک‌های متشکل از حروف فارسی، مجبور به دست و پنجه نرم کردن با لینک‌هایی بسیار طولانی و نامفهوم هستند بسیار مهم است.

لینک فارسی

به لطف کوتاه کننده لینک گوگل و دیگر سرویس‌های مشابه، قرار دادن لینک‌ در شبکه‌های اجتماعی و یا ارسال آن‌ها از طریق ایمیل و یا پیام‌رسان دیگر کار دشواری نیست. مزیت بسیار مهم دیگر کوتاه کننده لینک گوگل امکان ردیابی رفتار و وضعیت آن‌ها است.

ویژگی‌های کوتاه کننده لینک گوگل

بعد از ساخت هر لینک، می‌توان وضعیت آن شامل تعداد دفعات کلیک شده، درصد سیستم عامل‌های مختلف بازدیدکننده از این لینک و حتی درصد کاربران واقع در کشورهای مختلف که بر روی این لینک کلیک کرده‌اند را مانیتور کرد. اگر با خواندن این مطالب به استفاده از کوتاه کننده لینک گوگل علاقه‌مند شده‌اید، متاسفانه دیگر زمان برای اقدام دیر است، چرا که گوگل تصمیم گرفته به کار این سرویس خاتمه بدهد.

کوتاه کننده لینک گوگل

بر اساس پست وبلاگی تازه منتشر شده توسط گوگل، طی سال‌هایی که شرکت سرویس کوتاه‌کننده لینک خود را معرفی کرده است، کاربران  برای دست پیدا کردن به مطالب مورد نیازشان در اینترنت، به شیوه‌ای متفاوت در مقایسه با گذشته اقدام می‌کنند، به همین دلیل گوگل تصور می‌کند دیگر نیازی به وجود یک ابزار اینترنتی کوتاه‌کننده لینک نیست.

از روز سی‌ام مارس (دهم فروردین) پشتیبانی از این سرویس متوقف شد. از روز سیزدهم آوریل (بیست و چهارم فروردین)، تنها کاربران کنونی این سرویس که از مدت‌ها قبل از کوتاه کننده لینک گوگل استفاده می‌کردند، قادر به استفاده از آن خواهند بود. تا سال آینده، کاربران قدیمی و جدید همچنان می‌توانند آمار و ارقام مربوط به لینک‌های خود را مانیتور کرده و اطلاعات آن‌ها را در قالب یک فایل دارای فرمت csv دریافت کنند.

کوتاه کننده لینگ گوگل

این وضعیت تا سی‌ام مارس 2019 ادامه پیدا می‌کند، وقتی که کوتاه کننده لینک گوگل به طور کامل سرویس‌دهی را متوقف خواهد کرد. بعد از آن، اگرچه امکان ساخت لینک کوتاه و یا مانیتور کردن لینک‌های قبلی ساخته شده برای هیچ کاربری امکان‌پذیر نخواهد بود، اما لینک‌های قبلی همچنان کاربران را به لینک‌های اصلی ارجاع می‌دهند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

4 دیدگاه

  1. به عنوان جایگزین کوتاه کننده ایرانی هفت رو پیشنهاد میدم
    [لینک حذف شد]

  2. خب از یکی دیگه استفاده میکنیم والا

  3. این خیلی کاربردی نبود واسه ما هی بهتر