تعرفه رومینگ

بررسی تعرفه رومینگ اپراتورها و هزینه تماس و پیامک در خارج از کشور

در زمان سفر به کشورهای خارجی برای برقراری تماس، دریافت و ارسال پیامک و استفاده از دیتا باید از سرویس رومینگ استفاده کنید. در این مطلب قصد داریم تعرفه رومینگ اپراتورها و چگونگی استفاده از این سرویس را بررسی کنیم.

زمانی که شما به کشورهای خارجی سفر می‌کنید، برای برقراری ارتباط با داخل کشور یا باید از سیم کارت کشور مقصد استفاده کنید و یا باید از سیم کارت اپراتورهای داخلی با تعرفه رومینگ بهره‌گیری کنید. رومینگ به معنای برقراری تماس، دریافت و ارسال پیامک و استفاده از دیتا در کشورهای دیگر و خارج از محدوده جغرافیایی تحت پوشش شبکه اپراتور کشور با استفاده از شبکه‌های تلفن همراه کشور مقصد است. در همین رابطه، ناآگاهی از سرویس رومینگ بین الملل و تعرفه رومینگ اپراتورها، می‌تواند هزینه‌های بالایی را برای کاربران به همراه داشته باشد.

اگر می‌خواهید در سفر خارجی از سیم کارت داخلی خود برای برقراری ارتباط با داخل کشور استفاده کنید باید در ابتدا مطمئن شوید که اپراتور شما با کشور مقصد دارای توافقنامه رومینگ باشد، چون در غیر این صورت نمی‌توانید از تعرفه رومینگ بهره‌مند شوید. پس از آن لازم است ضمن آگاه شدن از تعرفه‌های رومینگ بین‌الملل، سرویس رومینگ سیم کارت خود را فعال کنید.

تعرفه رومینگ برای برقراری تماس در خارج از کشور

هزینه مکالمات سرویس رومینگ بر مبنای دقیقه محاسبه می‌شود؛ یعنی برای مکالمه‌های کمتر از 60 ثانیه نیز هزینه 1 دقیقه مکالمه محاسبه خواهد شد. تعرفه رومینگ اعلام شده در اپراتورها شامل بخش‌های تماس با ایران، تماس با همراهان در همان کشور و دریافت تماس از ایران می‌شود. در صورت برقراری ارتباط بین دو تلفن همراه ایرانی در کشور میزبان، هزینه مکالمه برای تماس‌گیرنده و دریافت‌کننده تماس مطابق با تعرفه رومینگ محاسبه می‌شود. در صورت تماس با کشور ثالث، هزینه‌ها مطابق با تعرفه بین‌الملل کشور میزبان محاسبه خواهد شد که از تعرفه تماس با ایران بیشتر است.

تعرفه رومینگ

در صورت افزایش کارکرد سیم کارت دائمی شما بیش از مبلغ ودیعه، اپراتورها مجاز هستند تلفن همراهتان را قطع کنند و مسئولیت پرداخت بدهی به هر میزان تا قبل از زمان قطع تلفن همراه بر عهده مشترک خواهد بود. با توجه به پرداخت هزینه مکالمه های رومینگ به اپراتور طرف مقابل خارجی، این هزینه از مشترک دریافت می‌شود و مسئولیت پرداخت آن به هر میزان بر عهده مشترک است. با این حساب، در خصوص سرویس رومینگ، یکی از مزایای مهم استفاده از سیم کارت اعتباری، امکان کنترل هزینه آن با توجه به اطلاع از میزان شارژ سیم کارت است و در صورت اتمام شارژ سیم کارت شما، امکان انتقال شارژ از ایران توسط دوستان و بستگان وجود دارد.

تعرفه رومینگ هر یک از اپراتورها در شرایط حضور در کشورهایی که قرارداد رومینگ با آن‌ها منعقد شده متفاوت است. شما می‌توانید با مراجعه به وب سایت اپراتورهای همراه اول، ایرانسل و رایتل و انتخاب کشور مقصد، هزینه مکالمه در آن کشور، مکالمه از آن کشور با ایران، دریافت مکالمه از ایران، ارسال و دریافت پیامک و خدمات اینترنتی را مشاهده کنید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

5 دیدگاه

  1. قیامتا که مناسب نیست ولی مجبوریه دیگه

  2. قیمتا مناسبه یه جورایی