آیفون انعطاف پذیر اپل

هرآنچه تاکنون از آیفون انعطاف پذیر اپل می‌دانیم

برخی منابع و گزارشات از عرضه آیفون انعطاف پذیر اپل در سال‌های آینده خبر می‌دهند. در اینجا می‌خواهیم مروری داشته باشیم بر هرآنچه تاکنون پیرامون این محصول اسرارآمیز منتشر شده است.

عرضه یک آیفون با صفحه نمایش انعطاف‌پذیر و خم‌شدنی یک ایده جذاب اما کاملا غیررسمی است و اهالی کوپرتینو هیچ اظهار نظری در این زمینه نداشته‌اند. با این حال در اینجا می‌خواهیم به بررسی برخی اطلاعات و گزارشات مربوط به آیفون انعطاف پذیر اپل بپردازیم.

تولیدکنندگان بزرگی همچون سامسونگ و لنوو سال‌هاست که قول عرضه تلفن های هوشمند با صفحه نمایش انعطاف پذیر را به ما داده‌اند، چیزی که به گفته برخی کارشناسان و علاقه‌مندان حوزه فناوری به نحوه کاربرد گوشی های هوشمند و مولتی تسک در آنها کمک شایانی خواهد کرد.

پتنت‌هایی که در چند سال گذشته توسط شرکت اپل طراحی و منتشر شده‌اند نشان‌دهنده این موضوع هستند که این شرکت نیز به احتمال زیاد وارد این عرصه رقابتی در آینده خواهد شد.

مشخصات احتمالی آیفون انعطاف پذیر اپل

هنوز در مورد گوشی های هوشمند با صفحه انعطاف‌ پذیر چیز زیادی نمی‌دانیم، چرا که هنوز این فناوری در مراحل اولیه خود قرار دارد و از طرفی شرکت اپل بسیار بی سروصدا فرایند پیشرفت خود را پیگیری می‌کند. با این حال شایعات منتشر شده در این زمینه، پتنت‌ها و تکنولوژی‌هایی که هم‌اکنون در دسترس هستند می‌تواند به ما کمک کنند تا ایده‌ای از آیفون انعطاف پذیر اپل در ذهن خود داشته باشیم.

1- یک صفحه نمایش یکپارچه که خم می‌شود

آیفون انعطاف پذیر اپل

یکی از پتنت‌های منتشر شده توسط شرکت اپل در سال 2016 گوشی هوشمندی را با یک صفحه نمایش نشان می‌دهد که می‌توان آن را خم کرد؛ چیزی شبیه به گلکسی ایکس سامسونگ که پیرامون آن خبرهای مختلفی شنیده‌ایم.

زد تی ای آکسون ام (ZTE Axon M) اولین گوشی انعطاف‌ پذیر بازار به شمار می‌رود که حاوی دو صفحه نمایش است که در یک نقطه به هم متصل شده و یک صفحه کامل را تشکیل می‌دهند.

2- آیفون انعطاف پذیر اپل به دو حالت خم می‌شود

آیفون انعطاف پذیر اپل

حالت اول خم شدن چیزی مشابه با کتاب‌ها خواهد بود و می‌توان آیفون را مثل یک کتاب باز و بسته کرد. اما در حالت دوم گوشی کاربر همچون یک دفترچه یادداشت باز می‌شود؛ در این حالت نیمی از گوشی را می‌توان جهت نگه داشتن نیمه دیگر آن مورد استفاده قرار داد و می‌توان همچون یک لپ‌تاپ گجت را بر روی میز گذاشته و به صفحه نمایش دسترسی داشت.

3- آیفون انعطاف پذیر اپل با صفحه OLED 

آیفون انعطاف پذیر اپل

تمامی گوشی های هوشمند اپل قبل از آیفون ایکس از صفحات LCD می‌بردند که به نور وابستگی دارد و انعطاف‌پذیری آن بسیار کم است. اما در صفحات OLED پیکسل‌ها به صورت مستقل فعالیت می‌کنند و به منبع نور نیاز ندارند تا بدین ترتیب انعطاف‌پذیر پنل بالا برود و ضخامت آن نیز کمتر خواهد بود.

در حقیقت صفحه نمایش آیفون ایکس انعطاف پذیر است و به خاطر کم شدن حاشیه‌های اطراف در کناره‌ها خم شده است. پنل‌های AMOLED که نوعی از صفحات OLED به شمار می‌روند چیزی است که سامسونگ برای گوشی انعطاف پذیر خود بر روی آن کار می‌کند و احتمالا اپل نیز همین مسیر را طی کند.

4- احتمال همکاری اپل با ال جی 

آیفون انعطاف پذیر اپل

اپل سابقه همکاری با شرکت ال جی را داشته است: صفحه نمایش اولترافاین 5K این کمپانی کره‌ای از جمله محدود محصولات غیر اپلی به شمار می‌رود که می‌توان آن را در فروشگاه Apple store تهیه کرد. همچنین تا قبل از ورود پنل‌های OLED سامسونگ به خط تولید این شرکت، مسئولیت پنل‌های LCD اپل بر عهده کمپانی ال جی بود. از طرفی گفته می‌شود شرکت ال جی نیز در حال طراحی و ساخت یک گوشی با صفحه انعطاف پذیر است که در حالت باز به یک تبلت تبدیل خواهد شد.

