بریدگی نمایشگر هواوی پی 20

غیر فعال‌سازی بریدگی نمایشگر هواوی پی 20 امکان‌پذیر است

بریدگی نمایشگر هواوی پی 20 (Huawei P20) و هواوی پی 20 پرو (Huawei P20 Pro) را می‌توان به لطف وجود یک ویژگی جدید در آن‌ها غیر فعال کرد. اما با وجود فیزیکی بودن حاشیه بالای صفحه نمایش هواوی پی 20، چطور می‌توان آن را نادیده گرفت؟

بعد از گسترش بی‌نظیر استقبال از طراحی بدون حاشیه طی سال 2017، در سال جدید نوبت آن رسیده که در این نوع طراحی، دست‌کاری‌هایی اعمال شود. به عنوان نمونه می‌توان به قرار دادن یک بریدگی در بالاترین بخش میانی نمایشگر اشاره کرد که دربردارنده سنسورهای ضروری، دوربین سلفی و گوشی مکالمه بوده و به کاهش حاشیه‌های بالای صفحه نمایش کمک می‌کند.

اگرچه با شنیدن نام ناچ استایل، تنها گوشی آیفون 10 و شاید اسنشال فون به ذهن برخی کاربران خطور می‌کند، اما تا امروز 23 گوشی هوشمند مختلف به دست شرکت‌های گوناگون با تکیه بر این سبک طراحی و عرضه شده‌ است. دو مورد از این دستگاه‌ها هواوی پی 20 و هواوی پی 20 پرو به شمار می‌آیند.

بریدگی نمایشگر هواوی پی 20

از نظر فنی، طراحی ناچ استایل به کاهش حاشیه‌های اطراف صفحه نمایش و همچنین تغییر نسبت ابعاد تصویر آن کمک زیادی می‌کند. یکی دیگر از ویژگی‌های ناچ استایل که کمتر کاربری به آن توجه کرده است، قرارگیری دوربین سلفی درست در مرکز بالاترین بخش گوشی است، به همین دلیل گرفتن عکس راحت‌تر خواهد شد.

اما متاسفانه بین گوشی‌سازان و کاربران اختلاف نظر وجود دارد. اگرچه بیشتر شرکت‌ها در تلاش برای پیروی از این سبک طراحی هستند، اما کاربران زیادی همچنان از آن احساس انزجار می‌کنند! بعد از عرضه آیفون ایکس، بیشترین گله‌مندی‌ها به خاطر بریدگی بالای نمایشگر آن بود. همچنین بر اساس یک نظرسنجی که شرکت وان پلاس اخیرا برگزار کرده است، تعداد زیادی از شرکت‌کنندگان اعلام کردند مایل به رعایت طراحی ناچ استایل در گوشی پرچمدار وان پلاس 6 نیستند. اما نحوه پیاده‌سازی بریدگی نمایشگر هواوی پی 20 نظر همه کاربران را نسبت به آن تغییر خواهد داد.

بریدگی نمایشگر هواوی پی 20

تفاوت مهم بریدگی نمایشگر هواوی پی 20

اما هواوی همراه با معرفی پرچمداران جدید خود، یکبار دیگر قدرتش برای ارائه نوآوری‌های جدید در دنیای موبایل را نشان داد. اگرچه بعد از معرفی محصولات جدید، همه نگاه‌ها به سمت دوربین سه گانه و کاملا منحصربه‌فرد هواوی پی 20 پرو جلب شد، اما در این مدل علاوه بر مدل پایه یعنی هواوی پی 20، یک ویژگی منحصربه‌فرد دیگر نیز وجود دارد.

بریدگی نمایشگر هواوی پی 20

به لطف وجود یک گزینه در منوی تنظیمات صفحه نمایش این دو گوشی، می توان بریدگی نمایشگر هواوی پی 20 و پی 20 پرو را غیر فعال کرد، به این معنی که با انتخاب یک گزینه، اطراف آن با رنگ سیاه و هم‌رنگ پر شده و همانند گوشی های هوشمند عادی، نوتیفیکیشن‌ها در اینجا نمایش خواهند داد.

از آنجایی که طراحی ناچ استایل علاوه بر گوشی‌سازان، برای کاربران نیز مزایای خاص خود را دارد، می‌توان نحوه پیاده‌سازی بریدگی نمایشگر هواوی پی 20 را بهترین ایده ممکن خطاب کرد که امیدواریم تمامی گوشی‌سازان به آن رو بیاورند.

به این ترتیب به کاربران حق انتخاب داده می‌شود تا در زمان دلخواه، رابط کاربری و محتواهای نمایش داده شده را تا بالاترین قسمت نمایشگر و اطراف بریدگی مشاهده کرده و در صورت نیاز، از گوشی خود همانند یک دستگاه دارای طراحی عادی استفاده کنند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

9 دیدگاه

  1. همینش بیشتر جذابش کرده

  2. 😊 به خدا این گوشی آخرشه 🙄 اپل باید جلوش جواب پس بده 😂 حتی فکر فول اسکیرین بودن صفحه ام کرده ولی آیفون 10 چی بخوای فیلم‌ببینی کامل نیست چون بی فکر جلو میره 🙄 یه کاری میکنه آخرم مثل خر توش میمونه

  3. هواوی نماد مشتری مداری وکیفیت.
    من یک ساله p10plusدارم خیلی راضی ام ازش الانم منتظرم p20proبیاداونوبخرم