یک رسانه کره‌ای ادعا کرده است که اپل و ال جی در این پروژه به صورت مشترک کار می‌کنند اما منبع این خبر ناشناخته است. با این حال چنین چیزی ممکن است حقیقت داشته باشد چرا که در حال حاضر به غیر از سامسونگ فقط کمپانی ال جی در حال کار بر روی پنل‌های AMOLED است.

5- طراحی آیفون انعطاف پذیر اپل بسیار باریک و لوکس خواهد بود

آیفون انعطاف پذیر اپل

برخی افراد معتقد هستند که یک گوشی انعطاف پذیر به نسبت محصولات کنونی بازار ضخامت بیشتری دارد، چرا که از دو لایه صفحه نمایش و قطعات بیشتر بهره می‌برند. برخی از افراد نیز معقدند کیفیت بخشی که گوشی از آنجا خم می‌شود با گذشت زمان پایین خواهد آمد و دوام آن بلند مدت خواهد بود.

با این حال فراموش نکنید که در حال صحبت در مورد یک محصول اپل هستیم و هرکاری که این شرکت انجام دهد در نهایت بر روی طراحی زیبا و لوکس محصول تاثیر منفی نخواهد داشت.

6- حداقل دو سال تا رسیدن محصول به قفسه فروشگاه‌ها زمان باقی مانده است

برخی از منابع اعلام کرده‌اند که اپل در حال همکاری با برخی تامین‌کنندگان لوازم جانبی است تا گوشی را برای سال 2020 آماده کند. با اینکه احتمال فعالیت پشت پرده اپل زیاد است و اهالی کوپرتینو همکاری خود با سایر شرکت‌ها را آغاز کرده‌اند اما نمی‌توانیم انتظار رسیدن نسخه نهایی آیفون انعطاف پذیر اپل به بازار را تا دو سال آینده داشته باشیم.

سامسونگ نیز هنوز در طراحی و تولید گلکسی ایکس خود به جمع‌بندی نهایی نرسیده است و احتمال دارد نسخه اولیه آن را به صورت محدود تولید و مورد آزمایش قرار دهد. پس در حال حاضر می‌توان گفت چند سال دیگر تا عرضه بین‌المللی و انبوه این محصولات زمان باقی مانده است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

9 دیدگاه

  1. برای موبایل جالب نیست، خداروشکر اپل ساده زیسته و از این طرح های عجیب نداره
    همین گوشی های سایز پلاس رو بزور ساختن چون معتقد بودن با یک دست سخته کار باهاش اما طراحان خلاقش ثابتکردن کار نشد نداره و من که اصلا با گوشیه بزرگ راحت نبودم الان برعکسه و با یک دستم راحت میشه باهاش کار کرد اما منهنی ساختن صفحه اصلا کار باهاش راحت نیست همین دو مدل قبلی سرس اس لبه هاشون هم صفحه داره همیشه باید مواظب باشی لمسش فعال نشه، این گوشیا فقط‌برای جنگولک بازی درست میشن اما اپل گوشی میسازه هم ساده هم زیبا

  2. به نظر جالب میاد ولی

  3. هرکی با اپل و محصولاتش مشکل داره بره همون اندروید هنگ در هنگشو استفاده براچی میای نظر میدی آخه
    آقا خوشت نمیاد نخر و استفاده نکن چرت و پرتاتو چرا اینجا میگی
    اپل معطل شما نیست بری محصولاتشو بخری ک

    • سلیقه ها متفاوته ممکنه یکی از پراید هم خیلی خوشش بیاد و ازش تعریف کنه ولی بجاش از بنز بد بگه
      حکایت سامسونگ و اپل هم همینه، درسته اپل حکم بنز دنیای گوشی هارو داره زیباست کیفیتش بالاست تا ده سال بدون یکبار هنک کار میکنه خلاصه بهترینه اما ممکنه یکی از سامسونگ بدون پشتیبانی نرم افزاری و کیفیت پایینتر اندروید نسبت به ای او اس بازم ازش تعریف کنه!!
      جالبه از نظر قیمت هم گوشی های جدیدی که هر سه ماه تولید میکنه کم کم دارن از اپل گرون تر میشن!! بعد از سه ماه گوشیه قبلی اپدیت میشه؟!

  4. اپل تو خودتو بکشی هم دیگه حنات پیش ما رنگی نداره

  5. کلا با مهندی گوشی های تا شونده مشکل دارم من

  6. نسل اینده گوشی ها اکثرا انعطافی میشن

  7. خوب شد سام یه گالاکسی x تاشو می خواست بزنه که بقیه هم بخوان این کارو کنن